• Wel,
    aangezien hier veel mensen zijn die iets van zingen afweten. HEb ik een paar vraagjes. Ik zoek dus wat tips.
    1. vooral voor ademhaling
    2. overschakelen van kopstem naar gewone (op een mooie manier)
    3. minder zeurderig over komen
    4. minder nazaal zijn

    drop them here ^^

    Geen professional hier


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik weet dat je het beste kan zingen als je rechtstaat en voordat je zingt neem je een grote hap lucht en bllas je je buik op en zet je je handen op je buik en voelt hoe de lucht uit je buik gaat terwijl je zingt


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    1. Probeer regelmatig te ademen tijdens het zingen. Terwijl je zingt probeer dan lucht uit te blazen en op het einde flink in te ademen als je niet zingt, zorg wel dat je niet te luid ademt. dan hoor je dat namelijk erg. Kijk ook even of je goed ademt.
    2. Heb ik geen tips voor
    3. Probeer niet altijd op dezelfde monotone manier te zingen, breng afwisseling in hoogtes.
    4. Hier zijn denk ik geen tips voor.


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Before schreef:
    1. Probeer regelmatig te ademen tijdens het zingen. Terwijl je zingt probeer dan lucht uit te blazen en op het einde flink in te ademen als je niet zingt, zorg wel dat je niet te luid ademt. dan hoor je dat namelijk erg. Kijk ook even of je goed ademt.
    2. Heb ik geen tips voor
    3. Probeer niet altijd op dezelfde monotone manier te zingen, breng afwisseling in hoogtes.
    4. Hier zijn denk ik geen tips voor.

    bij 3. het afwisselen in toonhoogtes is geen probleem het is de stem zelf

    vezz schreef:
    (...)
    bij 3. het afwisselen in toonhoogtes is geen probleem het is de stem zelf

    Ik denk dat je daarmee geboren bent en niets aan kan doen. Net zoals dat nasaal klinken.


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Before schreef:
    (...)
    Ik denk dat je daarmee geboren bent en niets aan kan doen. Net zoals dat nasaal klinken.

    Ik weet dat je er dingen aan kan doen, aan nasaal kan je ook dingen doen, maar ik weet niet precies wat

    vezz schreef:
    (...)
    Ik weet dat je er dingen aan kan doen, aan nasaal kan je ook dingen doen, maar ik weet niet precies wat

    Een zangleraar raadplegen is denk ik het beste.


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Als je echt goede tips wilt kun je beter zangles gaan volgen denk ik.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2011 - 13:49 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Bij nasaliteit raad ik je aan, om eerst en vooral bij het gewoon praten daarop te letten.
    Het klinkt idioot, maar hou een spiegeltje onder je neus. Als je gewoon praat mag hij niet verdampen, behalve bij de 'm', 'n' en 'ng', anders ben je fout bezig. Doe je het toch, knijp dan je neus dicht, en probeer met je normale stem verder te praten. Heb je zo'n andere stemklank bij het neusdichtknijpen, zeer veel oefenen.
    Ook raad ik je aan om je kaak wat meer te openen, dat kan ook het probleem zijn; dat je te snel praat en je klanken niet de kans geeft om mooi door je mond te laten komen. Kaakval is dus zeer belangrijk, niet alleen bij nasaliteit, maar ook om de klanken mooi te vormen, en om jezelf meer belang te geven als je praat.
    Er luidt namelijk, hoe meer tijd je jezelf geeft om te praten, en je jezelf de kans geeft mooi te laten praten, hoe meer belang je aan jezelf geeft --> hoe meer mensen luisteren.
    Wat je ook zeker moet proberen, is overdreven articuleren. Dan voel (en hoor!) je het verschil, en merk je zelf wel dat het veel mooier klinkt als je wat meer articuleert.
    Eenmaal je dat allemaal onder de knie hebt, gewoon praten zonder nasaliteit, dan pas kun je beginnen daarop te letten bij zang. Hierbij kun je dan je neus dichtknijpen, dat deed ik vooral en het hielp zeer goed. Overdreven articuleren, helpt ook, dan voel (en hoor!) je het verschil van je klanken.

    Als dit niet helpt op jezelf, raad ik je aan logopedie te volgen. Nasale stemmen worden vaak als schel en irritant bevonden, wat zeer nefast kan zijn voor latere sollicitatiegesprekken; niemand wil een collega met een zeurige stem. Schaam je zeker niet hulp te zoeken, ik krijg op school het vak Verbale Vorming, waar je je stem netjes leert te gebruiken, en zonder de hulp van mijn lerares en een stemcoach was het mij zelf nooit gelukt.
    Succes!


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    1. vooral voor ademhaling
    2. overschakelen van kopstem naar gewone (op een mooie manier)
    3. minder zeurderig over komen
    4. minder nazaal zijn


    1: bij rusten ademen, en buikademhaling toepassen.
    2: dat ligt vooral bij je stemgebruik en ademhaling zelf. oefenen, oefenen en oefenen is hier de boodschap!
    3: zie nasaliteit (zeurige stemmen is een teken van nasaliteit!)
    4: zie vorige post.


    diclaimer; ik ben geen pro, maar krijg wel al twee jaar les van proffesionele mensen voor mijn stem en zang. Ik geef je gewoon de tips die ik ook kreeg! hopelijk heb je er iets aan.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Grizzly schreef:
    (...)

    1: bij rusten ademen, en buikademhaling toepassen.
    2: dat ligt vooral bij je stemgebruik en ademhaling zelf. oefenen, oefenen en oefenen is hier de boodschap!
    3: zie nasaliteit (zeurige stemmen is een teken van nasaliteit!)
    4: zie vorige post.


    diclaimer; ik ben geen pro, maar krijg wel al twee jaar les van proffesionele mensen voor mijn stem en zang. Ik geef je gewoon de tips die ik ook kreeg! hopelijk heb je er iets aan.

    Wow bedankt, ga ik zeker eens proberen

    C18 schreef:
    Geen professional hier

    Nasaal*? (nerd)

    Ik weet niks van zingen, sorreh.


    "I shut my eyes in order to see.'

    IK denk sowieso dat je beter iemand kan raadplegen, stemmen zijn sowieso verschillend.
    En dat nasaal, tja dan heb je dat vast ook als je praat, niet zoveel je door je sinussen praten dus.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Grizzly schreef:
    Bij nasaliteit raad ik je aan, om eerst en vooral bij het gewoon praten daarop te letten.
    Het klinkt idioot, maar hou een spiegeltje onder je neus. Als je gewoon praat mag hij niet verdampen, behalve bij de 'm', 'n' en 'ng', anders ben je fout bezig. Doe je het toch, knijp dan je neus dicht, en probeer met je normale stem verder te praten. Heb je zo'n andere stemklank bij het neusdichtknijpen, zeer veel oefenen.
    Ook raad ik je aan om je kaak wat meer te openen, dat kan ook het probleem zijn; dat je te snel praat en je klanken niet de kans geeft om mooi door je mond te laten komen. Kaakval is dus zeer belangrijk, niet alleen bij nasaliteit, maar ook om de klanken mooi te vormen, en om jezelf meer belang te geven als je praat.
    Er luidt namelijk, hoe meer tijd je jezelf geeft om te praten, en je jezelf de kans geeft mooi te laten praten, hoe meer belang je aan jezelf geeft --> hoe meer mensen luisteren.
    Wat je ook zeker moet proberen, is overdreven articuleren. Dan voel (en hoor!) je het verschil, en merk je zelf wel dat het veel mooier klinkt als je wat meer articuleert.
    Eenmaal je dat allemaal onder de knie hebt, gewoon praten zonder nasaliteit, dan pas kun je beginnen daarop te letten bij zang. Hierbij kun je dan je neus dichtknijpen, dat deed ik vooral en het hielp zeer goed. Overdreven articuleren, helpt ook, dan voel (en hoor!) je het verschil van je klanken.

    Als dit niet helpt op jezelf, raad ik je aan logopedie te volgen. Nasale stemmen worden vaak als schel en irritant bevonden, wat zeer nefast kan zijn voor latere sollicitatiegesprekken; niemand wil een collega met een zeurige stem. Schaam je zeker niet hulp te zoeken, ik krijg op school het vak Verbale Vorming, waar je je stem netjes leert te gebruiken, en zonder de hulp van mijn lerares en een stemcoach was het mij zelf nooit gelukt.
    Succes!


    Ja, wat hier gezegt wordt klopt voor een groot deel. Ik zit namelijk bij de schoolband en krijg ook zangbegeleiding. Dit zijn goede tips en oefeningen om goed te leren zingen ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.