• Hi guys!
    Ik moet voor vrijdag stellingen voorbereiden want ik heb dan een debat. Alleen ik kan geen voor/tegen argumenten verzinnen bij deze stelling:

    De leerplicht moet worden afgeschaft.

    Jullie wel?
    Thank you!


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Tegen:
    - De algemene ontwikkeling zal in veel mindere mate plaats vinden.
    - De intelligentie zal bij veel kinderen niet ontwikkelen / tot uiting komen.
    - Geen school betekent geen goede baan betekent veel werkloosheid betekent dat de economie van Nederland bar slecht wordt.


    It ain't broke, so don't fix it.

    Voor:
    Moeten = geen vrijheid, en we zijn een vrij land
    Door de leerplicht komen er steeds meer hoger opgeleide studenten, en dat hebben we in deze tijd juist níet nodig; immers hebben we meer laag opgeleide studenten nodig dan hoog opgeleide.
    Tegen:
    Geen leerplicht = minder hoog opgeleide studenten = het land wordt steeds minder slim = slechtere concurrentiepositie


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Voor:
    Moeten = geen vrijheid, en we zijn een vrij land
    Door de leerplicht komen er steeds meer hoger opgeleide studenten, en dat hebben we in deze tijd juist níet nodig; immers hebben we meer laag opgeleide studenten nodig dan hoog opgeleide.
    Tegen:
    Geen leerplicht = minder hoog opgeleide studenten = het land wordt steeds minder slim = slechtere concurrentiepositie

    Zou je dat misschien wat meer willen toelichten? ;D
    Dankjewel!


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    De beroepen waar je hoger voor geschoold moet zijn, daar hebben ze minder mensne voor nodig momenteel. ;] Vandaar. Reactie op hierboven btw.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Kan het even niet lekker verwoorden, maar komt hier op neer (voor argument):
    Als je iets moet wil je het vaak juist niet doen en eht woord moeten zorgt voor spanning in je lichaam, als je het mág wordt je relaxter en zouden mensen wellicht sneller gaan dan wanneer ze móéten ;]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.