Foto bij Het blauwe oog

Daisy is nu weer op school.

Het is middag. De meiden zitten in de kantine van school een broodje te eten. Silvie en Daisy zitten te kletsen over Jason. Maar Tina is er niet bij met haar gedachten. Tina, luister je wel? grapt Silvie. Huh, wat zei je? vraagt Tina. Loop je mee naar de kluisjes? vraagt Daisy. Eh, ja zo. zegt Tina afwezig. Wat is er met jou? vraagt Silvie. Ik eh.. begint Tina. Ik denkt dat ik verliefd ben. Op wie? vragen Daisy en Silvie te gelijk. Op Alex. zegt Tina dromerig. Ga eens een babbeltje met hem maken. stelt Daisy voor. Tina staat op en zegt: owkee, ik ga naar Alex toe, gaan jullie maar naar de kluisjes. Tina loopt naar Alex en de meiden lopen naar de kluisjes. Als ze daar zijn, gaat Silvie haar make-up bijwerken. Daisy hangt tegen de kluisjes aan. Vandaag komt papa uit het ziekenhuis. zegt Daisy blij. Ow, dat is goed nieuws! zegt Silvie blij. Ja, opa en oma gaan vanavond ook weer naar huis. zegt Daisy. Silvie bergt haar make-up spullen weer op in haar kluis. Dan komt Lotte opeens aangelopen. Haar oog is helemaal blauw. Daisy en Silvie kijken Lotte raar aan. Wat? vraagt Lotte beledigd. Je, je oog. begint Silvie. Ik weet het! roept Lotte. Hoe kom je daar aan? vraagt Daisy. Alsof ik jou dat ga vertellen. zegt Lotte. Lotte doet ook haar kluis open en pakt een pakje sigaretten. Heeft Coos dat gedaan? vraagt Daisy. Gaat je niks aan! zegt Lotte koppig. Ze doet haar kluis weer dicht. Sinds je met Coos gaat vertel je ons niks meer. zegt Silvie voorzichtig. Moet dat dan? vraagt Lotte ongeduldig. Nou, je kunt toch wel vertellen hoe het met je gaat? vraagt Daisy. Slecht, nou goed. zegt lotte. Zijn we nog wel vriendinnen? vraagt Daisy. Weet ik veel! zegt Lotte, ik heb nu andere vrienden. Moet ik je blauwe oog weg werken? vraagt Silvie lief. Nee, stom wijf, dat hoeft niet! Lotte loopt kwaad weg. Daisy en Silvie kijken elkaar aan. Ze heeft zeker weer drugs gebruikt? vraagt Daisy zich af. Dat zal wel. zegt Silvie. Dan komt Tina aan. Meiden! roept ze. Ik ga vrijdag met Alex naar de bioscoop! De meiden juichen en omhelzen elkaar. Dan gaat de schoolbel. Ze moeten weer naar de les. Als de meiden het lokaal willen binnen stappen, zegt Daisy tegen de meiden: Zoeken jullie een plaatsje, ik kom zo. Daisy rent de gang weer op. Want Jason loopt daar. Ze tikt hem op zijn schouder. Jason draait zich om. Heey Jason. zegt Daisy verlegen. Hoi. zegt Jason. Ik wou je nog bedanken, van laatst. begint Daisy. Ow, dat, ja, graag gedaan hoor. zegt Jason. Hij wil alweer doorlopen en Daisy zegt: Jason, ik moet je iets vertellen. Jason kijkt Daisy aan en zegt: Een andere keer Daisy. Hij loopt zijn leslokaal binnen. Daisy loopt ook terug naar haar lokaal. Waarom luistert Jason niet naar haar?

Reageer (3)

  • NerdArmor

    super goed(Y)

    1 decennium geleden
  • daredreaming

    Ik ga senl verder lezen!!

    spannend je kan echt goed schrijven!!

    1 decennium geleden
  • Daystar

    Jhoehooe weer een nieuw deel. Gaat snel. Ik ga de volgende lezen(yeah)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen