• Ik moet voor school als afsluiting van het examenvak anw een debat houden. Hiervoor moet je zo veel mogelijk meningen op bepaalde stellingen verzamelen.
    Dus als jullie mee willen werken? :'D
    Ik moet voor en tegens bij 'de mens kan niets doen tegen de klimaatsverandering'
    En
    Meningen waarin je het eens bent met de stelling 'Auteursrecht moet worden afgeschaft' (daarbij gaat het om plagiaat etc.)

    [ bericht aangepast op 5 juni 2011 - 13:29 ]

    'Auteursrecht moet worden afgeschaft'
    Hier ben ik het niet mee eens. Een auteur werkt zelf ontzettend lang en veel om zelf iets nieuws, leuks en origineels te bedenken. Hij of zij werkt er vervolgens ontzettend lang aan, word hierdoor misschien zelfs beroemd om én dan zouden ze die auteursrechten willen schrappen? Nee, dan kan iedereen zomaar 'de originele auteur' zijn. En bewijs dán maar eens dat jij de echte auteur bent. Nee, ik vind dat de auteursrechten gewoon moeten blijven.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    'De mens kan niets doen aan de klimaatsverandering'
    Wel, het is zo dat het klimaat altijd verandert. Dat doet het al van voor er mensen waren, dus dat kunnen we niet stoppen. Wél warmt de aarde de laatste jaren sneller op dan ooit te voren, en dat is slecht voor het klimaat. We weten nog niet in hoeverre de mens hier de oorzaak van is, dus kunnen we nog geen échte actie ondernemen. Maar dat is natuurlijk geen reden om op ons lui gat te blijven zitten en te kijken hoe de wereld langzaam vergaat. Want dat zal hij uiteindelijk doen, als we de oorzaak van het probleem niet vinden. :Y)

    'Auteursrecht moet worden afgeschaft'
    Het auteursrecht is een logisch recht voor de auteurs. Dit heeft dan nog niet eens iets met het geld te maken, maar iedereen is trots als ze iets maken, of, in dit geval, een boek schrijven. Iedereen wilt daar dan de eer van krijgen. Het zou gewoon niet eerlijk zijn tegenover de schrijvers als andere mensen ongestraft met hun verhaal kunnen gaan lopen. :Y)

    Zo, hopelijk heb je er iets aan. :Y)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Je moet juist vinden dat het auteursrecht afgeschaft moet worden, sorry als ik onduidelijk was. En voor de rest bedankt. (nerd)

    Fragile schreef:
    Je moet juist vinden dat het auteursrecht afgeschaft moet worden, sorry als ik onduidelijk was. En voor de rest bedankt. (nerd)

    Maar ik vind juist van niet. Waarom zou je het auteursrecht willen afschaffen? ;x


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Wat heeft auteursrecht met anw te maken? 0.o


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Tragically schreef:
    (...)
    Maar ik vind juist van niet. Waarom zou je het auteursrecht willen afschaffen? ;x


    Ik vind het ook niet, daarom is het zo lastig.

    Sapphira schreef:
    Wat heeft auteursrecht met anw te maken? 0.o

    Niks, bij ons hebben ze anw en ckv als een vak gecombineerd. (: