• Bij mij zit er een jongen in de klas die dat heeft. Dat wil dus zeggen dat het een jongen in een meisjes lichaam is. Ik zou het zelf best wel moeilijk vinden denk ik als ik genderdysforie had.
    Kennen jullie iemand met genderdysforie en wat vinden jullie er van?


    your eyes are like stars in the night.

    Ik ken iemand die zo 'was'. Hij/zij was een jongen, maar een paar jaar geleden heeft ze officieel besloten een jongen te 'worden', om het zo te zeggen. Dus nu heeft hij/zij een hele metarmorphose gehad.


    I hope heaven needs you more than I do now.

    Poseidon schreef:
    Kennen jullie iemand met genderdysforie en wat vinden jullie er van?

    Ja bij mij op school zit een meisje die dat heeft. Ik heb vroeger op voetbal gezeten en toen zat ze bij mij in het team, we vonden haar altijd al jongensachtig maar gingen er vanuit dat ze een tomboy was of lesbisch. Ik ging van voetbal af en zag haar pas jaren later weer op school en toen zag ze er precies uit als een jongen. Dat was een schock! Ze heeft haar naam veranderd. En ze lacht nu veel meer dan op voetbal, ze leek altijd zo ongelukkig toen ze nog een meisje was.

    Maar weet je wat ik me nu afvraag. Je mag een geslachtsveranderingsoperatie pas op je 18e. Dus nu is ze fysiek nog een meisje. Hoe doen ze dat met gym? Het omkleden etc. En naar welke WC gaat ze? Misschien dat ik haar dat binnenkort eens ga vragen aangezien we weer een beetje contact hebben maar ik ben altijd zo bang om haar te kwetsen.


    Here & Now

    Einstein schreef:
    (...)
    Ja bij mij op school zit een meisje die dat heeft. Ik heb vroeger op voetbal gezeten en toen zat ze bij mij in het team, we vonden haar altijd al jongensachtig maar gingen er vanuit dat ze een tomboy was of lesbisch. Ik ging van voetbal af en zag haar pas jaren later weer op school en toen zag ze er precies uit als een jongen. Dat was een schock! Ze heeft haar naam veranderd. En ze lacht nu veel meer dan op voetbal, ze leek altijd zo ongelukkig toen ze nog een meisje was.

    Maar weet je wat ik me nu afvraag. Je mag een geslachtsveranderingsoperatie pas op je 18e. Dus nu is ze fysiek nog een meisje. Hoe doen ze dat met gym? Het omkleden etc. En naar welke WC gaat ze? Misschien dat ik haar dat binnenkort eens ga vragen aangezien we weer een beetje contact hebben maar ik ben altijd zo bang om haar te kwetsen.

    Die 'jongen' bij mij op school kleedt zich apart om, dus niet bij jongens en niet bij meisjes. En ik denk dat hij gewoon naar de jongenswc gaat. (':


    your eyes are like stars in the night.

    Ja, ze is nu volgens mij zelfs "in behandeling", om het even zo te zeggen.
    Mij maakt het niet uit, het is heel lastig voor hun. Dat is jammer, maar ik ga ze daarom niet anders behandelen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall