• Weet iemand of dit mogelijk is?
    Ik woon nu bij Yorneo, een tak van Jeugdzorg in Drenthe. Maar mijn verblijf heeft geen echte redenen meer, mijn problemen zijn opgelost. Thuis wonen KAN niet meer, vanwege mijn vaders ziekte en zo.
    Ik dacht er net aan dat ik misschien wel een kamer zou kunnen krijgen. Des noods dat mijn opa en oma betalen, als ze dat zouden willen en kunnen. Ik kan op internet alleen dingen vinden over samenwonen, maar mijn vriend heeft nog geen woning. Bij hem en zijn ouders inwonen is ook geen optie omdat hij wel zo snel mogelijk thuis weggaat. Dat kan wel op je 16e, als je toestemming hebt.

    Weet iemand wat hierin mogelijk is? D:


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Sorry ik heb geen flauw idee.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ja dat is mogelijk..
    Vanaf 16 kun je ook begeleid wonen, vraag maar aan Jeugdzorg zelf, die kunnen je vast het beste helpen en als je gewoon op jezelf wilt wonen kun je ook wat huren, dan moet je volgens mij wel een bepaalde vaste inkomen hebben of geld van je ouders krijgen zodat het duidelijk is dat het kan. Huursubsidie e.d kun je wel pas vanaf 18 krijgen.

    Volgens mij kan je dan begeleidt op kamers.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Als je op je zestiende alleen wilt wonen dan moeten je ouders je bij de rechtbank volwassen laten verklaren. Anders zul je toch echt bij een voogd of in een tehuis moeten wonen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Kalypso schreef:
    Als je op je zestiende alleen wilt wonen dan moeten je ouders je bij de rechtbank volwassen laten verklaren. Anders zul je toch echt bij een voogd of in een tehuis moeten wonen.


    Ik woon nu in een tehuis, maar ze willen me weghebben omdat ik niets meer heb aan mijn verblijf daar en ze mijn bed liever aan iemand willen geven die er wel iets aan heeft.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Antichrist schreef:
    Ja dat is mogelijk..
    Vanaf 16 kun je ook begeleid wonen, vraag maar aan Jeugdzorg zelf, die kunnen je vast het beste helpen en als je gewoon op jezelf wilt wonen kun je ook wat huren, dan moet je volgens mij wel een bepaalde vaste inkomen hebben of geld van je ouders krijgen zodat het duidelijk is dat het kan. Huursubsidie e.d kun je wel pas vanaf 18 krijgen.

    Wat zij zegt ;D


    None but ourselves can free our minds.

    Het is mogelijk, iemand die ik ken heeft dat gedaan. Maar ik weet daar niet alle details van, sorry. Ik weet dat haar moeder een alcoholverslaving had en haar stiefvader misbruikte haar, dus ze moest wel weggaan...


    Where there is a sea there are pirates...