Tegenwoordig hoor je het overal, die zogenaamde ‘social networks’. In het begin vond ik het maar niks, een beetje informatie over jezelf op een site zetten en dan ook nog met een foto. Ja oke, het hoeft niet perse een foto van jezelf te zijn maar als je al allemaal informatie neerzet kan die foto er net zo goed bij. Maar ook ik was nieuwsgierig naar wat zo’n site inhield dus begon ik met Hyves en dat werd uiteindelijk een verslaving. Ook heb ik allemaal andere dingen gehad maar dat heb ik maar verwijderd want 1 ding vond ik goed genoeg. Ik weet trouwens wel zeker dat bijna iedereen wel Hyves heeft maar er dan uiteindelijk niks mee doet. Maar daar gaat het niet om want het is de site zelf wel gelukt om die mensen zover te krijgen dat ze een account maken, en daar gaat het natuurlijk om. Maar nu hoorde ik laatst van een vriendin van me dat haar vriend gaat onderzoeken, als onderdeel van zijn stage, bij de Vrijbuiter of de klanten er behoefte aan hebben als de winkel ook aan Hyves en Facebook begint. En dat is echt het belachelijkste wat ik gehoord heb, de mensen die daar iets kopen zijn ongeveer 30+ en wat hebben die te zoeken op van die profielen sites. En ik weet wel dat er mensen zijn die zo oud zijn en een account hebben maar ik denk niet dat ze dan geïnteresseerd zijn om steeds berichten van zo’n winkel te krijgen waar je 1x per jaar komt als je op vakantie gaat. Straks beginnen de winkels allemaal ook met Twitter, krijg je steeds tweets dat er een actie komt of wat dan ook. Het zou wel handig zijn maar ik vind het zelf niet nodig. Die acties lees je ook wel op een grote poster overal in de stad. Tegenwoordig proberen de winkels wanhopig aandacht te krijgen en proberen het nu maar via profielensites. Een vriend van mij wou ooit eens iets kopen bij een winkel en datgene was niet in voorraad, dus moest hij maar lid worden van hun hyves en dan zouden ze laten weten wanneer het er weer was. Uiteindelijk heeft hij miljoenen berichten van hun gekregen over wat er allemaal wel niet was en hij leest het nooit. Ik vraag me af of mensen dat überhaupt wel lezen of dat ze het gelijk verwijderen zodra ze dat bericht zien. Het internet is een goeie manier om iets te promoten maar iedere winkel heeft al een eigen site, is dat dan niet genoeg? Nog even en de winkels gaan dingen promoten via datingsites. Ik kan niet wachten op dat grote moment.

Reacties (6)

  • Candela

    Een eigen site voor de winkels is ind genoeg (:

    1 decennium geleden
  • xMystic

    Genius schreef:
    Haha nouja dan is mijn mening daarover een grote fail (krul)

    1 decennium geleden
  • Genius

    Haha nouja dan is mijn mening daarover een grote fail (krul)

    1 decennium geleden
  • Rutger


    En dat is echt het belachelijkste wat ik gehoord heb, de mensen die daar iets kopen zijn ongeveer 30+ en wat hebben die te zoeken op van die profielen sites.

    Landelijk gezien is de leeftijdsgroep 25-34 het meest dominant aanwezig op Facebook (34%). (bron)

    1 decennium geleden
  • Wynter

    LOL, datingssite?
    Die winkels willen zeker zich "verjongeren", laten zien dat zij ook cool kunnen zijn als ze dat willen, dmv twitter et facebook.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen