• Het moet ophouden, en dan ook wel meteen.
    Ik ben er zo ontzettend klaar mee.
    Waarmee? Met het gescheld met het woord kanker.
    Zelf ben ik 6 maanden geleden mijn moeder verloren aan deze ziekte, en je wilt niet weten hoe dat is.
    Ik ben hier niet om zielig te doen, ik ben hier om te zeggen dat het moet stoppen.

    Elke dag weer. Overal hoor ik het: “kanker”! Dat wordt niet gezegd omdat iemand deze ziekte heeft, maar omdat mensen het nodig vinden om hiermee te schelden. Per jaar sterven er zo’n 41.000 mensen aan deze ziekte en krijgt 1 op de 3 vrouwen de ziekte en 1 op de 2 mannen.
    Kanker is doodoorzaak nummer één.
    Vind je het nodig dat als je bijvoorbeeld je teen stoot dat je dan gelijk met kanker moet gaan lopen schelden, waaraan al zoveel mensen onnodig, vroeg en jong zijn overleden?

    Nederland is overigens één van de enige landen waarin mensen überhaupt schelden met ziektes.
    En waarom? Je dag zit even tegen of je bent boos.
    Mensen met kanker zelf zijn boos. Boos omdat ze deze ziekte hebben gekregen.

    Kanker is niet zomaar een ziekte. Het is een ziekte die ontstaat in je lichaam en waar je heel moeizaam van af kunt komen en in sommige gevallen helemaal nooit.
    Het heeft niet alleen impact op jezelf als je het krijgt. Het heeft invloed op het hele gezin.
    Neem een gezin van een vader en moeder en twee kinderen van een jaar of zes.
    Stel dat de moeder wegvalt door kanker en de vader loopt over straat en hij hoort overal mensen met deze ziekte schelden en hetzelfde geld voor de kinderen als zij later groot zijn.

    Kanker is geen scheldwoord, het is een ziekte.
    Een ziekte waaraan teveel mensen overlijden.
    Stop het schelden met kanker, je doet er mensen pijn mee.
    En het is overbodig.




    (Niet het juiste topicplek eh?)


    nothing is true, everything is permitted.

    Ik ben het volledig met je eens! Met zoiets scheld je gewoon niet!


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik ben het er mee eens.
    mijn oom is vandaag precies een jaar geleden overleden aan kanker.
    Maar laten we even realistisch zijn. Omdat iemand of een paar mensen zeggen dat het nu moet stoppen, wil niet zeggen dat het gebeurd. Hoogstwaarschijnlijk tegen strijdig. Mensen doen toch wat ze zelf willen en houden geen rekening met andere dat is een feit.
    Ik vind het een goed initiatief maar denk niet dat het zal werken.

    [ bericht aangepast op 25 jan 2014 - 16:38 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Ik weet dat het niet zal werken, maar ik wilde het toch kwijt en er zijn genoeg mensen die het gezonde verstand hebben om er niet mee te schelden :)

    [ bericht aangepast op 25 jan 2014 - 16:42 ]


    nothing is true, everything is permitted.

    Ik ben het me je eens, hoor. Ik scheld niet met kanker, maar mijn oudere broer wel en zijn vriendin ergert zich er dood aan, maar het is automatisme voor hem geworden. Dat is natuurlijk geen goede reden en praat niks goed, maar ik denk dat dat de voornaamste reden is dat mensen met kanker schelden.

    [ bericht aangepast op 25 jan 2014 - 16:44 ]


    Take risks and conquer your fears.

    Absoluut mee eens!
    Mijn beide ouders hebben kanker (moeder baarmoederkanker en vader huidkanker) en mijn beide opa's zijn er aan overleden! Ik vind het belachelijk dat je er mee schelden moet, of er zogenaamd stoer door klinkt door bijvoorbeeld "kankervet" te schreeuwen. Zeg dan "fucking vet". Daarmee doe je niemand pijn.
    Bij mij op school heeft het wel geholpen toen ik zei dat ze er mee stoppen moesten. Eerst mijn klas en daarna iedereen. En de gene die nu nog met kanker scheld bij ons, krijgt een klap voor de kop. Een "kankerharde" klap, zoals die mensen het dan zelf noemen zouden.

    Het maakt me ook zo boos en verdrietig dat niemand er over na denkt he! ;(.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik scheld er niet mee, maar ik laat me er ook niet door raken hoewel ik er genoeg mensen aan verloren ben of mensen ken die het hebben/hadden. Kankeren is namelijk gewoon een werkwoord die niks met de ziekte te maken heeft.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik scheld er niet mee, maar ik laat me er ook niet door raken hoewel ik er genoeg mensen aan verloren ben of mensen ken die het hebben/hadden. Kankeren is namelijk gewoon een werkwoord die niks met de ziekte te maken heeft.

    Dit. Daarbij, moet ik dan ook maar stoppen met het gebruiken van tering en tyfus als scheldwoord? Of is dat opeens niet meer erg?


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Dit. Daarbij, moet ik dan ook maar stoppen met het gebruiken van tering en tyfus als scheldwoord? Of is dat opeens niet meer erg?


    Dat is niet erg omdat mensen die ziektes niet meer hebben.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat is niet erg omdat mensen die ziektes niet meer hebben.
    Zijn alsnog genoeg mensen aan overleden :'D


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Dit. Daarbij, moet ik dan ook maar stoppen met het gebruiken van tering en tyfus als scheldwoord? Of is dat opeens niet meer erg?


    Ja! Ik vind het belachelijk dat je er ziektes bij betrekken moet! Snap wérkelijk niet waarom.. Ga lekker schelden met een peer ofzo. Peerzooi! Weet ik veel wat. Maar waarom met ziektes? Das toch gewoon triest.. ;s


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Tering en tyfus zijn geen bestaande ziektes meer, en zelfs als ze zouden bestaan zou dat net zo erg zijn, maar het gaat hier niet om die ziektes, maar om het hier en nu en dus kanker.

    Jij noemt kankeren een werkwoord? Waar zal het werkwoord vandaan komen denk je?
    Ook al heeft het er volgens jou niks mee te maken, het doet nog steeds mensen pijn, en daar kan je geen verschil in maken.

    [ bericht aangepast op 25 jan 2014 - 17:04 ]


    nothing is true, everything is permitted.

    Mutiny schreef:
    Tering en tyfus zijn geen bestaande ziektes meer, en zelfs als ze zouden bestaan zou dat net zo erg zijn, maar het gaat hier niet om die ziektes, maar om kanker.

    Jij noemt kankeren een werkwoord? Waar zal het werkwoord vandaan komen denk je?
    Ook al heeft het er volgens jou niks mee te maken, het doet nog steeds mensen pijn, en daar kan je geen verschil in maken.


    Al zijn het geen bestaande ziektes meer.. Waarom moet je er dan alsnog mee schelden?
    De meeste "jongeren" gebruiken het woord kanker vaak omdat ze het stoer vinden. Om stoer tegen hun vrienden te praten. Want.. Ik durf te wedden dat ze 's avonds niet tegen hun moeder zeggen dat het eten echt kankerlekker smaakte.. Nee. Dan was het gewoon "echt lekker".

    Vind dat je rekening moet houden met de mensen die je er mee kunt kwetsen. Ik ben ook niet snel gekwetst als iemand er mee scheld, maar scheld lekker met wat anders.. Laat zien dat je geen meeloper bent en geen ziekte nodig hebt om te schelden.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Mutiny schreef:
    Tering en tyfus zijn geen bestaande ziektes meer, en zelfs als ze zouden bestaan zou dat net zo erg zijn, maar het gaat hier niet om die ziektes, maar om kanker.

    Jij noemt kankeren een werkwoord? Waar zal het werkwoord vandaan komen denk je?
    Ook al heeft het er volgens jou niks mee te maken, het doet nog steeds mensen pijn, en daar kan je geen verschil in maken.


    Het ís een werkwoord.

    Kankeren ww. ‘mopperen’
    Vnnl. kanckeren ‘kanker hebben; als een kanker voortwoekeren’, meestal overdrachtelijk, in een schandelic ende canckerende ledt ‘een schandelijk en verziekt lid (van de gemeenschap)’ [1604; WNT],

    Etmologiebank


    Your make-up is terrible

    wauw... eindelijk!
    soms heb ik gewoon moord neigingen als mensen er mee schelden, mijn opa en is 6 maanden geleden aan overleden.
    terwijl ik hem langzaam aan weg zag teren, naar een klein bang jongetje met nog geen pondje vet aan zijn lichaam. bleven mensen in mijn klas ermee schelden ondank dat ze weten mij er pijn mee te doen.

    de jongen die dit het meest deed doet dit nu niet meer, omdat hoe karma ook zijn moeder nu kanker heeft.
    Natuurlijk gun ik het niemand, maar ik heb het hem wel even gezegd omdat hij opeens ontzettend zielig was.
    Ik vind gewoon dat je aangifte moet kunnen doen voor het schelden van kanker!


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Tering en tyfus bestaan trouwens nog steeds. Er zijn enkel gewoon simpele behandelingen voor.


    Your make-up is terrible