Thema wedstrijden - the hungergames opdracht 1
Verzin een kwartkwelling, wees zo origineel mogelijk. Je omschrijft het idee dus, als het vooral om de arena gaat, kan je eventueel foto’s opzoeken en gebruiken.
Kwartkwelling 7
de weg van de zonde
In deze kwart kwelling wou het capitool extra laten zien dat zij boven de rest staan en hoe erg de andere mensen waren in de opstand . Door de spelers met de zonde te verweven. De eerste twee zondes (vraatzucht en luiheid) blijven de hele tijd in het spel. De andere worden los gelaten naarmate er meer tributen gedood zijn.
Zonde 1 : vraatzucht
De eerste zonde is dus vraatzucht ook wel bekend als gulzigheid. Dit wordt heel makkelijk getest. Overal in de arena staan prachtige gerechten. Die zien er allemaal net zo smakelijk uit als altijd in het capitool. Maar ze zijn allemaal vergiftigt. Sommige ga je meteen dood , andere heel langzaam en pijnlijk en sommige ga je plotseling na een dag dood. In ieder geval overleef je het niet al is het een klein beetje dat je eet. Alleen in de hoorn van overvloed kan je eten vinden en wat in het deel van de platteland (wordt dadelijk nog uitgelegd). Kiezen ze voor honger leiden of de makkelijke manier te sterven?
Zonde 2 : luiheid
De tweede zonde is dus luiheid ook wel bekend als gemakzucht. Hier is het capitool nog best aardig in geweest. Overal vindt je wel kamers met heerlijke zachte bedden waar je rustig in kan slapen. Maar niets is wat het lijkt. Al die kamers zijn uitgerust met boobytraps. Bijvoorbeeld dat een kamer de airco opeens heel laag wordt gezet of heel hoog, waardoor de tribuut helemaal bevriest of te heet krijgt. Andere zit in de lucht een soort gif waardoor je langzaam minder kan doen en als je lang inademt zelfs dood kan gaan. Kiezen ze voor comfortabele dood of voor buiten te slapen?
Zonde 3 : ijdelheid
De derde zonde is ijdelheid en wordt ingezet nadat de helft van de tributen dood zijn (dus nog 12 over zijn). Deze zonde is heel makkelijk, in elk deel van de arena (zijn er 5) komt een bak met 2 naalden te staan. In die naalden zitten mutatie gen. Sommige heel handig en sommige heel erg, je kan er zelfs dood aan gaan. Ze hebben alleen een ding gemeen. Je wordt er prachtig van. Bijna onmenselijk prachtig samen met nog een handige mutatie kracht. Zijn ze ijdel genoeg om het te pakken en te gokken dat het een goede is of niet?
Zonde 4 : hebzucht
Nadat nog 2 tributen zijn gedood gaat al weer de vierde zonde in. Deze is heel makkelijk. Je kan kiezen om naar de hoorn des overvloed te gaan die helemaal vol zit met goud. Daar zitten verschillende bakken. Je kan het geld in de bak van jezelf doen of die van je district. Deze munten zijn allemaal veel waard en leveren ook veel op. Maar het is wel riskant. Je bent onbeschermd en als je niet in district gooit heb je kans dat de sponsors niet meer willen. Hiervoor is ook maar 2 uur de tijd. Daarna ontploft de hoorn des overvloed. En neemt iedereen mee die binnen halve kilometer afstaat mee.
Zijn ze zo hebzuchtig dat ze alles zelf houden of opgeblazen worden?
Zonde 5 : Jaloezie, afgunst
Als er nog maar 8 tributen over zijn komt de 5de zonde. De zonde van jaloezie is best makkelijk. Op de plek van de hoorn des overvloed wordt dan een grote gokkast neer gezet. Het principe is heel makkelijk. Je kiest een object wat een andere tribuut heeft/had of iets van thuis en krijgt die dan. Maar niets is voor niets. De gok kast gaat dan draaien tot hij op een lichaamsdeel uit komt. Die haalt die dan weg en dan heb je het object. Dit kan verschillen met benen,armen,oor , oog, neus of handen enz. Geen organen natuurlijk. Die tributen hebben dan wel iets handigs maar omdat ze zo ijdel waren blijven ze voor altijd verminkt. Ook de andere gebieden hebben een kleinere variant. Maar daar kan je alleen maar kiezen uit dingen van de arena.
Zijn ze zo jaloers op een object dat ze zich zelf willen verminken of niet?
Zonde 6 : Lust
De zesde zonde is dus lust en gaat in als er nog 6 tributen over zijn. Als dit gebeurd worden er verschillende mutanten vrij gelaten al lijken ze erg op elkaar. Elk gebied heeft zijn eigen soort:
- In de haven worden een soort mengeling van vogel, haaien en mensen los gelaten. Deze hebben boven lijf van mensen,het onderlijf van haaien en de tanden van haaien en de stem van een prachtige vogel. Je kan ze het best eigenlijk beschrijven als meerminnen en meermannen. Doordat ze zo mooi zijn en hun soort van hypnose zang wordt je gelokt naar hun tot je dichtbij genoeg bent en ze je op eten.
- In het industrie gebied worden weer een kruizing van mens en vogel los gelaten. Alleen dit keer komt er een soort lijm bij. De mutanten zien er allemaal weer heel mooi uit en kunnen prachtig zingen. Maar als je ze aanraakt blijf je vast gelijmd aan hun. Dan buigen de mutanten langzaam naar voren om je een knuffel te geven. Door al dat lijm en strakke grip stik je door de knuffel .
- In de stad zijn ze net iets anders. Natuurlijk zijn het weer een mengeling van mensen en vogel. Maar als je aanraakt voelt het als of ze van gelatine zijn. Deze mutanten kan je daarom moeilijk vermoorden en kunnen zich in alle vormen maken. Uiteindelijk als ze iemand eten worden ze een stuk groter. Tot ze reuzen zijn.
- Op het platteland zijn de mutanten soort van wolven in schaapkleren. De mutanten zien er uit als schattige kleine kinderen. Maar verslinden iedereen die in de buurt komt als een wolf.
-In het midden (bij de wegwijzer en hoorn des overvloeds) zijn het een combinatie van mens,vogel en zwaan. Of beter gezegd engelen. Ze zien er prachtig uit en zingen net als bij de meeste anderen prachtig . Ook hebben ze prachtige vleugels die ze kunnen gebruiken om te vliegen. Maar ze hebben scherpe nagels die je meteen door midden scheuren. Dit zijn wel de enigste wezens die hun prooi niet op eten maar gewoon doden.
Lukt het de tributen om de lust voor de prachtige wezens af te slaan en hun te vermoorden?
Zonde 7 : wraak
De laatste zonde gaat in als er nog twee mensen over zijn. Het gaat eigenlijk niet om de wraaklust van de deelnemers. Maar de wraaklust van de doden. Door speciale mutatie konden ze een stuk van de doden hersenen in een dier zetten. Als ze erg boos zijn om diegene die hun vermoord heeft worden ze groter en bloedlustiger. Als ze niet op die tributen boos zijn is het iets minder maar willen ze dan nog steeds vermoorden. Welk dier hangt af van karakter.
Hun eigen acties zal hun dan achtervolgen.
De arena
Ziet er dus al heel anders uit als normaal zou zijn. Inplaats van een landschap met veel verstop mogelijkheden is deze arena verdeeld in 5 delen die op de ruines van district 13 lijken. Dit om extra in te wrijven dat ze iedereen net als dat district kunnen vernietigen.:
1. Het midden: Hier beginnen de tributen en staat ook op het begin de hoorn van overvloed( in de hoorn vind je alleen maar eten). Er staan een paar bomen maar zijn te dun om te verbergen. Verder ziet het eruit als een grote kruisingen met vier wegen. Naast de hoorn staat ook een wegwijzer naar de vier richtingen. Met elke naam er op zodat je wel weet waar je heen gaat. Omdat je amper kan schuilen verwachten ze dat er hier veel doden zouden gaan vallen.
2. De stad: De stad is eigenlijk meer een ruïne die gebaseerd is op de vorige hoofdstad van district 13. Er staan veel huizen die groot zijn. Bij sommige kan je naar binnen sommige niet. Overal vind je wel dingen die je kan gebruiken voor gevechten. Bijvoorbeeld een speer verder zijn er nog dingen die met de stad te maken hebben. Je kan natuurlijk kamers vinden en winkels. Dit is eigenlijk een makkelijke manier om te schuilen en iemand te zien. Maar sommige huizen hebben warmte sensors waardoor een alarm daar af gaat. Natuurlijk zit ook ergens een warmtegevoelige bril dus zo veilig ben je er niet. Hier kan je ook heel makkelijk in een val raken als je niet op past. Buiten de gebouwen ben je waarschijnlijk het kwetsbaarst omdat je nergens kan verstoppen behalve in een gebouw.
3. Het platteland : Het platteland is vooral akkers met een grote boerderij en een schuur. Hier kan je ook wapens vinden. Bijvoorbeeld een pijl en boog en nog dingen die met het platteland te maken hebben. Hier kan je ook het beste verstoppen. Vooral de akkers met hoge granen zijn al vaker gebruikt. Deze kan je helaas ook niet eten. Alleen als je heel diep graaft bij sommige akkers kan je nog aardappelen vinden die goed zijn of wortels. Verder is de schuur en de boerderij goede plekken om uit te rusten. Natuurlijk kan je dan net zo snel als ergens anders gepakt worden.
4. De haven : Vooral voor de goede zwemmers (en vooral district 4). Als je er aan komt zie je een lange strand met een paar duinen waar je kan schuilen. Ook zit er een haven waar twee boten zijn en twee gebouwen. Een boot is kapot en ziet er uit als een spook schip. De andere is een soort jachtschip. Met allemaal vissers spullen. Verder vind je in de gebouwen nog wapens zoals ook speren en dingen die met vissen te maken hebben. Een gebouw ziet er uit als een oud vis markt gebouw. Het is er donker, stinkt en koud maar je kan er goed in schuilen. Het andere is een soort strandhuis. Waar je heerlijke luxe lijkt te hebben. Maar onthoudt dat niets is wat het lijkt.
5. Het industrie gebied: Het industrie gebied is moeilijk te door komen, omdat overal rook is (behalve voor district 12 mensen die het gewend zijn). Er staan een paar grote fabrieken. Die automatisch nog werken. Ze maken allemaal iets anders. Een maakt zwaarden, ander maakt kleine granaten en weer andere maar soort van pistolen waar je een keer mee kan schieten. Deze fabrieken zijn donker en gevaarlijk, waardoor je amper red om bij die spullen te komen. Ook zitten hier heel veel valstrikken.
Reageer (2)
Dit vind ik een erg originele inzending. Niet verwacht dat iemand met de zeven zondes zou gaan werken, maar je hebt het tot een mooi werkje in elkaar gezet. Als ik jou was had ik wel als eerste over de arena gaan praten, omdat het gewoonweg erg onhandig was. Je vertelde namelijk over dingen uit de arena in de zondes, terwijl ik geen flauw idee had waar het overging.
1 decennium geledenIk vind de mutilanten leuk bedacht, hoewel sommige toch erg op elkaar lijken, kan ik zien dat je er goed over na hebt moeten denken. Ik vind de laatste mutilant, die bij de zonde wraak staat toch wel erg onduidelijk, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.
De arena vind ik echt super bedacht, wauw! Het idee dat je district 13 erin verwerkt is echt geweldig, hier had ik zelf echt nooit op kunnen komen en dat verdiend echt een applausje! Ben er erg blij mee dat je ook aangeeft wat er in de Hoorn te vinden is. Erg goed gedaan!
Om te beginnen: een heel erg origineel idee, heel erg goed uitgewerkt en erg lang, waardoor ik echt blij was, aangezien ik nu lang iets leuks kon lezen (: De zonden zijn een heel goed onderwerp om aan te snijden, en dat zie ik het Capitool ook zeker snel doen. De arena is een beetje rommelig, maar wel goed bedacht. Bedankt voor je leuke en vooral lange inzending!
1 decennium geleden