Foto bij Mike bemoeidt zich ermee

Het verhaal speelt zich af aan tafel!

Daisy komt net thuis, het avondeten is net klaar. Ze gaat bij haar ouders en broertje aan tafel zitten. Hoi, Daisy, was het een beetje gezellig met de meiden? vraagt Vader aan tafel. Nee. zegt Daisy. Hoezo niet? vraagt moeder verbaasd. Omdat Lotte met haar vrienden langs kwam en Coos me een bloedneus heeft geslagen. Dat nemen we niet! zegt vader boos. Waar woont die Coos, of weet je z'n telefoon nummer? vraagt vader woest. Nee, ik weet het allemaal niet. Daisy begint te huilen. Lotte is in 2 weken tijd zo erg veranderd, allemaal door die Coos. Mike staat op. Hij loopt naar Daisy toe en fluisterd: Ik weet waar Coos woont. Daisy kijkt hem aan. Waar dan? vraagt ze terwijl ze haar tranen afveegt. Hij woont... begint Mike langzaam. Hij woont in... Ja, vertel nou! zegt Daisy. Hij woont in.. een doos!!!! gilt Mike door de kamer. Moeder wordt boos. Mike, je gaat zitten, eet je bord leeg en als je niks weet bemoei je er dan ook niet mee. Mike gaat beledigd zitten en eet zijn eten op. Daisy en haar ouders eten ook verder. Als je maandag weer naar school gaat, ga ik wel even met je mee naar die Coos toe. zegt vader. Nee, niet doen papa, ik ben geen klein kind meer. zegt Daisy. Nou en, niemand mag mijn dochter slaan. Nou, eigenlijk heb ik er zelf om gevraagt. zegt Daisy ernstig. Nee joh, die Coos moet stoppen met dat rare gedoe. zegt moeder. Nee, ik heb gezegt: Sla me dan. Alleen maar omdat ik dacht dat Lotte boos zou worden op Coos. zegt Daisy. Ja, en heeft het gewerkt? vraagt Moeder. Nee, natuurlijk niet, Lotte is gewoon weggelopen. zegt Daisy boos. Mike gaat zich er weer mee bemoeien: Daisy!!! Ik weet waar Lotte woont! zegt hij. Ja, dat weet ik zelf ook nog wel Mike. zegt Daisy ongeduldig. Mike springt door de kamer en roept: Ik ga Coos slaan, Ik ga Coos slaan. Mike, doe dat maar niet. zegt vader lachend. Jawel. zegt Mike. Ik ga Coos meppen. Moeder wordt boos en zegt: Mike, jij doet vanavond dan maar de afwas. Nee, gilt Mike. Daisy moet lachen en zegt: Ik help je wel. Mike kijkt gelijk niet meer zo zuur.

Reageer (3)

  • ambi

    toffe broer hoe oud is ie

    1 decennium geleden
  • turnen1

    hooi leuk verhaal ga je nog meer hoofdstukken schrijven het is echt spannend

    xxies:):D(doeg)

    1 decennium geleden
  • daredreaming

    :Leuk:)

    sNel verderrr(yeah)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen