• Hoe bouwen jullie een karakter op? Niet? Of proberen jullie een personage beter te leren kennen door middel van vragenlijstjes?

    Ik doe dat laatste. En zojuist heb ik een vragenlijst gevonden die Proust (een bekende romanschrijver) altijd gebruikte:
    Vragenlijst Proust

    -x-


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    ik zou het wel kunnen doen, maar ik leer mijn personages meestal pas midden in het verhaal echt goed kennen. Ik schrijf meestal vanuit de ikvorm, dus via de gedachten kom ik al een hoop te weten over het karakter.


    A punk rock song won't ever change the world, but I can name a couple that changed me.

    Ik heb zelf een vragenlijst gemaakt, staat bij creativiteit en dan bij de sticky's op het forum ^^


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Karakters ontstaan in mijn hoofd en zijn een deel van mij: ik ken ze beter dan iedereen. ik heb geen lijstjes nodig.

    Ik gebruik ze alleen als ik vast zit


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik leer mijn karakter altijd kennen als ik verder in het verhaal kom. En heel vaak bevat het karakter van me ook altijd karaktereigenschappen die ik zelf ook bezit. Ik maak niet echt stereotypes.


    Alleen maar tranen van geluk

    Klik.


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Gewoon niet, ik heb iemand in mijn hoofd en tijdens de verloop van de story wordt zijn of haar persoonlijkheid steeds uitgebreider.


    Let it come and let it be

    Eigenlijk helemaal niet, je schrijft en dan vorm je vanzelf in je hoofd een beeld van je personage.


    Aan niets denken is ook denken.