• Hey allemaal, ik zit met een klein probleempje :S

    Ik ben 13 jaar oud, en in november 2010 voor het eerst ongesteld geworden. Laatst was ik 38 dagen lang ongesteld :( De menstruatie was zo hevig, dat ik een week lang thuis ben gebleven en om het halfuur van maandverband moest verwisselen. Elke ochtend als ik opstond, was ik doorgelekt, en mijn bed zat onder het bloed. De bank had ik ondertussen ookal rood gemaakt, en die vlek zit er nu nog steeds :S. Ik heb eerst een bepaalde soort pil gebruikt, maar die werkte niet, dus toen ging ik de Pil gebruiken. Ik had 2 strookjes en ik was op de helft van de 2e, toen ik een dag de Pil vergat. Ik heb de volgende dag wel weer genomen, maar de dag dáárna, werd ik weer ongesteld. Ik ben nu alweer 7 dagen ongesteld, en als het weer zo lang gaat duren als eerst, moet ik waarschijnlijk een onderzoek gaan doen bij een gynaecoloog... Aaargh! Ik ben daar doodsbang voor, het lijkt me heeel erg eng :(

    Tips?? Hulp?? Erg graag :)


    Mijn leven is wel te doen denk ik zo

    Dat had ik ook en bij mij was het door middel van een hormoonprobleem. Zo'n test is dus helemaal geen verkeerd idee en echt niet zo eng als het lijkt.(:


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Ik zou ook naar een zo'n arts moeten, omdat ik voor mijn leeftijd een hele zwaar pil heb. Maar ik ben nog steeds niet geweest haha.


    Ik ben gemeen xoxo

    ik had ook een keer iets raars met de pil
    terwijl ik de pil slikte, bleef ik bloed verliezen
    niet egt veel, maar toch raar
    en een hele tijd geleden ben ik een half jaar niet ongesteld geworden toen ik gestopt was

    maar ik zou egt niet weten wat het betekent

    C18 schreef:
    Ja, ik zou dan toch naar die gyna gast gaan. Beter dat dan doodbloeden, lijkt me. Dit is ziek.


    Ik heb ergens eens een verhaal gelezen van een meisje dat echt gewoon het hele jaar door ongesteld is. Die ligt 's nachts aan een bepaalde machine dat moet voorkomen dat het overdag echt de hele dag door een drama is.

    Maar gewoon naar de gyna/dokter gaan, die mensen zijn ervoor opgeleid en kunnen je wel verder helpen, kan zijn dat je inderdaad een andere pil krijgt of zo. komt wel goed ^^

    Hel schreef:
    (...)

    Ik heb ergens eens een verhaal gelezen van een meisje dat echt gewoon het hele jaar door ongesteld is. Die ligt 's nachts aan een bepaalde machine dat moet voorkomen dat het overdag echt de hele dag door een drama is.

    Maar gewoon naar de gyna/dokter gaan, die mensen zijn ervoor opgeleid en kunnen je wel verder helpen, kan zijn dat je inderdaad een andere pil krijgt of zo. komt wel goed ^^

    Een meisje op mijn school die is ook 3 weken in een maand ongesteld, dus ja, gyna/dokter is wel toepasselijk.

    Ook een vriendin van me was zo lang ongesteld.
    Ze ging naar de arts en die gaf haar ook dé Pil, ze nam het en werd een tijdje helemaal NIET ongesteld. Haar moeder vond dat niet echt een goed idee, maar goed. Toen nam ze dé Pil niet meer, en raad eens. Ze werd weer normaal ongesteld, 6 dagen ofzo. Misschien moet je dat proberen.;)
    Succes ermee.
    En die Gena, lijkt me idd wel creepy:S


    I will be.

    Toen ik 11 was was ik elke dag ongesteld en dan ook in zeer ernstige mate, de pil was voor mij de oplossing ;o


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Soundeffect schreef:
    Ik zou gewoon heen gaan, zo'n gynaecoloog doet dat dagelijks en die denkt niet "Oh my, een pussy" die denkt "Hm, wat is het probleem en wat ga ik eraan doen?". Die kijkt puur en alleen medisch. Maar goed, ik snap dat dat voor jou eng is, haha, maar inderdaad, beter kan doodbloeden toch? 38 dagen lang ongesteld... moet er niet aan denken ;x

    38 dagen btw, dat is nog langer dan een maand, en je word elke maand ongesteld, normaal gezien. o.o


    None but ourselves can free our minds.

    Wreed.
    Bij mij is het, het tegenovergestelde. Die blijven soms maandenlang uit. --" Komt door een ziekte... ><'


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    ik moest eens gaan en ze gaven me gewoon ijzerpillen.. meer niet ;)

    Mijn vriendin had dat ook en bij haar heeft een Baby maar een kleine kans om levend uit haar buik te komen.


    Firm believer of all that is magic

    Wishful schreef:
    38 dagen. ö
    Dat is wel erg lang. Ongezond lang. (cat)
    Ik zou toch maar naar de gynaecoloog gaan als ik jou was.
    Dat is niet zo fijn, maar bekijk het zo; ieder meisje moet daar vroeg of laat wel eens langs. ;'D
    Veel sterkte. (flower)


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    Holy crap, 38 dagen? o___o Dat is echt niet normaal. Ik zou er toch is naar de dokter voor gaan fso.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    DemiPeegirl schreef:
    ik moest eens gaan en ze gaven me gewoon ijzerpillen.. meer niet ;)

    Maar dat is dan waarschijnlijk gewoon omdat je te veel bloed verloren hebt en je daardoor een ijzertekort hebt waardoor je bloedarmoede kan krijgen.=) Ijzer heb je namelijk nodig om 'bloed aan te maken'.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Dat lijkt me echt kut =\ Ik ben meestal maar 5 dagen ongesteld...
    Succes ermee!


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.