Donny wordt verliefd en maakt er goed werk van.

Maandag is Jay vroeg uit en komt Donny hem als verrassing ophalen.
Jay loopt samen met een groep jongens naar buiten, wanneer een groep meisjes hen passeert.
Donny houdt de blik van zijn broertje in de gaten. Zelf heeft hij niet echt een vriendinnetje gehad of überhaupt een relatie gehad met iemand. Wel heeft hij natuurlijk de nodige versiertruckjes gebruikt en is hij naar bed geweest met dames om ongezien spion te blijven.
Hij ziet in de ogen van zijn broertje dat hij naar de dames kijkt. De groep dames passeert hen en Jay kijkt nog even om.
Donny lacht dan zachtjes en hoort dan een damesstem achter hem zeggen: ‘I can see that you enjoy that.’
Donny kijkt om en staat oog in oog met een heel knap meisje.
Donny kijkt haar vragend aan: ‘Enjoy what?’
‘Seeing that kid charming on his age,’ zegt ze dan.
Donny glimlacht: ‘Yeah, I do. He’s good at it.’
Het meisje glimlacht ook en steekt haar hand uit: ‘I’m Darlene.’
‘Donny,’ zegt Donny en schudt haar hand. ‘You come to pick somebody up?’
‘Yeah, my little sister, but she just had cheerleading practice,’ zegt Darlene. ‘You are Jay’s brother, right?’
Donny kijkt haar dan in de ogen aan met een glimlach: ‘Right it is. I hate left.’
Darlene moet dan zachtjes lachen: ‘I like your sense of humor.’
‘Thanks. I like your compliment,’ zegt Donny.
Darlene glimlacht en vraagt: ‘Are you busy tonight?’
‘I’ve got to work in the evenings,’ zegt Donny, maar wil wel iets met haar afspreken.
‘Tomorrow afternoon?’ vraagt hij.
Darlene glimlacht: ‘Two o’clock, Beach-house at 33th street.’
‘Two o’clock?’ vraagt Donny, ‘I’ll be there.’
‘See you there,’ zegt Darlene en ze loopt naar het schoolgebouw.
Donny volgt haar, maar hoort dan achter hem: ‘Your lunch-money Hayes!’
Meteen kijkt Donny om en ziet dat Jay weer wordt gepest door Bobby en zijn vriendjes.
Langzaam loopt Donny eropaf en gaat achter Jay staan.
‘Is there a problem?’ zegt Donny.
Bobby kijkt op en Donny kijkt hem boos aan.
‘No. There is no problem,’ zegt Bobby met een schijnheilige blik in zijn ogen.
Donny kijkt boos en zegt: ‘Next time, I’ll kick your ass.’
Dan lopen Donny en Jay naar de auto.
Als ze aan het rijden zijn kijkt Jay naar zijn grote broer die alleen maar vooruit kijkt.
‘Thank you, Donny,’ zegt hij.
Donny blijft vooruit kijken. ‘Did they ever beat you up?’ vraagt hij.
Jay kijkt zelf ook vooruit en zegt met een treurig gezicht: ‘Yes. A few times.’
‘I’m going to chance that,’ zegt Donny.
Even verderop parkeert Donny zijn auto. De twee stappen uit en Jay loopt achter Donny aan. Donny loopt ergens naar binnen en als Jay ook binnen is ziet hij dat zijn broer hem naar een fitnesscentrum heeft gebracht.
‘I’m going to teach you to defend yourself,’ zegt Donny en ze lopen naar de kleedkamers.
Donny had al zijn en de sportkleren van Jay meegenomen.
Met zijn tweeën lopen ze naar de mattenzaal.
Donny zegt tegen Jay dat hij hem eerst wat makkelijke grepen zal leren.

Na een uurtje kent Jay al heel wat truckjes en hij legt ook een paar keer Donny gestrekt op de vloer.
Dan lopen ze naar de bokszak. Jay heeft bokshandschoenen aangedaan en Donny gaat achter de zak staan.
Jay gaat wat slaan, maar Donny merkt direct dat Jay veel meer kan. Hij ziet dat Jay veel harder en agressiever kan slaan.
Donny kijkt geconcentreerd naar Jay en zegt: ‘You can hit harder. Much harder.’
Jay slaat door, maar echt genadeklappen komen er niet uit.
‘Hit harder!’ roept Donny. ‘I want you to think of the old days!’
Jay blijft wel slaan, maar heeft zelf geen enkel benul wat zijn broer wil bereiken.
Donny duwt dan de bokszak vooruit en raakt Jay recht op zijn neus.
‘I want you to think back! Think of mom and dad. Think of Glenn and Daisy,’ zegt hij.
Jay slaat weer een paar keer tegen de zak.
Donny duwt dan weer de zak recht tegen Jay’s neus.
‘The bag is Bobby! Bobby is your enemy. Think of home!’ roept Donny.
Jay slaat dan een paar keer met volle kracht. ‘Shut up!’ roept hij terug naar Donny.
Ga door, denkt Donny. Probeer die woede te behouden.
Jay blijft slaan en dan met een finale klap slaat hij zo hard dat de bokszak los laat en op de grond valt.
Donny kijkt zijn broertje aan. Die kijkt alleen maar heel boos.
‘Why did you do that?!’ vraagt Jay met een kwade blik en een hijgende stem.
Donny glimlacht: ‘I took the strong you outside.’

Thuis aangekomen parkeert Donny de auto.
Met zijn tweeën lopen ze via de achterdeur naar binnen.
Donny moet over een halfuurtje werken, dus maakt zich klaar.
Jay gaat dan aan zijn huiswerk beginnen.

Die avond werkt Donny weer en nu gaat alles een stuk flexibeler en beter.
Donny heeft het naar zijn zin en zijn collega’s kunnen het goed met hem vinden.
s’Avonds vraagt Luciano Donny bij hem.
Hij vraagt of Donny nog even bij hem en zijn familieleden komt zitten.
Ze praten nog wat en Donny leert een aantal van hen beter kennen.

Die avond parkeert Donny zijn auto en loopt naar binnen.
Joey zit nog alleen op de bank en kijkt op als hij Donny binnen ziet komen.
‘Hi Don,’ zegt hij en dan zet hij de televisie uit.
Donny legt zijn sleutels weg en zegt: ‘Tired?’
Joey glimlacht: ‘I’ve got an exam tomorrow.’

Dan gaat Joey naar bed.
Donny pakt de oude krant er nog bij en leest hem door.
Daarna gaat hij ook naar bed.

De volgende ochtend staat Donny vroeg op. Hij was al vroeg begonnen met hardlopen.
Als hij weer thuis komt gaat hij onder de douche en ontbijt samen met de rest mee.
Donny brengt Jay naar school en onderweg hebben ze het nog over de bokstraining.
‘Don’t use it to quickly,’ zegt Donny.
Jay kijkt zijn broer aan en zegt: ‘No, I know. Only when I am in big trouble.’
‘Very good,’ zegt Donny.
Jay geeft zijn broer een kus en loopt dan naar school.

Dan rijdt Donny verder. Hij heeft van Luciano vooruitbetaald loon gehad, zodat hij kon gaan shoppen. Hij wil wat nieuwe kleren kopen als hij uit gaat met Darlene.

In de stad loopt hij wat winkels af. Wat nou echt de mode is weet hij niet precies. In de eerste zaak waar hij staat vraagt hij dat ook gewoon aan de verkoopster.
Die helpt hem graag en dan gaat Donny op pad.
Hij heeft een aantal dingen gekocht en gaat dan weer naar huis.

Thuis parkeert hij zijn auto en loopt via de achterdeur naar binnen.
Daar legt hij zijn tas op de tafel en dan komt Karen erbij staan.
‘You did some shopping?’ vraagt ze.
Donny kijkt op en zegt: ‘Yeah, I have a date this afternoon.’
Karen glimlacht: Well, who is the lucky one?’
Donny kijkt zijn tante in haar ogen en zegt: ‘Me.... No, her name is Darlene.’
Karen wenst hem succes en loopt dan weer verder.

Het is al half twee en Donny kleedt zich boven om.
Hij zegt dan zijn tante gedag en loopt naar de auto.
33th street is niet erg ver van hen vandaan, maar toch moet hij even zoeken naar het strandhuis.
Hij parkeert zijn auto en loopt dan naar het strandhuisje toe.
Buiten ziet hij al dat Darlene aan een tafeltje zit.
Donny loopt naar binnen en gaat aan hetzelfde tafeltje zitten.
‘Hello there,’ zegt hij dan.
Darlene kijkt op: ‘Hi Donny.’
Dan komt de ober en de twee bestellen wat.
De twee hebben een heel gesprek. Donny vertelt wel over de dood van zijn ouders, maar niet over Garuda. Dat vindt hij nergens voor nodig. Ook vertelt hij over zijn leven nu.
Darlene vertelt dan meer over zichzelf. Ze is medewerkster bij de eerste hulp in het ziekenhuis en ze woont nog thuis bij haar ouders. Ze heeft een jonger zusje en ze is nog vrijgezel.

Dan wil Darlene ook wel het één en ander weten over Donny. Ze vraagt dan voorzichtig waar Donny was toen zijn ouders dood waren.
Donny zucht en kijkt uit het raam.
Darlene kijkt gelijk bezorgt: ‘I’m sorry, I didn’t want to...’
Donny kijkt Darlene aan: ‘It’s okay. It’s just...’
‘I should not had to start about it,’ zegt Darlene.
Donny kijkt even naar buiten en zegt dan: ‘When I was fifteen... I... I went on a schooltrip.’
Darlene kijkt hem dan aan en luistert aandachtig mee.
‘I was kidnapped,’ zegt Donny.
Darlene denkt even na en dan weet ze het. Het heeft in de krant gestaan. De ontvoering van een jongen die op schoolreisje was. ‘Are you the boy that went to jail in Mexico?’
Donny knikt. Hij draait dan zijn arm en laat het nummer zien dat ze op zijn onderarm hebben gebrand.
Darlene houdt haar hand voor haar mond. Ze is ervan geschrokken.
‘Was it a real hell?’ vraagt ze.
Donny knikt.
Dan houdt Darlene zijn handen vast. ‘It’s okay,’ zegt ze dan met een glimlach.

Na het eten gaan ze met zijn tweeën nog langs de kermis.
Ze gaan in een paar attracties en hebben het wel naar hun zin.

Als Donny daarna Darlene thuis afzet, loopt hij nog even mee.
Bij de deur kijkt Darlene Donny in de ogen: ‘Thank you.’
Donny glimlacht: ‘It’s a tradition.’
Darlene glimlacht ook en kijkt hem dan sprakeloos in de ogen: ‘I... I had a great time.’
‘Me too. Tomorrow evening... tomorrow I have a day off,’ zegt Donny.
Darlene knikt: ‘I’ll be at your restaurant at six.’
‘See you than,’ zegt hij.
De twee kijken elkaar alleen maar in de ogen.
Ze komen steeds nader tot elkaar en dan zoenen ze.
Ze kijken elkaar weer aan en dan zeggen ze tegelijkertijd: ‘See you tomorrow.’

Dan gaat Donny weer verder.
Hij gaat snel langs huis om zijn spullen op te halen en gaat dan verder naar zijn werk.
Daar loopt hij eerst naar Luciano.
‘Hi Donny,’ zegt hij.
Donny zegt zijn baas gedag en vraagt: ‘Luc, can I get the pretty table in the back tomorrow at six?’
Luciano glimlacht: ‘You got a date?’
Donny knikt: ‘You got it.’

De volgende dag loopt Donny vrolijk en fluitend de trap af.
De rest van de familie zit aan de ontbijttafel en kijken op als Donny aan tafel komt zitten.
Jay kijkt naar zijn broer en vraagt: ‘What’s up, bro?’
Donny kijkt zijn broertje met een glimlach aan: ‘May I be happy?’
‘About what?’ vraagt Jay.
Donny kijkt dan naar Karen. Zij moet even lachen, want ze weet natuurlijk wel dat het iets met Darlene heeft te maken.
Donny kijkt dan weer naar Jay en zegt: ‘I have a date tonight.’
Jay knikt en dan zet hij een serieuze blik op: ‘Just do it easy.’
Donny kijkt zijn broertje bluffend aan en vraagt wat hij bedoeld.
Jay behoudt zijn blik en zegt: ‘You know what I mean. I don’t want to become a uncle yet.’
Iedereen aan de tafel moet wel even lachen.
Karen is wel blij dat Jay weer vrolijker is. De laatste tijd is hij erg verdrietig geweest. Eerst zijn ouders, toen de terugkom van Donny en toen nog het geheim van Donny. Het is niet gemakkelijk voor hem geweest.

Donny brengt zijn broertje naar school en rijdt daarna door naar Bellisimo.
Het restaurant is nog gesloten, maar Donny heeft een sleutel en gaat via de achterdeur naar binnen. Hij gaat alvast beginnen met wat voorbereidingen voor vanavond. Tony is er ook al. Hij gaat Donny helpen met het maken van een grote feestmaaltijd.
De twee kunnen het goed samen vinden en hebben de grootste lol in de keuken.

s’Middags haalt Donny Jay van school.
Met zijn tweeën rijden ze naar de bioscoop.
Donny had zijn broertje beloofd om nog een keer met zijn tweeën ergens heen te gaan.

Donny geniet van ieder moment, maar toch blijft hij erg oplettend. Iedere keer als hij ergens naar binnen komt kijkt hij altijd in het rond of er ergens iets is. Elke keer als hij iemand passeert kijkt hij of het iemand verdachts is. Donny’s grote angst blijft de gedachte dat Zankov erachter komt dat Donny en Jay nog leven.

Bij de bioscoop kiest Jay een film uit en de twee broers gaan erheen.
In de pauze trakteert Donny zijn broertje op veel lekkers. Hij wil zijn broertje veel geven. Jay is het enige waar Donny nog voor leeft. Als Jay ook dood was geweest... Waar zal Donny dan heen zijn gegaan? Wat zal zijn doel zijn?

Na de film brengt Donny Jay snel naar huis, want over een half uur moet Donny weer bij zijn date zijn.
Donny rijdt snel naar Bellisimo. Luciano wacht hem al op. Met zijn tweeën gaan ze snel naar boven. Luciano heeft een schitterend kostuum klaar liggen voor Donny.
Donny bedankt zijn baas en kleedt zich om.
Voor deze speciale gelegenheid speelt Luciano gastheer en ober voor Donny’s date.

Dan is het zover. Darlene komt binnen en ze ziet er schitterend uit.
Donny loopt op haar af en neemt haar mee naar het tafeltje.

Ze hebben het goed naar hun zin. Darlene en Donny praten weer veel. Maar dit keer niet over zichzelf, maar over elkaar.

Na het eten bedankt Donny Luciano en gaat hij met Darlene naar buiten.

Met zijn tweeën lopen ze over het strand. Het is al donker buiten, maar dat maakt alles alleen maar meer romantisch.
Donny en Darlene gaan dan zitten.
Ze kijken elkaar in de ogen en glimlachen.
‘Thank you for the nice evening,’ zegt Darlene.
Donny glimlacht: ‘Don’t mention it.’
De twee zijn dan allebei sprakeloos, maar ze komen wel steeds dichter op elkaar af.
Dan zoenen ze elkaar. De eerste is lang.
Ze kijken elkaar weer aan en glimlachen. Dan zoenen ze verder.

De volgende dag wordt Donny wakker. Hij glimlacht als hij voelt dat de arm van Darlene nog over hem heen ligt.
Darlene is gisteravond niet naar huis gegaan. Ze is met Donny meegegaan en daar is niet alleen geslapen.
Als Donny zijn hoofd draait naar de wekker, wordt Darlene ook wakker. Ze glimlacht ook als ze voelt dat ze tegen Donny aan ligt.
‘Good morning gorgeous,’ zegt hij.
Darlene schuift wat omhoog en kijkt haar vriend aan: ‘Hi handsome.’
Dan zoenen ze elkaar.
Donny doet een korte broek aan en geeft Darlene zijn badjas.
Het is zaterdag ochtend en het is half elf s’ochtends.
Als Donny beneden komt ziet hij dat Karen, Andrew, Jay, Ruthie en Josh al aan de eettafel zitten en met het ontbijt bezig zijn.
Ze kijken eerst op en zien Donny. Dan zien ze dat Darlene er achter loopt en kijken ze met een glimlach naar Donny.
Donny stelt Darlene voor aan zijn familie en dan gaan ze ook aan het ontbijt.
Later komen ook Joey en Ashley naar beneden. Zij maken ook kennis met Darlene.
s’Middags lopen Donny en Darlene door de stad.
Ze hebben het weer erg gezellig met zijn tweeën. Donny wil wel dat Darlene over Donny’s verleden weet, maar hij weet niet zeker of het wel verstandig is. Misschien is het beter als Donny het verleden achter zich laat. Hij moet gewoon met een schone lei beginnen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen