• In November begint National Novel Writing Month weer en dat betekend dat deelnemers zich vóór 1 november kunnen inschrijven op hun site.
    Je krijgt geen prijzen, je hoeft het verhaal niet te laten zien aan anderen maar je kan "winnaar" worden door de quota van 50.000 woorden te halen in die korte tijd. Het is daar echt de bedoeling om te schrijven voor je zelf. Natuurlijk is het ook leuk om het resultaat op Quizlet te zetten (dacht ik). Maar volgens mij weet niemand hier van NaNoWriMo. Het goal is moeilijk om te halen maar je krijgt via e-mail als je wilt pep-talks en tips toegestuurd. En het is de bedoeling dat je pas begint te schrijven wanneer de maand begint en je geen zorgen moet maken over spellingsfouten etc want dat kan je naar 30 November controleren. Het is een non-profit organisatie die staat voor het behoud van literatuur en het schrijven en ze bestaan vooral door donaties die soms gegeven worden. Het is vooral bekend in Amerika/Engeland en sommige grootse schrijvers hebben er aan mee gedaan. Er zijn ook verhalen van mensen die nu eindelijk een verhaal konden afmaken en het ook écht gepubliceerd hebben.

    Dus mijn vraag is dus eigelijk; Kan er misschien "Reclame" gemaakt worden voor NaNoWriMo op Quizlet (door bijv. het in de Nieuwsbrief te zetten of zoiets dergelijks)? Of is er een manier om mensen meer geïntreseerd te krijgen voor NaNoWriMo? Het is voornamelijk om echt beter te worden in het schrijven zelf.

    (meer informatie op de website; http://www.nanowrimo.org/nl)



    Hier zijn de verdere NaNoWriMo topics:
    Klik (Edhelia)
    Klik (Hel)

    [ bericht aangepast op 1 nov 2011 - 20:22 ]


    Ordo ab Chao

    Ik heb dat altijd zoiets stoms gevonden...
    Ik zet liever iets goed neer in lange tijd, dan iets snel afgeraffeld in een maandje.

    Maar veel succes aan iedereen die meedoet.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Mijn zusje doet er aan mee :D

    Die slasht iedereen met iedereen O-O


    quidquid excusatio prandium pro

    Het lijkt me best leuk om er eens aan mee te doen, maar ik kan dat volgens mij echt niet (ik haak veel te snel af bij verhalen) en ik heb best weinig tijd door school.


    As travars

    NurseJoy schreef:
    Ik heb dat altijd zoiets stoms gevonden...
    Ik zet liever iets goed neer in lange tijd, dan iets snel afgeraffeld in een maandje.

    Maar veel succes aan iedereen die meedoet.


    Na dat je je hebt ingeschreven krijg je zo'n mail met uitleg met hoe en waarom.
    Ze hadden uitgelegd dat je vast kan komen te zitten als je er lang over doet, NaNoWriMo is er juist voor om je te stimuleren en iets af te laten maken waarna je de slechte stukken kan weggooien en alleen een goede draft overhoud.
    En succes zal iedereen nodig hebben in November ;) dus thanks voor het reageren


    Ordo ab Chao

    Ik heb het gelezen op fanfic.nl Ik wilde eigenlijk met Camp NaNoWriMo mee doen maar dat viel precies in de maand wanneer ik op vakantie was.


    "Ignite, my love. Ignite."

    HeyApple schreef:
    Ik heb het gelezen op fanfic.nl Ik wilde eigenlijk met Camp NaNoWriMo mee doen maar dat viel precies in de maand wanneer ik op vakantie was.


    Jammer dat je niet kan/kon. Maar ik wist niet dat fanfic.nl er ook al mee bezig was :)


    Ordo ab Chao

    Dus heeft iemand anders nog intresse?


    Ordo ab Chao

    Ik doe mee :Y)


    Ik haat Cheerful :D

    Ah, dat ken ik! Ik wilde wel eens meedoen, maar ik zie mezelf dat echt niet volhouden (krul)


    “Love is a contradiction.”

    Lijkt me wel leuk, maar weet nu al dat ik die maand een aantal dingen te doen heb, en ik weet nog niet hoe mijn nieuwe school uitdraait. Dus dan kom ik sowieso vast te zitten. x)
    Maar niet geschoten is altijd mis. Als ik het niet vergeten ben, zal ik er over nadenken. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Als school niet bestond zou ik zeker meedoen...


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Flare schreef:
    Als school niet bestond zou ik zeker meedoen...


    This...


    Olive

    Ik heb er wel eens van gehoord, en eigenlijk vind ik het een heel leuk idee. Het probleem is alleen een beetje dat ik ook gewoon school heb in die maand, en dat ik mijn lopende verhalen niet wil verwaarlozen. En aangezien dat allebei voorgaat, zal ik waarschijnlijk nooit op 50.000 woorden kunnen komen in zo'n korte tijd. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oh, dat lijkt me echt geweldig!

    Maar wat als je het niet haalt? Of eigenlijk niet zoveel kan schrijven?
    School


    I was an angel living in the garden of evil

    Ik heb me toch aangemeld. Ik weet vrij zeker dat ik het niet ga halen, maar dat betekent niet dat ik het niet kan proberen. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan