• Ik wil al sinds ik in de brugklas zat ontzettend graag op uitwisseling. En dan bedoel ik niet zoals (bijna) iedereen dat doet in de 4e op school. Maar gewoon buiten school om. Het maakt me dan ook helemaal niets uit of het nou in de zomervakantie is of niet. Maar het moet wel onder schooltijd zijn in dat land, want dan wil ik ook echt meedraaien met het normale leven. En als het tijdens school zou zijn, weet ik dat het door mijn school ondersteund zou worden omdat het een hele nauwe verbinding heeft met de internationale school. Maar nu weet ik niet echt een organisatie die dit organiseert. Ik heb wel gezocht, maar heb niet echt wat kunnen vinden. Het meeste was meteen voor een heel jaar, en dat wil ik ook weer niet. Gewoon een paar weken.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Je wil niet als au pair bij een random gezin. Geloof me, dat is echt heel awkward. Je wordt meestal als au pair ingezet, en dat is zo kut. Meeste mensen zien je als hun slaafje. (joehoe)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    SYN schreef:
    Je wil niet als au pair bij een random gezin. Geloof me, dat is echt heel awkward. Je wordt meestal als au pair ingezet, en dat is zo kut. Meeste mensen zien je als hun slaafje. (joehoe)


    Aaah.. maar kijk, wij hebben ook geregeld mensen in de klas die dan op uitwisseling zijn in Nederland, en die dan gewoon meedoen mt school enzo voor 2 weken ofzo en dan weer terug naar hun eigen land gaan.. En voor zover ik weet worden ze niet als slaaf gebruikt ofzoo..


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Created schreef:
    (...)

    Aaah.. maar kijk, wij hebben ook geregeld mensen in de klas die dan op uitwisseling zijn in Nederland, en die dan gewoon meedoen mt school enzo voor 2 weken ofzo en dan weer terug naar hun eigen land gaan.. En voor zover ik weet worden ze niet als slaaf gebruikt ofzoo..

    Jij zegt meedraaien in het normale leven; meedraaien in een normaal gezin. Een geschoolde au pair dus.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    SYN schreef:
    (...)
    Jij zegt meedraaien in het normale leven; meedraaien in een normaal gezin. Een geschoolde au pair dus.


    Ohw.. okeei.. maar weet jij dan ook nog hoe je op een leukere manier op uitwisseling kunt gaan, en niet als au pair dan?


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Bij AFS kan je dat voor een trimester doen.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Cloudburst schreef:
    Bij AFS kan je dat voor een trimester doen.


    Ik ga kijken, dankje. (krul)


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    SYN schreef:
    Je wil niet als au pair bij een random gezin. Geloof me, dat is echt heel awkward. Je wordt meestal als au pair ingezet, en dat is zo kut. Meeste mensen zien je als hun slaafje. (joehoe)

    Dat is niet altijd waar. Bij mij op school zijn er heel veel uitwisselingstudenten. Dan woon je gewoon bij een gastgezin en ga je naar school. Je leert zo de cultuur kennen en het dagelijks leven. Natuurlijk help je daar ook een beetje in het gezin, maar dat doet iedereen.

    En ja, AFS doet uitwisselingen.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    SYN schreef:
    Je wil niet als au pair bij een random gezin. Geloof me, dat is echt heel awkward. Je wordt meestal als au pair ingezet, en dat is zo kut. Meeste mensen zien je als hun slaafje. (joehoe)


    Een au pair uitwisseling betekent dat jij voor een bepaalde tijd een permanente babysit bent voor de kinderen in dat gezin, in ruil voor gratis onderdak en een beetje zakgeld. Dus ja, best logisch dat je daar dan niet altijd vrij bent. Maar dat mensen je als een 'slaafje' bezien, zal ook hard overdreven zijn.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Cloudburst schreef:
    (...)

    Een au pair uitwisseling betekent dat jij voor een bepaalde tijd een permanente babysit bent voor de kinderen in dat gezin, in ruil voor gratis onderdak en een beetje zakgeld. Dus ja, best logisch dat je daar dan niet altijd vrij bent. Maar dat mensen je als een 'slaafje' bezien, zal ook hard overdreven zijn.


    Ohw, okeei, op manier! Ja, okeei dat klinkt wel vrij logisch dat je er dan ook iets voor moet doen. En daar ben ik ook heus niet te lui voor. Dat wil ik prima doen. ^^


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Vraag het anders op school eens aan je mentor ofzo? Misschien weet die hoe je zoiets kunt regelen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Mijn nicht heeft gebruik gemaakt van EF (Education First) dan kun je een semester of een jaar meedraaien in een school, universiteit, etc.
    Ik ga daar waarschijnlijk zelf ook naartoe.


    Fat chance.

    Ik wil over 3 jaar stage doen in Groot Brittannië. In iedere school waar ik ben geweest werken ze dan met Erasmus. =)
    Misschien dat je eens bij een Erasmus ding kunt kijken.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury