• Hee, ik heb een vraag n__n
    Ik hoor van heel veel mensen dat ze op de computer tekeningen maken. Maar ik vraag me af hoe ze dat doen.
    Ik weet wel dat je een programma nodig hebt, maar wat raden jullie aan? En hebben jullie er zo'n tablet bij, met zo'n pen etc?

    Dankee n___n


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik ben sinds kort begonnen en heb een heel simpel tablet gekocht :'D
    En die failt. Dus je moet wel een iets duurdere aanschaffen denk ik.
    En ik gebruik verschillende programma's, Gimp/paint/painttool sai

    Met een Tablet (: Ik heb een of ander Bamboo ding, maar ik ben er nog niet erg goed mee, haha. Het is heel anders dan gewoon tekenen, vind ik. Maargoed, je moet dus zo'n tablet hebben en dan kun je tekenen in progamma's zoals Gimp, of wat uitgebreidere, Photoshop. Maar dat is natuurlijk niet gratis, tenzij je het weet te downloaden ofzo (:


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    ik zelf teken met een Tablet, in Photoshop., ;3


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Met een tablet, ja en een tekenprogramma. Laatst is er een topic geopend met Easy Tool Pain SAI, die werkt erg lekker :3


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Memphis schreef:
    Met een Tablet (: Ik heb een of ander Bamboo ding, maar ik ben er nog niet erg goed mee, haha. Het is heel anders dan gewoon tekenen, vind ik. Maargoed, je moet dus zo'n tablet hebben en dan kun je tekenen in progamma's zoals Gimp, of wat uitgebreidere, Photoshop. Maar dat is natuurlijk niet gratis, tenzij je het weet te downloaden ofzo (:



    Oh, maar ik neem aan dat het niet zo is als wanneer je je pen op papier zet en je de inkt ziet... Als dat niet het geval is, is dat dan niet lastig?

    En Gimp heb ik al, maar ook nog niet zo lang ;'p


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    LittlePirate schreef:
    (...)


    Oh, maar ik neem aan dat het niet zo is als wanneer je je pen op papier zet en je de inkt ziet... Als dat niet het geval is, is dat dan niet lastig?

    En Gimp heb ik al, maar ook nog niet zo lang ;'p


    Nou, het verschil ligt 'm eigenlijk meer in de oog-hand-coördinatie, voor mij in ieder geval (: Met gewoon tekenen kijk je natuurlijk tegelijkertijd naar je hand, het potlood, je blaadje en de tekening daarop. Maar met zo'n tablet verschijnt dat wat je tekent op je scherm en teken je met die speciale tabletpen natuurlijk op dat tablet zelf, op die tablet komt dus niets te staan, alleen op het scherm (: Dus vandaar dat het wat anders is qua coördinatie enzo, snap je?


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Memphis schreef:
    (...)

    Nou, het verschil ligt 'm eigenlijk meer in de oog-hand-coördinatie, voor mij in ieder geval (: Met gewoon tekenen kijk je natuurlijk tegelijkertijd naar je hand, het potlood, je blaadje en de tekening daarop. Maar met zo'n tablet verschijnt dat wat je tekent op je scherm en teken je met die speciale tabletpen natuurlijk op dat tablet zelf, op die tablet komt dus niets te staan, alleen op het scherm (: Dus vandaar dat het wat anders is qua coördinatie enzo, snap je?



    Ja. Dat dacht ik dus al, maar ik vroeg me af of dat moeilijk is in het begin n___n


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik teken met een Bamboo tablet, in pain.net of in photoshop elements :"D Meestal teken ik eerst op papier en dan upload ik hem daarin. Zoddat het makkelijker is. Maar ik kan het ook zonder.


    Nothing lasts forever, for all good things it's true. I'd rather trade it all, while somehow saving you.

    met een tablet, drie keer raden wat ik voor mn verjaarpdag krijg bericht van sam vanaf een telefoon met een touchscreen waar ik niet mee overweg kan

    Wat is een tablet? (:


    EGYPTIAN GOD