• Omg, ik lees dus een story over pro ana (anorexia)
    dus toen ging ik op zo'n site kijken en toen vond ik deze tien geboden:
    Tien geboden:

    als je niet dun bent, dan ben je niet aantrekkelijk.

    Je moet kleren kopen, laxeermiddelen gebruiken, verhonger jezelf doe iets om dunner te lijken.

    Eet niet zonder jezelf schuldig te voelen.

    Je zult geen dikmakend voedsel eten zonder jezelf daarna te straffen.

    Je zult calorieën tellen.

    Wat de weegschaal zegt is het belangrijkste.

    Gewicht verliezen is goed, aankomen is slecht.

    Je kan nooit te dun zijn.

    Dun zijn en niet eten, zijn tekenen van succes


    ik vind dit dus zo erg...

    Moscow schreef:
    (...)

    Jaa! Klopt! Ik deed ook aan GSM, maar daar ging het inderdad echt ongelofelijk vaak erover.

    Ja, maar die meiden daar waren ook echt gemeen tegen elkaar. Maar die topics werden ook altijd gesloten hè..


    live the life you love

    Ik heb er wel eens een gelezen met 100 geboden ofzo. Die was echt ziek.


    Easy peasy, pumpkin peasy, pumpkin pie, motherfucker!

    Selenator schreef:
    (...)
    Ja, maar die meiden daar waren ook echt gemeen tegen elkaar. Maar die topics werden ook altijd gesloten hè..


    Ik ben na een tijdje ook gestopt. Had zoiets van, wow teveel drama. Ja maar er kwamen wel elke keer weer topics.


    To infinity and beyond •

    Moscow schreef:
    (...)

    Ik kreeg aan het begin een waarschuwing van ja dit en dat [was de offciele en meest bekende pro-ana site] en dat het op eigen risico was. Nou oké ik verder geklikt en dan kun je zegmaar ergens klikken waarop staat over overgeven en laxeermiddelen. Dan staat er van: we moedigen dit niet aan blablabla en dan kun je gewoon al die tips lezen hoor?


    Oh, oke, hmh, dan staat er tenminste een waarschuwing boven :')

    Trieste, armzalige psycho's die meisjes dit aanpraten. Die zouden opgesloten moeten worden.


    ars moriendi

    Relapse schreef:
    (...)

    Oh, oke, hmh, dan staat er tenminste een waarschuwing boven :')


    Ja dat wel. Maarja, je kunt wel heel gemakkelijk alles lezen. Maarja, het is op eigen risico. Die pro ana site's zijn EIGENLIJK alleen voor 'gezond' afvallen en dun is mooi. En niet om jezelf uit te hongeren door over te geven en laxeermiddelen te gebruiken. Maar ja. Ik heb het van heel dicthtbij meegemaakt. Is niet zo leuk (':


    To infinity and beyond •

    Moscow schreef:
    (...)

    Ik ben na een tijdje ook gestopt. Had zoiets van, wow teveel drama. Ja maar er kwamen wel elke keer weer topics.

    Echt he, wat 'n irritante boel was 't daar. Maar pro ana is echt 't ergste van 't ergste.


    live the life you love

    Selenator schreef:
    (...)
    Echt he, wat 'n irritante boel was 't daar. Maar pro ana is echt 't ergste van 't ergste.


    Meestal is het een hele gezellige community :'D

    Ja, de enige keer dat ik op zo'n pro ana site zat - wou weten hoe erg dat werkelijk was, en na afloop had ik zin in een hamburger ==' - en daar stonden die geboden ook op.


    No growth of the heart is ever a waste

    Tegenwoordig heb je overal de 10 Geboden van, toch? Voor iedereen is d'r wel wat ;D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Anfield schreef:
    Trieste, armzalige psycho's die meisjes dit aanpraten. Die zouden opgesloten moeten worden.

    _O_ Ik vind dit echt ziek he..Arme meisjes.


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    Celestial schreef:
    Omg! o.O


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    ik voel me nu heel erg stom dat ik het vraag, maar wat is een pro-ana site?


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Relapse schreef:
    (...)

    Meestal is het een hele gezellige community :'D

    Heb daar echt een hoop ruzie gehad, maar als ik het terug kon draaien, zou ik dat niet doem denk ik.
    En tegenwoordig is het alleen "ik wil die moderator in mijn vrienden ijst!"


    live the life you love

    Dat is inderdaad verschrikkelijk. Het is ook gewoon heel erg dat dit soort dingen op het internet staan, want zo kan ieder onzeker meisje het kopieëren en besluiten zich eraan te houden omdat ze 'mooier' wil worden.

    Trouwens, deze tien geboden zijn er eigenlijk maar negen. :')


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan