Foto bij The Volturi

5 minuten later waren we al bij hun huis. ‘Kom, dan breng ik je naar jou kamer!’ Rosalie trok me mee.

Ze toonde me een prachtige kamer. ‘Wow!’ Dat was het enige dat ik kon uitbrengen. ‘Ik laat je nu eventjes alleen he, tot straks lieverd!’ Rosalie liep richting de deur. ‘Rosalie...’ Zei ik. Ze bleef staan. ‘Ja?’. ‘Wat heb jij eigenlijk tegen Bella?’. Rosalie zuchtte ‘Bella beseft niet wat ze heeft, en dat wil ze dan zomaar weggooien, ik zou zo graag mezelf nog eens zien zoals ik vroeger was, ik had een prachtige huidskleur, nu ben ik wit. Ik zou zo graag mijn hart nog eens voelen kloppen.’ Ze keek me vurig aan. ‘Jij kunt niets doen aan wat je nu bent, jij werd aangevallen, jij had geen keus, Bella wel,...’ ‘Hoe bedoel je Rosalie?’. Rosalie’s mond vertrok. ‘Bella wil ook een vampier worden. Net als wij...’. ‘Rosalie!’ We schrokken allebei op. ‘Ik kom!’ Riep ze terug. ‘Ik moet weg, ik zie je straks wel weer!’ En weg was ze. Ik liet me neervallen op mijn bed, wow wat een dag... En volgens mij was het avontuur nog lang niet voorbij...
‘Jenna!’ ik schrok op uit mijn dagdroom. ‘Jenna, kom naar beneden!’. Vlug liep ik de trap af. ‘Ik kom!’. Het was aan de klok te zien, middernacht. Ik kon Bella niet meer ruiken, dus ik veronderstelde dan ook dat ze thuis was. Er was weinig verlichting in de woonkamer, en er hing spanning in de lucht. Wantrouwig liep ik naar binnen. Plots zag ik dat er 1 onbekende figuur op de bank zat. Carlisle wenkte me. ‘Kom maar naar hier Jenna, en ga maar zitten.’ Onwennig en op mijn hoede ging ik zitten. De figuur had een zwarte mantel aan. Maar ik kon onder de kap kijken. Het was een blond meisje, met een rond en een onnatuurlijk bloedmooi gezicht. Carlisle begon te praten, en het meisje bleef roerloos zitten. ‘Jenna, je bent nieuw en je hebt veronderstel ik nog nooit gehoord van de Volturi... ‘ Hij stopte even met praten en keek me aan. Ik schudde mijn hoofd ‘Neen, ik heb nog nooit van de Volturi gehoord...’ Ik schrok ervan hoe rauw mijn stem klonk, de zenuwen waarschijnlijk... Carlisle knikte ‘Dacht ik al... Nu, de Volturi is de machtigste vampierfamilie van het moment, zij zijn zo’n beetje onze bazen. De Volturi heeft vernomen dat er een nieuweling is gecreëerd. En daarom hebben ze Jane gestuurd...’.

Reageer (3)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen