• Nu heb ik geen verstand van Piano's,
    weet iemand een beetje wat een goede /niet al te dure Piano is om te kopen? Voor beginners, ofcourse ;D

    Koop maar liever een keyboard, piano's zijn nogal duur...!
    Voor de rest is het niet echt moeilijk om alles te leren. Als je weet hoe die noten zijn en alles van dat gedoe dan is het wel makelijk vind ik... Als je noten kan lezen is de meeste werk al gedaan...!

    Ga eerst eens bij de muziekschool of iemand die je privées gaat geven kijken, misschien vind je er wel helemaal niks aan.


    One Ring to Rule Them All. One Ring to Find Them. One Ring to Bring Them All and In The Darkness Bind Them.

    CNBLUE schreef:
    volgens mi zijn alle piano's duur (;


    Wees jezelf, niet en copycat van en ander

    Antichrist schreef:
    (...)
    Ben ik aan het doen, sowieso omdat een Keyboard heel anders is dan een Piano. De toetsen zijn bijvoorbeeld maar 61, terwijl een piano er 88 heeft. Een piano is zwaarder te bespelen en heeft een hele andere sound dan een keyboard, natuurlijk zijn de noten hetzelfde, maar het is verder een heel ander instrument.
    Ik ga denk ik ongeveer 300/500 euro voor een 2ehands piano uitgeven.

    Want keyboards zijn niet met 88 toetsen bij de Intertoys te koop.
    En ja, de mensen die gitaar willen leren doen dat ook op een custom; sound is beter en de snaren staan dichter bij de brug.

    Los van die nutteloze redenen is het wel handig met iets duurs dat je er meer moeite insteekt omdat het geld al betaald is.

    Stonem schreef:
    Sowieso zou ik eerst een keyboard kopen voordat je aan een echte piano denkt?

    Keyboard is met allemaal styles en verschillende instumenten, als ik you was zou ik een Arius nemen, dat is een elecktrische piano, speel super chill(Y)

    Digitale piano perhaps? Ik zit zelf op pianoles en oefen thuis daarop. Prima alternatief, plus de aanslag van de toetsen is veel zwaarder dan dat van een keyboard en betaalbaar 8D O, en zelfde aantal toetsen, natuurlijk.

    [ bericht aangepast op 25 juli 2011 - 9:16 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Antichrist schreef:
    (...)
    Ben ik aan het doen, sowieso omdat een Keyboard heel anders is dan een Piano. De toetsen zijn bijvoorbeeld maar 61, terwijl een piano er 88 heeft. Een piano is zwaarder te bespelen en heeft een hele andere sound dan een keyboard, natuurlijk zijn de noten hetzelfde, maar het is verder een heel ander instrument.
    Ik ga denk ik ongeveer 300/500 euro voor een 2ehands piano uitgeven.


    uhm... je hebt ook keyboard piano's van Yahama, die hebben ook zwaarder toetsen en alles. Serieus ik zou eerst echt controlleren door een goedkoop keyboardje te pakken en dan eerst wat leren spelen. Echt ik raad je dat serieus aan. Ik speel zelf ook wat keyboard en heb op school ook wel eens piano gespeeld. Ik kan uit ervaring zeggen dat het nog niet eens zooooo geweldig verschil is. Alleen zwaardere toetsen etc. Leer eerst eens spelen, een piano maakt je niet meteen goed ;) Dat komt uitjezelf, anders is een piano zelfs nog erger om aan te horen dan een keyboard ;p


    Ligt and Darkness are both very different..

    www.marktplaats.nl
    www.ebay.com


    Let it come and let it be

    Ik ga ook beginnen met les na de vakantie, maar wij hebben thuis een piano staan. Geërfd ooit volgens mij


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Als je piano wilt leren spelen, moet je ook verstand hebben van muziek noten. Kun je die al lezen? Dat kan aan de hand van bladmuziek. Ik denk dat ze hiervan ook wel beginners bladmuziek hebben, maar dat weet ik niet zeker. Normaal ga je daarvoor naar een muziekschool. Even gegoogled, check dit bijvoorbeeld over bladmuziek onlline. Dan heb je een beter beeld van wat ik bedoel. Lastig uit te leggen zo (dance)

    En daaarna zou ik inderdaad een keyboard kopen om mee te beginnen :)

    Ik zou nog steeds met keyboard beginnen, een piano is erg duur en je moet er ook plaats voor hebben. Tevens draag je dat niet zomaar eventjes naar je kamer. 'k heb thuis gezien wat voor een gesukkel het was om een piano bij ons binnen te krijgen.
    Een piano kost dan nog veel en dan moet je ook nog eens altijd 75 euro ofzo rekenen om die te laten stemmen. Dat heb je niet bij een keyboard =).


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Umh, ik speel wel piano maar de mijne is heel erg duur geweest, van het merk Roland en ik heb ook een keyboard maar van welk merk dat is weet ik niet.. Was best duur, ik denk dat je het beste met een keyboard begint, maar je leert het beter eerst spelen en koopt daarna pas een piano of keyboard, want als het je niet ligt dan kan je nog altijd je geld aan iets anders uitgeven.. Er zit niet veel verschil tussen een keyboard en een piano, als je op de 1 leert spelen dan kan je dat op de ander ook, je moet gewoon weten waar de noten liggen en je mag je handen niet plat laten liggen, het moet lijken of je een tennisbal vast houdt.. Hihi, daar heb ik veel moeite mee gehad ^^ Maar ik kan je ook zeggen dat een piano best veel plaats inneemt en een keyboard doet dat niet meteen.. Maar dat is je eigen keuze. Wel veel geluk en ik hoop dat je het graag doet!
    Het is een hele uitdaging en je moet niet meteen alles van jezelf vragen start makkelijk met de toonladder al eens goed uit je hoofd te leren en te spelen en de noten te leren kennen want je mag niet naar de toetsen kijken wanneer je speelt, het is als blind typen, speel eerst wat liedjes met alleen je rechterhand en leer dan pas met de linker erbij hou het gemakkelijk en ga daarna pas over op Bach en Mozart of volksliederen en popliedjes c:


    The artist is the kid that survived.