• willen jullie eerlijk zeggen wat je van dit verhaal vindt?
    Dit dus
    Ik wil namelijk in de vakantie(ik ga morgen weg) mijn schrijfstijl verbeteren


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Sorry, lees geen Bieber story's.


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Ik denkd at je weinig mensen vidnt die een Bieber story willen lezen, en er dan een eerlijke kritiek op geven. (volgens mij geven ze namelijk alleen comments op zijn babyface..)


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik vind dat je te snel overgaat op een belangrijk plotdeel. Je hebt er goed aan gedaan de situatie van het meisje duidelijk te maken - een outcast die gepest wordt op school - maar dat zou je nog wat meer uit kunnen breiden voor Justin haar stem hoort. Laat het verhaal van de pov van Justin zien, de relatie tot elkaar wat meer uitdiepen voordat je hem haar stem laat horen. Zou ik iig doen. Tenzij je dit juist wil in verband met je verhaallijn, dan heb ik niks gezegd ^^'
    Je zou ook wat meer magie in je schrijfstijl kunnen gooien, afhankelijk van de stijl die je wil. Zoek je de wat geromantiseerde vorm van schrijven (mooischrijverij), gebruik veel bijvoeglijke naamwoorden. Wil je het op ongeveer het niveau van een tienerverhaal houden, waar ik ook in kan komen, dan zit je zo denk ik wel goed, hoewel er naar mijn mening iets meer pit in mag qua woordkeuze, iets creatiever omgegaan mag worden met woorden. Je kan ook een wat zakelijke manier van schrijven mooi vinden - maar denk dat zoiets niet bij het verhaal past... :']

    [ bericht aangepast op 28 juli 2011 - 11:30 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Goed, ik heb het eventjes gelezen. (Ook al hou ik niet van Bieberstories)
    Maar ik heb dus een paar puntjes waarop je kunt letten.
    In een gesproken zin doe je aan het einde van die zin een punt of een komma. Daar zit verschil in, kijk maar:
    'Hoi Sanne,' zei Justin.
    Als er dus nog iets achter komt, zoals 'antwoordt zij', 'zei zij', 'lachte ze', etc.
    Met een punt achter de gesproken zin komt er een nieuwe handeling.
    'Hoi Sanne.' Sanne draaide zich om en keek in het gezicht van Justin.
    Zie je? (:
    Waar je ook goed op moet letten: Begin een gesproken zin op een nieuwe regel, en een dialoog moet ook onder elkaar;
    'Alles goed?' vroeg Justin.
    'Met mij is het prima. En met jou?' vroeg Sanne.
    'Niet erg goed...'
    Nou ja, je snapt m'n punt wel, hoop ik. ;D
    Pas ook op voor het d- en t- gebruik.
    Ik word, jij wordt, hij wordt, wij worden.
    Word ik, word jij(hier staat je/jij ACHTER de persoonsvorm en wordt het dus een stam-vorm!), wordt hij/zij/het etc.
    Met voltooid deelwoorden moet je het Kofschip gedoe in de gaten houden.
    'Ik heb geblusT' Dit wordt een T, omdat de laatste letter een S is die in het Kofschip staat. Het kofschip telt voor de T's.
    'GeblusT, gebranD, geschaatsT, geschilderD etc etc. Als je het niet zeker weet; woordenboek online. (;
    En weet je wat ook fijn is? Alinea's maken.
    Dit doe je door heel simpel [.tab] vóór de zin te zetten! Je moet het wel ZONDER punt typen, anders gebeurt er niks.
    Zo. Hier kun je vast wel wat mee, denk ik. ;D
    Veel succes!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Eh, wat ze hierboven zeggen.

    [ bericht aangepast op 28 juli 2011 - 11:58 ]

    Glue schreef:
    Eh, wat ze hierboven zeggen.


    Je schrijft een beetje als een opsomming.


    To infinity and beyond •

    Escritura schreef:
    Ik denkd at je weinig mensen vidnt die een Bieber story willen lezen, en er dan een eerlijke kritiek op geven. (volgens mij geven ze namelijk alleen comments op zijn babyface..)


    Ex astris, sciencia

    Glue schreef:
    Eh, wat ze hierboven zeggen.


    comfort in c h a o s

    Escritura schreef:
    Ik denkd at je weinig mensen vidnt die een Bieber story willen lezen, en er dan een eerlijke kritiek op geven. (volgens mij geven ze namelijk alleen comments op zijn babyface..)


    Dat is bullshit. (cat)


    To infinity and beyond •