Foto bij Plannen maken

Daisy wordt binnenkort 17 jaar. Ze gaat voor haar verjaardag plannen maken met haar ouders.

De familie de Winter zit rond de tafel. Ze helpen Daisy te bedenken wat nou leuk is voor haar zeventiende verjaardag. Maar ze kunnen haast niets bedenken. Of het is te kinderachtig, of te duur, of saai. Maar dan komt moeder met een idee. Dais, waarom geeft je geen danceparty? stelt moeder voor. In ons huis, dan gaan papa en ik uit eten en Mike gaat dan naar opa en oma. Dat vindt Daisy wel een goed idee. Maar ze bedenkt wel dat ze Bruce nog nooit heeft zien dansen. Dan eten jullie pizza. zegt vader mee denkend. Ja, lekker. zegt Daisy. Mooi, dan is het dus opgelost. zegt moeder. Wie komen er allemaal? vraagt vader. Lotte, Tina, Jason, Alex en Bruce. Ow, ik dacht dat je alleen meiden zou uitnodigen. zegt moeder verbaasd. Mam, dat zijn mijn vrienden. zegt Daisy. Vader knikt. Ze is heus geen twaalf meer. zegt hij tegn moeder. Ah, nou goed dan. zegt moeder. Mike komt de kamer in. Daisy, kun je helpen met mijn huiswerk? vraagt Mike lief. Je kan wel merken dat Mike ouder is geworden. Hij is veertien en gedraagt zich soms nog als een kleuter, maar je leert nu ook zijn volwassenkanten kennen. Dat doe ik. andwoordt Daisy op Mike zijn vraag. Ze helpt hem met zijn huiswerk. Na een halfuurtje zijn ze klaar. Daisy doet haar jas en schoenen aan. Ze fietst naar de begraafplaats. Als ze bij het graf van Silvie aankomt, legt ze er een mooie bloem neer. Er liggen heel veel bloemen bij haar graf. Silvie haar ouders komen er elke week. Daisy speelt met het vriendschaps kettinkje. Ze hebben alle vier een deel van de ketting. Na een tijdje gaat Daisy weer weg. Ze verveelt zich. Ze gaat maar naar Jason toe. Ze neemt een kortere weg. Dan fietst ze langs een grote witte villa. In de verte ziet ze twee roze stipjes. Ze blijft voor de villa staan, ze kijkt nog eens goed naar de stipjes. Het is de tweeling! Daisy kijkt verbaasd naar het huis. Wonen die hier? vraagt ze zich af. Ze ziet de tweeling naar binnen gaan. Daisy is verbaasd. Ze had niet verwacht dat de tweeling in een villa zou wonen. Ze fietst snel naar Jason. Als ze daar is doet zijn moeder open. Hoi Daisy, alles goed met je meid? vraagt ze lief. Ja, prima mevrouw. zegt Daisy. Mooi zo. zegt ze. Maar Jason is er niet. Ow. zegt Daisy, weet u waar hij heen is? Die is volgens mij naar Bruce zijn huis. Kunt u vertellen dat ik langs ben geweest. vraagt Daisy vriendelijk. Dat zal ik zeker doen. Dag! zegt zijn moeder. Doei mevrouw. zegt Daisy. Ze fietst weer weg. Ze gaat maar naar huis. Leren voor haar eindexamens.

Reageer (2)

  • Daystar

    Ik ga heel heel heel snel het volgende hoofdstuk lezen....(yeah)

    1 decennium geleden
  • daredreaming

    LeukLuekLeukLeukLeukk:D

    kga snel het volgende deel lezen:)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen