Donny heeft net het vreselijke nieuws over zijn tijd in het buitenland vertelt. Nu rent hij weg om zijn gedachte vrij te maken. Echter stuit hij op een bizare uitweg.

Donny is nog steeds aan het rennen. Hij blijft maar rennen. Al is hij weer een vrije man, hij moet nu toch met de schaamte leven. Hij las de angst in de ogen van zijn familie. Ze zijn allemaal bang en enorm geschrokken van wat Donny hen had vertelt. Hij is bang dat hij zijn familie in gevaar brengt. Hij heeft zijn vrienden in Rusland ook moeten verliezen op een gruwelijke wijze. Hij had ergens ook kunnen weten dat de e-mail die hij had gezonden, werd gezien door iemand. Zankov heeft zijn vrienden en zijn familie vermoord, door een fout van Donny zelf.

Donny komt dan ergens in een buitenwijk.
Hij houdt op met rennen. Zeker een kwartier heeft hij voluit gerend, maar moe is hij niet.
Rustig loopt hij door de straat. Dan loopt hij langs een groep Afro-Amerikanen. Het is hun buurt dus Donny kijkt er niet van op. Hij loopt er gewoon langs, maar dan roept één van hen:
‘What are you white man doing here?!’
Donny negeert het en loopt door. Dan staat de jongen op en roept: ‘Ey, I’m talking to you!’
Dan staat Donny stil. Hij draait zich om en kijkt de jongens aan.
‘Can I help you?’ vraagt Donny met een neutrale blink aan de jongen die staat.
Die jongen loopt dan naar Donny toe en vraagt: ‘What are you doing here?’
‘I am walking away.’ zegt Donny.
De jongen kijkt verbaast en vraagt: ‘From what?’
Donny zucht een keer en kijkt naar het einde van de straat. ‘From the truth.’ zegt Donny dan.
De jongen zegt niets.
Donny kijkt de jongen weer aan en vraagt: ‘Is the interview done?’
De jongen weet nog niet wat hij moet zeggen. Hij is nog aan het nadenken over Donny’s antwoord over de waarheid.
Donny loopt door, maar dan vraagt de jongen: ‘Do I know you?’
Weer staat Donny stil en zegt: ‘I don’t think so.’
De jongen loopt dan langs Donny en kijkt hem recht in zijn ogen.
Ineens kijkt de jongen met grote verschrikte ogen naar hem.
Donny vindt dit wel erg vreemd.
‘Truth can be a bitch right?’ vraagt de jongen.
Donny knikt en de jongen zegt: ‘So is Mexico, Garuda.’
Donny kijkt de jongen strak, maar ook vragend aan. ‘You are one of the American team.’
De jongen knikt en steekt zijn hand uit. ‘Ray Noon.’
Donny schudt de hand en zegt: ‘Donny Hayes.’
De jongen begint te lachen en zegt tegen zijn vrienden: ‘This is him!’
Dan komen de andere erbij en schudden de hand van Donny.

Donny en Ray hebben dan met zijn tweeën een heel gesprek.
Toen Donny net een maand weg was, was er een enorme rel uitgebroken. Steel had samen met Red de rol van Garuda overgenomen, maar de overtuiging was er niet. De Mexicanen kwamen in de meerderheid, dus er moest actie worden ondernomen. Er werden bewakers met blote handen vermoord en toen werden er wapens uitgedeeld. Er kwam een grote uitbraak. Zowel bijna alle Afro-Amerikanen en Steel en Red hebben kunnen ontsnappen, maar enkele hebben het niet gered.

Donny zegt na het gesprek dat hij moet gaan. Hij heeft nog wat zaken te regelen.
Ray zegt dat het een eer was om hem te gast te hebben en dat hij altijd welkom is.
Donny respecteert dat.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen