Foto bij De dag voor vertrek

Het is zondag. Daisy en de hele school gaan morgen 5 dagen weg.

Daisy heeft net haar koffer ingepakt. Morgen gaat ze eindelijk naar Londen toe. Het mooiste is nog, ze gaat met haar vriendinnen en met haar vriendje er heen. Ze kan niet wachten. Dan wordt er op de slaapkamer deur geklopt. Daisy doet de deur open. Het is Jason. Jason kust haar meteen. Heel lief en zacht. Heey lieverd. zegt Daisy, koffer al gepakt? Ja, helemaal vol gepropt. zegt Jason. Ja, ik ook. zegt Daisy. Jason gaat op haar bed zitten. Daisy maakt haar koffer dicht. Ze ploft naar Jason op bed. Ze staart een beetje stil voor zich uit. Jason legt een arm om haar heen en vraagt: Heb je geen zin in morgen? Jawel. zegt Daisy droog. Wat is er dan meisje? vraagt Jason lief. De tweeling was gisteren hier. zegt Daisy triest. Hier in huis? vraagt Jason. Daisy knikt. Ze stelde allemaal rare vragen over ons. Toen zeiden ze dat ik niet van jou hou. Maar ik hou ziels veel van je. zegt Daisy. Dat weet ik toch, ik hou ook heel erg veel van jou. zegt Jason. Maar wat is het probleem dan? De tweeling wil jou, ze gaan ons uit elkaar drijven. zegt Daisy sip. Je moet even naar mij luisteren lieverd. zegt Jason streng. Daisy kijkt hem bang aan. Er komt niets of niemand tussen ons, nooit. zegt Jason streng. Daisy krijgt tranen in haar ogen. Ze moeten wel heel sterk zijn om tussen ons te komen, maar wij zijn sterker. zegt Jason. Daisy knikt. Dus ik wil niet dat je denkt dat de tweeling of iemand anders aan mij zit, want jij bent de enige die dat mag. gaat Jason verder. Daisy knikt. Ze omhelsd Jason. Ze is heel opgelucht. Ze weet nu heel zeker dat niemand haar en Jason uit elkaar kan halen. Niemand kan dat! Jason geeft haar een lange zoen en veegt haar tranen met zijn vingers af. Je hoeft daat toch niet om te huilen. zegt hij voorzichtig. Nee, dat is het niet. zegt Daisy. Ik huil omdat ik het zo mooi vind wat jij zegt. Jason lacht. Maar ik meen wat ik zeg. Dat weet ik. zegt Daisy. Niet meer piekeren nu. Ik ben helemaal van jou. zegt Jason lief. Daisy zoent hem. Gaan we samen in een kamer, of mag dat niet van de begeleiding? vraagt Daisy. Ik weet niet. We zien wel. zegt Jason. Het liefste ben ik bij jou. Ik ook. zegt Daisy. Maar ik wil ook bij de meiden op de kamer. zegt Daisy voorzichtig. Ja, ik wil ook bij de jongens, misschien kunnen we regelen dat we met al onze vrienden in een kamer mogen. zegt Jason. Ja, maar dan komt Bruce zeker ook? vraagt Daisy. Dat weet ik wel voor 99%. lacht Jason. Zal Lotte leuk vinden. zegt Daisy. Ik heb wel zin in morgen. zegt Jason. Naast wie ga jij in de bus lief? vraagt Jason. Weet ik niet. Ga jij maar met Bruce. Ik ga met Lotte. Jason knikt. Dat is goed. zegt hij. Blijf je mee eten? vraagt Daisy. Lekker. zegt Jason. Ze zoenen elkaar. Op naar morgen!

Reageer (2)

  • YasminU

    Bekdigt, dat mag!
    Nee grapje, x

    1 decennium geleden
  • Daystar

    Ze zoenen wel erg veel;:|

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen