• Wat verstaan jullie onder pesten? De meningen zijn daar echt enorm over verdeeld.
    De een ziet je mening uiten al als pesten (als je bijvoorbeeld zegt 'ik vind dat shirtje niet zo leuk' of 'je kunt beter je mond houden als er alleen maar ruzie van komt') en de ander vindt het pas pesten als je iemand dagelijks uitscheld en neerslaat.

    Dus, wat vinden jullie? En waar ligt de grens tussen plagen en pesten? (krul)

    Plagen is als het niet kwetsend bedoeld is tegenover de ander persoon. Pesten is bedoeld om te kwetsen en mensen neer te halen.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Pesten vind ik wanneer je iemands gevoelens kwetst.
    Dat kan bijvoorbeeld zijn door iemand uit te schelden of iemand af te kraken.
    Maar sommigen vinden het al heel erg als je je mening uit door bijvoorbeeld te zeggen dat het niet je smaak is.
    Dat vind ik overdreven.

    Pyro schreef:
    Plagen is als het niet kwetsend bedoeld is tegenover de ander persoon. Pesten is bedoeld om te kwetsen en mensen neer te halen.


    Not all those who wander are lost.

    Als je mensen (te) vaak pest. Als je het maar 1 keer hebt gedaan vind ik het niet echt pesten...


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    Wanneer je streken hebt om iemand zeer te doen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Als je bewust iets doet wat de ander kwetst


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Pyro schreef:
    Plagen is als het niet kwetsend bedoeld is tegenover de ander persoon. Pesten is bedoeld om te kwetsen en mensen neer te halen.

    Ja, maarja.
    Hoe weet jij zo zeker dat je iemand niet echt kwetst? Want als je het niet kwetsend bedoeld, maar als die persoon het wel zo opvat, wat is het dan?

    Plagen wat vaker terugkomt en ook gemener en kwetsender is ;]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Wanneer een persoon met opzet één iemand steeds moet hebben. En dan niet alleen over kleding of iets dergelijks, maar ook met schelden en geweld erbij. Beetje plagen vind ik geen pesten.


    Gradually, then suddenly..

    Pesten is plagen alleen dan steeds opnieuw en opnieuw,zo erg dat het echt pijn doet. Plagen word pesten als het de pester expres de gepeste pijn doet en er mee door blijf gaan.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2011 - 17:33 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Fragile schreef:
    (...)
    Ja, maarja.
    Hoe weet jij zo zeker dat je iemand niet echt kwetst? Want als je het niet kwetsend bedoeld, maar als die persoon het wel zo opvat, wat is het dan?

    Dan is dat het probleem van die persoon.. Je moet leren niet alles kwetsend op te vatten. Mensen die heel erg onzeker zijn zullen alles kwetsend opvatten en denken dat ze gepest worden terwijl dat niet het geval is. Je moet een beetje sterk in je schoenen staan.


    Gradually, then suddenly..

    Celestial schreef:
    Pesten vind ik wanneer je iemands gevoelens kwetst.
    Dat kan bijvoorbeeld zijn door iemand uit te schelden of iemand af te kraken.
    Maar sommigen vinden het al heel erg als je je mening uit door bijvoorbeeld te zeggen dat het niet je smaak is.
    Dat vind ik overdreven.


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Ik vind altijd dat het pesten is als diegene het niet leuk vindt en het beledigend bedoeld is en plagen als diegene het niet erg vind en het eigenlijk gewoon grappig bedoeld is.


    Be yourself, life is too short, to be somebody else...

    Snel is iets al pesten. Met de kleinste dingen kan je mensen al pijn doen.
    Laatst was er geval van een jongen op school. Hij heeft nooit echt écht vrienden gehad, en hij loopt er altijd een beetje bij. Hij is dus ook erg slecht in een groepsgevoel. Hij zat tijdens de pauzes met zijn 'vrienden' op school met wat drank. Het was volgens mij behoorlijk sterke. Ze hadden allemaal al wat op, maar er was nog een halve fles over. Zijn 'vrienden' riepen dat hij dat moest opdrinken, en dat hij dat vast wel niet zou durfen. Dit moet je echt niet bij zo'n soort jongen proberen die heel graag vrienden wil. Dus hij deed het, want als hij het niet deed was hij bang een watje gevonden te worden. Later, tijdens de les viel hij van zijn stoel af, kotste half over zijn lerares heen en kon niet meer opstaan.
    Zijn vrienden waren er niet om hem te steunen, sorry te zeggen. Nee, ze zaten hem alleen maar uittelachen. Sommige mensen zien dit als eigen schuld van de jongen, maar dit vind ik alleen maar pesten van die jongens. Verschrikkelijk als je vrienden dit doen.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2011 - 17:39 ]


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Dat hangt af van de humor.
    Ik heb bijvoorbeeld erg grove humor en kan dus gewoon tegen een vriendin roepen: "Jongen hou u bek stom kind!". Sommigen zouden dan kwaad op me zijn, maar bij ons wordt er dan gelachen.
    Op die manier ligt het helemaal anders, in ons geval is dit dus plagen, al kan het bij andere mensen pesten zijn.


    Has no one told you she's not breathing?