Foto bij #03

Ik luisterde niet. Mijn gedachtes waren net als mijn ogen, bij de jongen naast Liam. Tering, die was me opwindend in een zwembroek. 'Haz, zullen we het doen?' Louis porde in mijn zij en lieten me, me opschikken. 'Wat?' Vroeg ik verbaast, terwijl ik mijn hoofd kantelde naar Louis. 'Vanavond de dropping meelopen, voor onze straf, inplaats van elke dag corvee.' Wild schudden ik mijn hoofd. 'Echt niet, Louis!' Riep ik meteen. Ik wist dat hij van kinderen hield, maar dit ging ik niet doen. 'Geef me dan maar elke dag corvee.' Gromde ik. Oke, het was onze eigen schuld dat we nog straf tegoed hadden van vorig jaar, maar Ik had nog liever drie weken lang, elke dag corvee, dan dat ik vannacht door het bos moest lopen met een stelletje gillende kinderen om te verdwalen. 'Kom op, Haz. Kinderen zijn leuk!' Begon nu ook Liam aan te dringen. Ik schudden mijn hoofd weer en vouwde eigenwijs mijn armen over elkaar. 'Nee, ik doe het niet.' Hield ik voet bij stuk. Geheid dat ik zo'n kleuter zou kwijtraken als ik het deed. 'Alsjeblieft.' Mijn ogen schoten weer naar de jongen naast Liam, die me met grote ogen aankeek. Ik slikte even. Echt niet dat ik hier aan toe zou geven. 'Je hoeft niet in je eentje.' Hoorde ik Liam op de achtergrond zeggen en meteen verscheen er een grijns op mijn gezicht. 'Ik doe het samen met de nieuw, hotte begeleider, of niet.' Zei ik doodserieus terwijl ik de jongen aan bleef kijken. Als hun deals konden sluiten, kon ik dan ook. De jongen zijn wenkbrauwen schoten omhoog en ik glimlachte onschuldig naar hem. Louis begon een groot protest. Hij kon nu eenmaal niet zo goed tegen delen. 'En ik dan.' Piepten hij. 'Jij kan met Liam.' wuifde ik weg. Normaal was ik degene die Louis niet wilde delen. Hij was van mij. Maar voor deze ene keer kon het, daarbij kwam het mij beter uit zo. 'Ik.. Oke.' Stamelde de onbekende jongen. Zijn kaken werden schaamrood en zijn ogen schoten naar de grond, waardoor ik grinnikten. Hij stond vanaf nu, sowieso op mijn must have list. 'Afgesproken, vanavond om negen uur, zijn jullie bij de begeleiders hut.' Deelde Liam mee. Ik grijnsde breed en knikten braaf ja.
'Waarom deed je dat?' de twee jongens waren nog niet weg en Louis gromde het al. ik ging weer lekker liggen, zetten mijn zonnebril op en kantelde mijn hoofd naar Louis. 'Heb je gezien hoe die eruit ziet. Ik moet hem gewoon een keer hebben gehad.' Glimlachte ik en drukten mijn lippen kort op zijn neus. Louis leek het er niet mee eens te zijn en duwde me kwaad terug naar achter. Zo ging het ook altijd. Ik hoefde hem er echt niet op te wijzen dat we geen relatie hadden, dus ik kon doen met andere jongens wat ik wilde, want dat wist hij maar al te doen. Maar ik begreep het wel. Ik zou ook gek worden als Louis het bed met iemand anders dan ik zou delen. Maar hij was zo trouw als een hondje en keek niet eens naar andere jongens als ik in beeld was. Ik hield ervan. Ik hield van het feit dat ik kon gaan en staan waar ik wilde en als ik terugkwam er altijd iemand op me zat te wachten, die van me hielt en me nooit zou verlaten. 'Kom op Lou. Een keer, dan ben ik weer van jou.' Stelde ik hem gerust. Totdat er een andere, te knappe jongen langs liep. Maar dat liet ik maar even achterwegen. Eigenlijk was ik gewoon een egotistische klootzak. Maar zolang dat geaccepteerd werd en ik er me zin door kreeg, zag ik het probleem niet. Louis rolde met zijn ogen en rolde zichzelf daarna toch weer dicht tegen me aan. 'Ik haat je.' Fluisterde hij. Ik drukte mijn lippen op die van hem en deed net of zijn woorden me niets deden. 'Doe je niet, je houd van me.' Fluisterde ik terug. En eerlijk. Ik zou mezelf ook haten als ik Louis was. Louis kuste me zachtjes terug en de warmte trok door mijn lichaam heen. 'Klopt en dat is ook hetgeen dat ik het meeste haat.' Zijn lippen bewogen nog steeds tegen die van mij, terwijl hij het zei. Ik slikte even en verbrak de verbinding om recht te gaan zitten. 'Maar ik hou wel van jou. En dat vind ik helemaal niet zo erg.' Ik was beledigd. Waarom haten hij het, dat hij van me hield. Dat sloeg helemaal nergens op. Louis zuchten en kwam ook recht zitten om vervolgens mijn gezicht tussen zijn handen te nemen. 'Dat weet je best.' Hij keek me doordringend aan en ik sloeg mijn ogen neer. Ik wist het inderdaad. Ik wist hoe ik was in de liefde en dat ik Louis enorm tekort schoot. hem praktisch gebruikten. En hij liet het toe. Alleen omdat hij van me hield. Ik zou het ook haten.

Reageer (1)

  • Kjelaney

    Ik heb medelijden met Lou...

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen