• Nu ja 3/4 van mijn klas heeft nog maar eens bewezen stijl noch cultuur te bezitten. Ik weet ook wel dat het wel wat stom overkomt van mij uit dat ik me hier druk om maak, maar het is gewoon de druppel. Moeten we als spreekopdracht een klasgesprek houden in het Engels. Geen probleem dus (voor de meesten wel, want ze kunnen echt geen engels know wordt bijvoorbeeld now, like moet je daarvoor in het derde jaar humane zitten?) Vraagt onze leerkracht aan mij wat mijn favoriete boeken zijn, antwoord ik heel normaal met de vraag: Engelse of Nederlandse boeken?.
    punt 1: hele klas verbaasd dat ik Engelse boeken lees ( voor iemand die al 4 jaar Engels krijgt, hoort dit geen probleem te zijn.)
    punt: Hij vroeg dus naar de Engelse; ging ik zeggen dat de collectie van Jane Austen mij het nauwste aan het hart ligt, met als top 3 Pride and Prejudice, Emma en northanger abbey, weet amper iemand over welke boeken ik het heb terwijl er films en Nederlandse boeken van bestaan.
    dit is hetzelfde voor Frans, Duits en bij sommige zelfs voor Nederlands. Dan denk je echt wel even: Kind, wat doe je in ASO, ga naar BSO of TSO.

    sorry voor het zeiktopic maar dit moest er even uit.
    nog iemand zo een cultuur/stijlloze klas?


    edit: ik kan er heus wel tegen dat niet iedereen goed is in talen, het stoort mij gewoon dat ze er totaal niets voor gaan doen en dat ze overduidelijk geen cultuur bezitten, like pride and prejudice. wie heeft er daar nu nog nooit van gehoord?

    edit 2: ik heb het niet alleen over boeken, gewoon over een totaalplaatje, het enige waarover ze iets kunnen zeggen is haar,make-up en kleding en dan nog is het niet bepaald zinnig

    [ bericht aangepast op 8 juni 2011 - 13:22 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Mum schreef:
    Er zit een pokkenwijf in mijn klas dta al van oktober dezelfde broek, schoenen en trui draagt. Ze stinkt heel erg naar zweet en ze ziet eruit alsof haar haar in 3 maanden niet meer gekamd is. bleh.
    !!

    zo een zat er bij mij ook.. gelukkig is ze nu van klas gewisseld><


    Be weird...Be Kawaii!!

    wauw. dankjewel dat er nog mensen zijn die zich hier aan kunnen storen.
    ik ga er niet onnozel over doen, ik ben goed in engels. niet dat ik daar over opschep in mijn klas ofzo, maar ik snap hen soms echt niet. we hadden laatst een test reading comprehension... vraagt er iemand wat de betekenis is van het woord 'understanding'. ik bedoel, HALLO?
    ik en een vriendin vinden ook dat ze ons meer klassiekers zouden moeten laten lezen (zowel nederlands als engels) maar dat zeggen we niet hardop want dan worden we waarschijnlijk vermoord.
    als we met de klas naar een toneel gaan vindt iedereen het slecht, al voor ze het gezien hebben. oke, dat laatste toneel dat we zagen was niet zo geweldig, maar geef het dan ten minste nog een kans.
    film, muziek, politiek, ... net hetzelfde.
    ze zijn gewoon van niets op de hoogte. een week na de aardbeving in Japan vroeg iemand 'o, is er iets gebeurd in Japan?'. ik had serieus zin om haar eventjes te slaan.
    hehe, wat een frustraties ^^


    ask her if she wants to stay a while

    Ik erger me eraan als mensen te traag lezen. Dat haat ik echt, dan zit ik daar van 'SCHIET OP', maar technisch gezien kunnen die personen er wel niets aan doen, maar toch. :3


    None but ourselves can free our minds.

    Dat is niet cultuurloos,dat zijn gewoon mensen die niet veel lezen. Je kan niet verwachten dat iedereen leest en zeker zulke boeken niet.
    Ik ken de Belgische niveaus niet,maar aangezien die mensen toch bij jouw in de klas zitten zijn ze niet dom. Dat je niet veel lees betekent niet dat je dom bent ofzo.
    Cultuur is zo veel meer dan alleen boeken,zeker Engelse boeken in Nederland.Ik lees ook geen Engelse boeken,maar mij kan je echt niet dom noemen. Ik weet veel meer dan de meeste mensen van bepaalde dingen en veel minder bij andere dingen. Zij weten waarschijnlijk dingen die jij niet weet en andersom.
    Dat ze toevallig die boeken niet kennen betekent niet dat ze cultuurloos zijn,dat kan niet eens,het betekent dat ze een andere cultuur hebben dan jij.

    Je kan niet voor iemand bepalen wat hij lees of weet,je kan niet bepalen wat cultuur is en wat niet. Dat kan je alleen voor je zelf bepalen.
    Anders krijg je net zo'n gedoe als de Nederlandse leeslijst. Wij mogen in Nederland in de bovenbouw alleen bepaalde literaire boeken lezen,waardoor we heel veel mooie en goede boeken niet mogen lezen omdat een of andere idioot die denkt dat hij slim is voor iedereen bepaalt wat literair is en wat niet. Wat ook nergens op slaat.

    [ bericht aangepast op 2 juni 2011 - 15:01 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Haha zelf kan ik ook geen Engels. Duits en Frans liggen me beter, maar ik zou als ik jou was me daar ook echt aan irriteren


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    pride and prejudice, sense and sensebility (ofzoiets), ik vind ze beiden prachtig ! Jane Austen is/was een genie


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    StJimmy schreef:
    Dat is niet cultuurloos,dat zijn gewoon mensen die niet veel lezen. Je kan niet verwachten dat iedereen leest en zeker zulke boeken niet.
    Ik ken de Belgische niveaus niet,maar aangezien die mensen toch bij jouw in de klas zitten zijn ze niet dom. Dat je niet veel lees betekent niet dat je dom bent ofzo.
    Cultuur is zo veel meer dan alleen boeken,zeker Engelse boeken in Nederland.Ik lees ook geen Engelse boeken,maar mij kan je echt niet dom noemen. Ik weet veel meer dan de meeste mensen van bepaalde dingen en veel minder bij andere dingen. Zij weten waarschijnlijk dingen die jij niet weet en andersom.
    Dat ze toevallig die boeken niet kennen betekent niet dat ze cultuurloos zijn,dat kan niet eens,het betekent dat ze een andere cultuur hebben dan jij.

    Je kan niet voor iemand bepalen wat hij lees of weet,je kan niet bepalen wat cultuur is en wat niet. Dat kan je alleen voor je zelf bepalen.
    Anders krijg je net zo'n gedoe als de Nederlandse leeslijst. Wij mogen in Nederland in de bovenbouw alleen bepaalde literaire boeken lezen,waardoor we heel veel mooie en goede boeken niet mogen lezen omdat een of andere idioot die denkt dat hij slim is voor iedereen bepaalt wat literair is en wat niet. Wat ook nergens op slaat.


    Ik praat dan ook niet alleen over boeken, het gaat echt over alle vlakken.
    Ik weet ook wel dat niet iedereen graag leest maar het enige waar zij over kunnen praten is over haar, make-up en kleding. Serieus dit is niet overdreven En dàt is wat ik bedoel met stijlloos


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.