• Toen ik jonger was, speelde ik viool. Ik heb een jaar notenleer gedaan en maar enkele maanden viool, dus ik kán noten lezen maar ze niet spelen op een viool.

    Ik kan mezelf wel vervloeken dat ik daarmee gestopt ben...
    Nu mis ik dat heel erg en wil ik weer een viool. Ik heb tweedehands een elektrische gevonden voor maar 50 euro. Dat kan ik best zelf betalen, alleen weet ik niet of het haalbaar is dat in je eentje te leren én of een elektrische viool wel goed is?
    Ik wil géén muziekschool meer doen. Ik ben eruit gegaan door het feit dat je voor een groot publiek moest spelen en daar had ik vroeger doodse schrik van. Nu nog een beetje, maar vooral omdat mijn ouders daar vreselijk veel geld voor hebben betaald en ik gewoon al een maand later stopte... Daar schaam ik me voor.

    Dus hebben jullie ervaringen met een viool? Is het haalbaar het jezelf aan te leren of niet?


    Let the Night embrace you

    Viool is naar mijn weten één van de moeilijkste instrumenten. Op jezelf een instrument leren raad ik sowieso niet aan, laat staan viool.
    Sorry. =/
    Heb je geen vrienden ofzo die je erbij kunnen helpen? (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Nee, ik heb geen vioolspelende vrienden...
    Ik heb wat opgezocht en kwam er inderdaad op uit dat het moeilijk is om zelf aan te leren.
    Maar is het haalbaar gewoon deuntjes te spelen, afgaand op het oor? Ik geloof niet dat zoiets moeilijk is aangezien er zoveel mensen dat doen met andere instrumenten.. :s


    Let the Night embrace you

    Je kan het altijd proberen. Niet geschoten is altijd mis. Als je er maar genoeg tijd en moeite instopt kan het altijd.


    Your make-up is terrible

    Het is mogelijk, maar wel écht moeilijk. Je moet eerst bedenken of je e rook echt de tijd voor vrij kan maken, en of je wel genoeg gedult hebt. Ik kocht vroeger een gitaar en zou mezelf leren spelen, al is dat me nooit gelukt.
    Lieve Ellen, heb je de greep en alles wel geleerd, zegmaar een deel van de basis? Hoe je voorkomt dat de valse noten je ontglippen en alles?


    Let it come and let it be

    ^ Ik weet niet of ik er geduld voor heb. Ik vind een viool echt prachtig in hedendaagse muziek en het is niet zo dat ik dit pas vanaf vandaag wil. Ik wil het al een hele tijd weer. Ik heb mezelf de laatste jaren vaak gezegd dat ik het zonde vind dat ik het heb opgezegd, dus ik denk wel dat ik er tijd voor kan vrijmaken.

    Ik heb de greep wel geleerd en heb ooit zelfs eens liedjes gespeeld, maar ik ken het nu niet meer. Ik vrees dat ik helemaal opnieuw moet beginnen...

    @Assassin: Proberen kan idd nooit kwaad, alleen de dure prijs van een echte viool zit tegen. :W


    Let the Night embrace you

    Die lessen staan ergens nog opgeslagen diep achterin je hoofd. Maar als je het een aantal keer herhaalt, komen de technieken weer naarboven.
    Maar bijvoorbeeld dit:


    Het eerste meisje, speelt op zich al wel 'oké' viool, maar de valse noten dringen heel hard door. Ik weet zeker dat je het kan, maar als je er over nadenkt, Viool is een verradelijk instrument, die iedere valse noot extra hoorbaar maakt.

    Maar als je het echt wilt, dan kom je er wel!


    Let it come and let it be

    Ik zou zoeken of er nergens in de buurt een privéleraar is? Of een speciale muziekschool, waar je privéles kan krijgen?
    Ik heb mezelf ook gitaar aangeleerd, na een paar privélessen, maar gitaar is natuurlijk een veel makkelijker instrument dan viool.


    Never run out of reasons to smile...

    als je op internet zoekt kom je vaak hele goede boeken tegen om het jezelf te leren. Het wil wel maar je zult je wel heel goed moeten verdiepen in welke methode je uitkiest. Een violen verkoper kan je daar soms mee helpen.

    @Sevda: Wauw, wat een mooi stuk, dat eerste <3<3<3
    Je hebt wel gelijk dat je die valse noten heel hard hoorde. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Iedereen zegt dat het moeilijk is en ik ben iemand die eerder naar het gemakkelijke neigt, maar ik weet 't echt niet... Ik wil het echt graag.

    @Torchic: Graag, aangezien school me echt moe maakt en twee uur notenleer + één uur vioolles erbij mij nog moeër gaat maken, terwijl ik nu al zo sukkel met school alleen.. :s
    plus, ik heb een jaar muziekschool gedaan en heb muzikale opvoeding op school, dus ik vind die notenleer echt overdreven voor het eerste jaar. Jammer genoeg is die verplicht...
    Ik heb al gekeken op het internet en vind niet meteen eentje in de buurt. ):

    @Hellgirl: bedankt! Ik ga eens zoeken naar boeken. ^^

    [ bericht aangepast op 30 aug 2011 - 19:42 ]


    Let the Night embrace you

    Het origineel is nóg mooier!
    Palladio van Karl Jenkins



    Maar Ellen, als je het echt graag wilt, moet je het doen en als het je even neit mee zit denk dan aan het mogelijke eindresultaat, die prachtige muziekstukken.


    Let it come and let it be