Foto bij Het telefoontje

Oh! Spannend! Lees maar verder.

Het is zaterdag avond. Daisy is in haar kamer. Ze ligt in bed en kijkt tv. Ze kijkt naar een quiz. Dan gaat haar mobiel af. Ze kijkt op het scherm van haar mobiel, nummer onbekend staat er. Ze neemt op: Hoi met Daisy de Winter. Daisy hoort gehijg. Dan zegt een zware stem: Als je niet voor middennacht 100 euro aan het einde van je straat neerlegt, gebeurt er iets heel ergs. Daisy zegt: Wat?! Hallo, met wie spreek ik? Hou je kop! Gilt de zware stem. Als je het niet doet, dan gebeurt er iets wat je nog lang zal heugen. De lijn wordt verbroken. Daisy weet niet wat ze moet doen. Mama! roept ze. Haar moeder komt haar kamer binnen. Wat is er, Daisy? vraagt ze. Ik kreeg net een telefoontje, als ik niet voor middennacht 100 euro aan het einde van de straat leg, zal er iets ergs gebeuren. Meisje, je moet niet alles geloven wat ze zeggen. zegt moeder geruststellend. Trouwens, weet je het nummer? vraagt moeder. Nee, er stond nummer onbekend. andwoord Daisy. Nou ja, hey zal wel weer onzin zijn. zegt moeder. Maak je geen zorgen. Ze loopt Daisy haar kamer weer uit en doet de deur achter zich dicht. Daisy maakt zich geen zorgen meer. Ze kijkt haar quiz weer. Maar dan gaat de telefoon weer. Dit keer is het Tina. Daisy neemt op: hey Tina, wat is er? Nou, begint Tina. Ik kreeg net een telefoontje. Ik moet honderd euro aan het einde van mijn straat leggen en als ik dat niet doe... Tina kan haar zin niet afmaken. Daisy zegt: Jij ook al? Ik ben ook gebeld en kreeg precies hetzelfde te horen. Dat is vreemd. zegt Tina. Dan komt Daisy haar moeder weer binnen met de huistelefoon, het is Silvie voor jou. Zegt moeder. Daisy neemt de telefoon aan. Wacht ff Tina, Silvie belt ook. zegt Daisy. Hoi Silvie. Daisy, daarnet ben ik gebeld door.. Laat me raden, je moet honderd euro neerleggen aan het einde van je straat? raad Daisy. Hoe weet jij dat? vraagt Silvie. Omdat Tina en ik ook hetzelfde telefoontje hebben gekregen. Wacht, ik vertel het tegen Tina. Daisy pakt haar mobiel weer. Tina, Silvie is ook gebeld. Dit is een streek van Lotte denk ik. zegt Tina. Ja, dat kan ook. Maar ik hang je, ik moet ook Silvie gerust stellen. Owkee. zegt Tina. Doei! Ze hangt op. Daisy pakt weer de andere telefoon. Silvie? Ja! zegt Silvie. Tina denkt dat Lotte hier achter zit. Ja, dat kan best. Lotte is nu tot alles im staat. zegt Silvie. Doe jij het? Ik bedoel, die honderd euro? vraagt Daisy. Nee, natuurlijk niet. zegt Silvie. Ik ook niet. zegt Daisy. Mooi zo. zegt Silvie. Maar ik ga hangen, doei! Doei! zegt Daisy en hangt op. Mam! Roept ze weer. Moeder komt weer binnen. Silvie en Tina zijn ook gebeld door dezelfde persoon, met het zelfde bericht. Moeder kijkt Daisy raar aan. Misschien wil Lotte wel weer iets van jullie. Ik denk het. zegt Daisy. Ik ga naar bed, maak je het niet te laat? vraagt moeder. Nee hoor mam. zegt Daisy. welteruste. Weltruste lieverd. Moeder loopt de kamer uit. Daisy doet de tv uit en gaat voor het raam staan. Het is bijna 12 uur. Ze wil kijken of er iemand aan het einde van de straat staat. Ze ziet een schim. Er komt iemand aan. Maar het is niet Lotte. Het is Coos!

Reageer (4)

  • ambi

    ooowwwhh help ik wist wel dat het een gek is xD

    1 decennium geleden
  • Daystar

    Super spannend en dus moet je snel verder gaan anders zal het je nog lang gaan heugen!!! xD
    Haha

    1 decennium geleden
  • NerdArmor

    snel verder!!!!

    1 decennium geleden
  • daredreaming

    spannend!!

    snel verder:D

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen