• Laat ik het eerst even uitleggen voor degene die dit fenomeen nog niet kennen.
    Vanaf volgend jaar moeten alle examenklassers die willen slagen minimaal een 6,0 voor de drie genoemdevakken staan, waarbij er slechts 1 onvoldoende, niet lager dan een afgeronde 5.
    Ik sta dus 1 vijf voor wiskunde. Wiskunde B weliswaar, maar dat schijnt niks uit te maken. Wiskunde C'ers en alfa's hebben dus geluk want hier word geen onderscheid in gemaakt.
    Voor de overgang wordt dezelfde norm aangehouden bij mij op school.
    Maargoed, ik stond dus voor Engels een 6 en voor Nederlands een mooie 6,9(A) tot vanmorgen.
    Tussen het debatteren door kreeg ik te horen dat er maar 6 voldoendes bij Nederlands gevallen zijn. 6 in een klas van 23, en dat terwijl ik een 7.1 nodig had.
    Nu zou ik blij moeten zijn, ik heb een van die voldoendes... Het is alleen een 6.7, dus nu sta ik een 6.8, oftewel, niet hoog genoeg om mijn wiskunde cijfer te compenseren.
    Dus, als mijn berekingen kloppen, sta ik gemiddeld afgerond een 5,9 voor het vakkentrio. Niet genoeg.
    Haat aan deze regel die nergens op slaat, alsof de andere vakken niet zo belangrijk zijn!
    Zijn er hier nog meer mensen met een soortgelijkprobleem?


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik weet het, gelukkig was ik de laatste lichting eindexamen klassers die nog volgens de oude lichting gingen. Tegen ons werd ook gezegd dat we echt moesten slagen, anders zou het moeilijk worden..


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    LetMeBe schreef:
    Shit happens, een vriendin van mij heeft precies hetzelfde probleem.
    Het is wel zo dat door je tijd in wiskunde zo ongeveer te verdubbelen je hier wel een puntje hoger voor kunt scoren. Ik weet dat dat kut is maar het zal je wel redden...
    Sterkte!

    Dit waren mijn laatste examens, dus heel lief, maar het helpt niet


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Vossensnuit schreef:
    Ja, en ik vind het bélachelijk. Ik heb het niet zo ingewikkeld als jij, maar ik sta voor alles hoger dan een 7, behalve Nederlands, Engels en wiskunde. Voor Nederlands een 6.9, Engels een 5.7 en Wiskunde een 5.5. En dan moet ik nog een toetsweek overleven.. Dus ik kan blijven zitten met een 4.4 voor wiskunde, terwijl de rest perfect is ><

    Me to ik sta goed voor Nederlands, onvoldoende voor Engels en wiskunde is wankel
    Ik sta na engels nog 2 onvoldoendes dus ik leer heel veel
    Ik hoop zo dat ik Wiskunde niet heb verpest


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    StarWind schreef:
    (...)
    Dit waren mijn laatste examens, dus heel lief, maar het helpt niet

    Wow, dat is kut!
    Maar valt er echt niets te regelen meer dan? Want bij ons zou die regel ook ingevoerd worden, maar omdat het pas volgend jaar officieel wordt hebben ze 'm dit jaar nog wat versoepeld.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    ja!
    ik heb gelukkig dit jaar mijn examen gehaald.
    maar dat probleem heb ik volgend jaar op het MBO en moet je wiskunde doen en examen in doen!


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Wiskunde A, B of C maakt helemaal niets uit. Het is wiskunde die zo fundamenteel van elkaar verschilt, dat jij misschien helemaal geen ene flikker van wiskunde A zou kunnen, dus dat zij 'geluk' hebben slaat ten eerste helemaal nergens op. -ja, sorry, maar daar kan ik dus écht pissig van worden. Het valt niet met elkaar te vergelijken-

    Als het goed is moet je een 6 gemiddeld staan voor die vakken. Afgerond. Dus ik denk niet dat ze je om 0.1 niet over laten gaan.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik vind het stiekem best logisch...


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Dat vind ik echt bullshit en echt gemeen voor degene die de jaren hierna examen doen. Degene van dit jaar hebben mazzel..


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Courtesan schreef:
    Wiskunde A, B of C maakt helemaal niets uit. Het is wiskunde die zo fundamenteel van elkaar verschilt, dat jij misschien helemaal geen ene flikker van wiskunde A zou kunnen, dus dat zij 'geluk' hebben slaat ten eerste helemaal nergens op. -ja, sorry, maar daar kan ik dus écht pissig van worden. Het valt niet met elkaar te vergelijken-

    Als het goed is moet je een 6 gemiddeld staan voor die vakken. Afgerond. Dus ik denk niet dat ze je om 0.1 niet over laten gaan.

    Het is niet dat wiskunde A slecht is, maar er zijn mensen die hebben wiskunde C, ik weet niet precies wat het inhoudt maar ze zeggen dat dat makkelijkere wiskunde is, zegmaar voor degene die het moeilijk vinden.
    Alfa's sloeg op degene die makkelijkere wiskunde hebben en het geluk dat twee talen onder deze regeling vallen.
    De meesten uit mijn klas hebben problemen met Engels en Nederlands, ik gelukkig niet, maar alsnog.

    [ bericht aangepast op 20 juni 2011 - 20:15 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    LetMeBe schreef:
    (...)
    Wow, dat is kut!
    Maar valt er echt niets te regelen meer dan? Want bij ons zou die regel ook ingevoerd worden, maar omdat het pas volgend jaar officieel wordt hebben ze 'm dit jaar nog wat versoepeld.

    Ik ga wiskunde of Engels herkansen. ^^
    Maar het is afwachten wat sk is, ben nu op de absolute twijfel/over grens


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Reloaded schreef:
    Ik ben blij dat ik in Be woon en niet aan zo'n belachelijke voorwaarde moet voldoen.


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    StarWind schreef:
    (...)
    Het is niet dat wiskunde A slecht is, maar er zijn mensen die hebben wiskunde C, ik weet niet precies wat het inhoudt maar ze zeggen dat dat makkelijkere wiskunde is, zegmaar voor degene die het moeilijk vinden.
    Alfa's sloeg op degene die makkelijkere wiskunde hebben en het geluk dat twee talen onder deze regeling vallen.
    De meesten uit mijn klas hebben problemen met Engels en Nederlands, ik gelukkig niet, maar alsnog.

    Ik heb wiskunde C, maar het verschilt bijna niet van wiskunde A. Ik heb alleen twee hoofdstukken minder.
    Alleen ik kan gewoon voor geen meter wiskunde. Ik háát het.
    Gelukkig sta ik op wiskunde een 5,5. En op Engels & Nederlands beide een dikke 7. (:


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Alle cijfers die ze noemen zijn afgerond. Dus een 6,8 of een 7,0 maakt verder niet uit, want beide worden ze afgerond naar een 6,8 dus dan kom je uit. En een 5,9 wordt afgerond naar een 7, dus dan sta je toch een 6?

    Hoe vervelend het ook is, ik vind het heel normaal. Het onderwijs in Nederland moet kwalitatief zeker verbeterd worden. Wiskunde, Nederlands en Engels zijn ook zeker vakken die je nodig hebt. Natuurlijk ligt dat ook aan je opleiding en je latere baan, maar het is ook de bedoeling dat je daar je profiel/vakkenpakket aan aanpast. Ik vind het gewoon heel normaal dat je voor die vakken gemiddeld een 6 staat.

    Bij mij op school zeiden ze dat ze bij wiskunde gaan invoeren dat je ook zo'n rekentoets moet doen. Zonder rekenmachine, dus hoofdrekenen. Ik weet niet of dit er ook door is, maar het was in ieder geval ter sprake, zei mijn wiskunde leraar. Als het goed is over 3 jaar (want mijn broertje valt er net uit en die zit niet volgend schooljaar, maar dat jaar daarna in 5havo en daarna zou het pas ingaan).


    To live would be an awfully big adventure

    Daarom heb ik ook geen wiskunde, haha!


    Today will be Girl's Day party with you~

    Je hebt je eindexamen nog (:


    Life is hard and then we die