• Omg, ik lees dus een story over pro ana (anorexia)
    dus toen ging ik op zo'n site kijken en toen vond ik deze tien geboden:
    Tien geboden:

    als je niet dun bent, dan ben je niet aantrekkelijk.

    Je moet kleren kopen, laxeermiddelen gebruiken, verhonger jezelf doe iets om dunner te lijken.

    Eet niet zonder jezelf schuldig te voelen.

    Je zult geen dikmakend voedsel eten zonder jezelf daarna te straffen.

    Je zult calorieën tellen.

    Wat de weegschaal zegt is het belangrijkste.

    Gewicht verliezen is goed, aankomen is slecht.

    Je kan nooit te dun zijn.

    Dun zijn en niet eten, zijn tekenen van succes


    ik vind dit dus zo erg...

    Omg! o.O

    Ik vind dat ook.
    Een vriendin van mij heeft nog anorexia gehad en je merkt dat nog steeds in haar gedrag. :-(

    Staat er niet ook
    ''Ik geloof dat ik de meest lelijke, onbelangerijkste persoon ben..''

    Of zijn dat weer 10 andere dingen :'D..

    Ik raad je btw aan niet op zo'n site te gaan kijken, wantja het is natuurlijk allemaal wat extreem.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2011 - 22:57 ]

    Echt ziekelijk..


    Stop wishing, Start doing..

    Klopt. Ik heb ook een keer op de pro-ana site gekeken, gewoon omdat ik nieuwsgierig was aangezien ik er wel wat over gehoord had. Maar het is echt vreselijk wat daar allemaal staat. Er staan ook allemaal tips om niet aan de buitenwereld te laten merken dat je anorexia hebt en tips waardoor je meer gaat kotsen. Er stond van:
    'Doe pleisters over je knokkels heen. Als je je vinger in je keel steekt zie je je tanden in je knokkels staan. Dit voorkomt dat'
    En voor sneller kotsen 'Snel warme melk drinken, dat kotst makkelijker'
    Nou ik dacht wow wat is dit dan?
    En als honger hebt stond er dit: 'Ga voor de spiegel staan. Wedden dat je dan geen honger meer hebt?' WTF?


    To infinity and beyond •

    Zo denken ze.


    We accept the love we think we deserve.

    Moscow schreef:
    Klopt. Ik heb ook een keer op de pro-ana site gekeken, gewoon omdat ik nieuwsgierig was aangezien ik er wel wat over gehoord had. Maar het is echt vreselijk wat daar allemaal staat. Er staan ook allemaal tips om niet aan de buitenwereld te laten merken dat je anorexia hebt en tips waardoor je meer gaat kotsen. Er stond van:
    'Doe pleisters over je knokkels heen. Als je je vinger in je keel steekt zie je je tanden in je knokkels staan. Dit voorkomt dat'
    En voor sneller kotsen 'Snel warme melk drinken, dat kotst makkelijker'
    Nou ik dacht wow wat is dit dan?
    En als honger hebt stond er dit: 'Ga voor de spiegel staan. Wedden dat je dan geen honger meer hebt?' WTF?


    Je krijgt bijna altijd een waarschuwing voor je zo'n site binnengaat, dus je weet wat je bezoekt :'D

    Relapse schreef:
    (...)

    Je krijgt bijna altijd een waarschuwing voor je zo'n site binnengaat, dus je weet wat je bezoekt :'D


    Weet ik. Ik waszelf ook gewoon nieuwsgierig, dat zeg ik ook niet. Maar ik had nie gedacht dat er zulke tips zouden staan en dat het zó ver zou gaan. Ik vind het echt erg.


    To infinity and beyond •

    Moscow schreef:
    (...)

    Weet ik. Ik waszelf ook gewoon nieuwsgierig, dat zeg ik ook niet. Maar ik had nie gedacht dat er zulke tips zouden staan en dat het zó ver zou gaan. Ik vind het echt erg.


    Ik zag toen paar foto;s en ik zo; O_O
    & dan reacties van; Wat ben je mooi ;D maar dan zegt diegene weer; Mwahh, er moeten nog wat kilo's er van af..

    en dan ik weer O_O


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik heb er ooit heel veel over gelezen, aangezien ik op goSupermodel zat, en het daar best vaak over ging, dus ik ging daar over opzoeken, echt heftig.


    live the life you love

    Moscow schreef:
    (...)

    Weet ik. Ik waszelf ook gewoon nieuwsgierig, dat zeg ik ook niet. Maar ik had nie gedacht dat er zulke tips zouden staan en dat het zó ver zou gaan. Ik vind het echt erg.


    Ik weet niet op welke site je keek, maar op verschillenden moet je je eerst ook registreren voor je bij zulke informatie kunt.. Achja, het is sowieso niet dat mensen elkaar daar aanmoedigen, die '10 geboden' zijn gewoon gemaakt zodat de meisjes die er niet meer tegen kunnen, niet 'opgeven' en nog slechter eindigen dan mét ana. Niet omdat de andere leden willen dat de rest zichzelf de dood in hongert.

    er zijn daar ook allemaal reacties van:
    Ik heb al de hele week niks gegeten!
    Stay strong
    ....

    Selenator schreef:
    Ik heb er ooit heel veel over gelezen, aangezien ik op goSupermodel zat, en het daar best vaak over ging, dus ik ging daar over opzoeken, echt heftig.


    Jaa! Klopt! Ik deed ook aan GSM, maar daar ging het inderdad echt ongelofelijk vaak erover.


    To infinity and beyond •

    Echt verschrikkelijk.
    Ik ging voor een schoolopdracht onderzoek doen op pro-anasites en ben zo geschrokken. Echt blegh...


    I am an idiot, I move.

    Relapse schreef:
    (...)

    Ik weet niet op welke site je keek, maar op verschillenden moet je je eerst ook registreren voor je bij zulke informatie kunt.. Achja, het is sowieso niet dat mensen elkaar daar aanmoedigen, die '10 geboden' zijn gewoon gemaakt zodat de meisjes die er niet meer tegen kunnen, niet 'opgeven' en nog slechter eindigen dan mét ana. Niet omdat de andere leden willen dat de rest zichzelf de dood in hongert.


    Ik kreeg aan het begin een waarschuwing van ja dit en dat [was de offciele en meest bekende pro-ana site] en dat het op eigen risico was. Nou oké ik verder geklikt en dan kun je zegmaar ergens klikken waarop staat over overgeven en laxeermiddelen. Dan staat er van: we moedigen dit niet aan blablabla en dan kun je gewoon al die tips lezen hoor?


    To infinity and beyond •