• De stelling van vandaag luidt:
    De macht van leraren op school is te groot.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Eens, heeft geen uitleg nodig.


    Easy peasy, pumpkin peasy, pumpkin pie, motherfucker!

    Het viel bij mij wel mee in de middelbare :'D


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Dat is ook nodig, als leerlingen niet met structuur en machthebbers worden geconfronteerd dan loopt het uit de hand.
    Ik ben het er mee eens, maar ik wil me er vooral niet tegen verzetten.


    Where there is a sea there are pirates...

    Ja, eigenlijk wel. Maar ik denk dat het wel goed is voor de leerlingen.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Crosses schreef:
    Ja, eigenlijk wel. Maar ik denk dat het wel goed is voor de leerlingen.


    Where words fail, music speaks

    ik las nacht van de leraar
    Verschilt per leraar, vak, situatie en klas. Bij sommige klassen is het gewoon echt nodig, alleen kunnen veel leraren niet inzien wanneer het wel en niet nodig is.

    Fragile schreef:
    ik las nacht van de leraar
    Verschilt per leraar, vak, situatie en klas. Bij sommige klassen is het gewoon echt nodig, alleen kunnen veel leraren niet inzien wanneer het wel en niet nodig is.

    Ieuw, nu heb ik een beeld. (cat)


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    (...)
    Ieuw, nu heb ik een beeld. (cat)
    Lowl


    Where words fail, music speaks

    Dat ligt eraan hoe Ze ermee omgaan en waar Ze het voor gebruiken.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Oneens, alhoewel sommige (nieuwe) leraren je al een plusuur geven als je je boeken bent vergeten.. Maar over het algemeen ben ik het oneens.


    If you don't understand my silence, than you don't deserve my words ..<3

    Crosses schreef:
    Ja, eigenlijk wel. Maar ik denk dat het wel goed is voor de leerlingen.


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Eens en Oneens.
    Op zich is de macht van de leraren op school wel heel groot, maar er zijn ook genoeg leraren waar gewoon niet naar wordt geluisterd. Eigenlijk verschilt het per leraar en per klas. En vaak speelt het ook mee welk uur het is (bij mijn klas dan).

    Misschien wel. Maar zo lang ze er geen misbruik van maken is er toch geen probleem. Het is nodig dat ze macht hebben, want anders kunnen leerlingen zich snel keren tegen leerkrachten.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ook eens en oneens.

    Als leerling zijnde ben ik natuurlijk voor meer macht voor de leerlingen, maar aan de andere kant... Is het wel beter voor de leerlingen :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oneens. De enige macht die ze hebben, is de macht over hun klassen. En daar is niets mis mee. Hoe wil je een klas stil krijgen als je als leraar gelijk aan ze staat? Dan luisteren ze gewoon niet naar de leraar. En ze hebben heus niet zoveel macht. Als een leraar jouw eruit stuurt omdat hij je kleding niet leuk vindt ofzo en je vertelt dat aan je afdelingsleider, dan hoef jij echt niet meer na te blijven (als het verhaal klopt en de afdelingsleider het gecheckt heeft).
    Bij een school is het net zoals bij een bedrijf. De directeur staat boven de manager. Maar de manager staat boven de normale werknemer. En daarvan vinden we toch ook niet dat ze teveel macht hebben?


    To live would be an awfully big adventure