• een vriend van mij, die heel toevallig in belgie woont vertelde me dat er geen HAVO is in Belgie. Klopt zijn verhaal en is er alleen VWO? Heeft HAVO een andere benoeming? Of vertelt hij een broodjeaapverhaal? (krul)(krul)


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    In België ligt sowieso alles anders? Het onderwijs is daar heel anders geregeld.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Bij ons is het eerder ASO, TSO & BSO, en dan heb je daar nog onderverdelingen in.


    None but ourselves can free our minds.

    Oh, dan zou ik geen school hebben in België, lol.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Je hebt ook geen VWO en VMBO in België. Het zit daar geloof ik helemaal anders met school enzo. :')


    wth.

    Bij ons is het ASO, BSO, TSO en KSO.
    ASO: Algemeen Secundair Onderwijs (voor verder te studeren in Universitaire richtingen.)
    BSO: Beroepssecundair Onderwijs (om meteen een beroep te kunnen uitoefenen na school.)
    TSO: Technisch Secundair Onderwijs (spreekt voor zich.)
    KSO: Kunstsecundair Onderwijs (kunstrichtingen: beeldende kunst, dans, toneel, etc. Moet meestal ook vervolgd worden in hogescholen en academies.)


    Where there is a sea there are pirates...

    TSO: Technisch Secundair Onderwijs (spreekt voor zich.)

    hoezo dat spreekt voor zich?? :8
    als je TSO hebt gedaan kan je ook verder studeren


    Cool, neat, swell -Cry

    Tendencies schreef:
    Bij ons is het eerder ASO, TSO & BSO, en dan heb je daar nog onderverdelingen in.


    comfort in c h a o s

    Haha, dat klinkt zo raar. :'D
    'Ja, ik doe ASO.' (joehoe) of 'Ik ben ASO.'


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Dudley schreef:
    Haha, dat klinkt zo raar. :'D
    'Ja, ik doe ASO.' (joehoe) of 'Ik ben ASO.'

    Ik ben ASO wordt er dan ook niet gezegt (: :Y)


    comfort in c h a o s

    De letters worden appart uitgesproken A-S-O, T-S-O, B-S-O, K-S-O


    Cool, neat, swell -Cry

    en dan heb je ook nog buso


    Cool, neat, swell -Cry

    Zoveelste topic over het verschil tussen Nederland en Belgie qua schoolsysteem x'D.
    Ja, het zit dus heel anders en het is blijkbaar heel moeilijk voor veel mensen om het andere systeem te begrijpen.

    Finnick schreef:
    In België ligt sowieso alles anders? Het onderwijs is daar heel anders geregeld.


    "Stay beautiful. Keep it ugly."

    Finnick schreef:
    In België ligt sowieso alles anders? Het onderwijs is daar heel anders geregeld.


    *inspirerende en motiverende quote van een belangrijk persoon uit de geschiedenis*

    Tendencies schreef:
    Bij ons is het eerder ASO, TSO & BSO, en dan heb je daar nog onderverdelingen in.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.