• Nu ja 3/4 van mijn klas heeft nog maar eens bewezen stijl noch cultuur te bezitten. Ik weet ook wel dat het wel wat stom overkomt van mij uit dat ik me hier druk om maak, maar het is gewoon de druppel. Moeten we als spreekopdracht een klasgesprek houden in het Engels. Geen probleem dus (voor de meesten wel, want ze kunnen echt geen engels know wordt bijvoorbeeld now, like moet je daarvoor in het derde jaar humane zitten?) Vraagt onze leerkracht aan mij wat mijn favoriete boeken zijn, antwoord ik heel normaal met de vraag: Engelse of Nederlandse boeken?.
    punt 1: hele klas verbaasd dat ik Engelse boeken lees ( voor iemand die al 4 jaar Engels krijgt, hoort dit geen probleem te zijn.)
    punt: Hij vroeg dus naar de Engelse; ging ik zeggen dat de collectie van Jane Austen mij het nauwste aan het hart ligt, met als top 3 Pride and Prejudice, Emma en northanger abbey, weet amper iemand over welke boeken ik het heb terwijl er films en Nederlandse boeken van bestaan.
    dit is hetzelfde voor Frans, Duits en bij sommige zelfs voor Nederlands. Dan denk je echt wel even: Kind, wat doe je in ASO, ga naar BSO of TSO.

    sorry voor het zeiktopic maar dit moest er even uit.
    nog iemand zo een cultuur/stijlloze klas?


    edit: ik kan er heus wel tegen dat niet iedereen goed is in talen, het stoort mij gewoon dat ze er totaal niets voor gaan doen en dat ze overduidelijk geen cultuur bezitten, like pride and prejudice. wie heeft er daar nu nog nooit van gehoord?

    edit 2: ik heb het niet alleen over boeken, gewoon over een totaalplaatje, het enige waarover ze iets kunnen zeggen is haar,make-up en kleding en dan nog is het niet bepaald zinnig

    [ bericht aangepast op 8 juni 2011 - 13:22 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Reticent schreef:
    Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je daar zo'n probleem van maakt. Zo is mijn klas ook, dus...? Lang niet alle mensen houden daarvan.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik ben de enige die überhaupt leest. Ook ben ik de enige die cult-films kijkt en 'oude' muziek luistert. Sommige mensen in mijn klas weten niet eens wie de Beatles zijn..!!??


    I was an angel living in the garden of evil

    Ja, zo stel ik me soms ook wel vragen bij mijn klas...


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik heb ook zo'n soort klas, de helft kan niet normaal engels spreken en als ik zeg dat ik boeken mooier in het Engels vind kijken ze ook zo van: kan jij dat lezen?O_O


    We can't spend our lives waiting to live.

    Prudentia schreef:
    Misschien een domme vraag, maar wat is ASO, BSO en TSO?


    dit is helemaal geen domme vraag.
    ASO: algemeen secundair onderwijs
    BSO: beroeps secundair onderwijs
    TSO: technisch secundair onderwijs


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ja, dat heb ik ook. Zelf lees ik juist liever Engelse boeken dan Nederlandse. Die vind ik tot nu toe meestal beter.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik met Duits ook niet mijn best deed. Ik las de achterkant en flanste wat in elkaar en haalde een voldoende. Maar dat heb ik ook laten vallen (ik doe meer natuurkunde enzo). Anders had ik dat ook veel meer gedaan. En voor Frans hoefde ik nooit boeken te lezen.
    Mijn Engelse uitspraak is ook niet alles en ik vind het doodeng om in het Engels te praten (vooral omdat dat altijd voor de klas moet. Met mijn examen zal het vast wat beter gaan x'D). Maar ik doe er wel mijn best voor.

    Ik snap op zich ook niet zo goed waarom mensen nooit lezen etc. Ze zeggen dat ze lezen niet leuk vinden, maar dat komt vooral omdat ze zich er niet in verdiepen. Oké, ik hou ook niet van de Nederlandse literatuur die ik tot nu toe gelezen heb, maar dat komt omdat ik meer van fantasy ben en dat niet als literatuur beschouwd wordt. Met Engels zijn er zoveel mogelijkheden. Verdiep je er eens in. En veel boeken zijn vertaald en zijn dan ook nog wel goed (al vind ik ze in het Engels wel beter). Voor iedereen zit er wel een goed boek tussen, dat kan niet anders.


    To live would be an awfully big adventure

    Cultuur is een groot woord. Ik denk niet dat jij bijvoorbeeld alle muziek kent waar zei naar luisteren. Of dat jij alle klassiekers gelezen hebt.. Of alle aart house productions gezien hebt..
    Geef ze een kans, het is niet omdat ze toevallig 1 deel van 'cultuur' niet omvatten dat jij alles cultuur hebt en zij niets...

    [ bericht aangepast op 1 juni 2011 - 19:59 ]


    Get outta my head!

    Troost je, we moesten voor Nederlands een boekverslag maken, wat doet iemand in mijn klas? Ze leest fucking Sjakie en de Chocoladefabriek. En dan nam ze nog de versie met de tekeningen! Ik dacht even dat ik terug in het tweede leerjaar zat!


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Reticent schreef:
    Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je daar zo'n probleem van maakt. Zo is mijn klas ook, dus...? Lang niet alle mensen houden daarvan.

    Iedereen heeft andere interesses. Ikzelf, bijvoorbeeld, luister naar muziek uit de jaren '40, '50 en '60, en ook klassieke muziek. Niemand van mijn klas herkent er liedjes van. Zij luisteren bijna allemaal naar populaire muziek, de top 40 enzo. En daar ken ik dan weer niets van.
    Ik lees ook amper, van boeken weet ik dus heel weinig. Wel ben ik nu bezig in Sprakeloos van Tom Lanoye, en dat kennen er ook niet veel, nochtans is dit een heel bekend boek. En leerlingen uit mijn klas lezen dan weer boeken waar ik nog nooit van gehoord heb.

    Ik denk niet dat je kan zeggen dat je klas geen stijl of cultuur heeft. Wel dat ze àndere stijl en cultuur hebben.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Reticent schreef:
    Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je daar zo'n probleem van maakt. Zo is mijn klas ook, dus...? Lang niet alle mensen houden daarvan.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    ik haat engels dus,,,,,,,,,,,,,,,,


    -

    Een meisje in mijn klas kan dus echt helemaal geen engels, en echt er zitten echt domme kinderen in mijn klas en dan heb ik zo van HOE HEB JIJ UBERHAUPT HAVO OF VWO KUNNEN SCORENIN GROEP 8. Dat is toch raar, ze zijn echt dom, niet lullig maar ze horen voor mij echt in de VMBO-B thuis ofzo. Maarjah, en dan lachen ze mij uit omdat mijn nederlnads niet goed is omdat ik turks ben en meerdere talen praat...
    Maar hun hele kennis is niet goed, dan lach ik hun uit en dan hebben zij weer van WTF, maar zij zijn dom en lachen mij uit terwijl ik juist slimme rben. Niet om ego te zijn maar sommig ekinderen in mijn klas snappen het gewoon niet, als ik het aan een chinees zou uitleggen in het nederlands zou hij mij zelfs beter snappen dan hun!

    Haha, ik ben precies hetzelfde als jij in mijn klas.(nerd)


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Aan de ene kant heb je gelijk, want wie kent er nou Jane Austen niet? Maar aan de andere kant, ik heb zelf ook Pride and Prejudice gelezen of nou ja een klein stuk daar van. Want na 150 bladzijdes ben ik gekapt omdat ik het zo saai vond.
    Als mensen niet van die boeken houden of ze niet kennen hoeven ze niet gelijk stijlloos of cultuurloos te zijn.


    I'd rather be absolutely ridiculous than absolutely boring.