• Een eReader of het boek met papier en inkt, en waarom?

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    Boek gewoon omdat ik het heel fijn vindt en omdat ik nog nooit e-reader heb gelezen
    Maar volgens mijn kan je nu e-readers lenen bij onze bieb, dus misschien probeer ik het wel


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Boek, dat leest fijner, boek is op een of andere manier leuker.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    ik vind een boek veel fijner en het is makkelijker als je leest in bed


    I wasn't just kissing him, I was telling his lips a secret!

    Galleon schreef:
    Boek! Elektronisch lezen is gay. (cat)
    En een boek in je handen hebben is veel fijner, en verslavender haha ;3 En ik hou van het geluid van bladzijdes omslaan ;d


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Sowieso boek!
    Veel leuker om te lezen en veel knusser om van een boek te lezen dan een oplichtend scherm. Boek is ook echter, kan ik me beter inleven.


    ~ Nobody is perfect untill you fall in love with them~

    Beiden. Ik heb een e-reader voor alle engelse boeken en het verbaasde mij hoe fijn het leest. Het leest écht precies hetzelfde als een boek, behalve dan dat je geen bladzijdes om hoeft te slaan. Zelfs de paginakleuring op een e-reader is hetzelfde en het is niet alsof het beeldscherm verlicht is, waardoor het precies hetzelfde leest als een boek. Het is dus niet hetzelfde als naar een laptop/computerscherm staren.

    Maar ik hou ook nog erg van gewoon boeken halen, vooral als het gaat om series. Die heb ik liever in de kast staan.

    [ bericht aangepast op 18 sep 2011 - 21:35 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    imlove schreef:
    Sowieso boek!
    Veel leuker om te lezen en veel knusser om van een boek te lezen dan een oplichtend scherm. Boek is ook echter, kan ik me beter inleven.


    E-readers hebben geen oplichtend scherm, ze lezen wat dat betreft precies als een boek. Als je nog nooit zo'n ding gezien hebt of in je handen hebt gehad, dan moet je geen dingen gaan verkondigen die niet waar zijn (krul)


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Atropos schreef:
    Ik denk toch een boek. Je kunt er gewoon vouwen inleggen om te kijken waar je bent en ik vind boeken mooi staan. En je kunt ze ook beter bewaren. Dus ik ga voor het boek met papier en inkt.


    I'm a belieber.

    Boeken. Ze geven mij de sfeer. <3


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Applejack schreef:
    (...)

    E-readers hebben geen oplichtend scherm, ze lezen wat dat betreft precies als een boek. Als je nog nooit zo'n ding gezien hebt of in je handen hebt gehad, dan moet je geen dingen gaan verkondigen die niet waar zijn (krul)

    Hij moet iets oplichten, het licht moet door het scherm gaan. Anders zou je niks kunnen zien.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik kies dan toch voor een boek. Niet dat eReaders slecht lezen ofzo, maar er zitten de hele tijd van die irritante spaties enzo tussen. En daarbij voelt het meer alsof ik aan het lezen ben, met en boek.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    e-reader altijd handiger maar ik lees toch een boek

    Storytime schreef:
    (...)
    Hij moet iets oplichten, het licht moet door het scherm gaan. Anders zou je niks kunnen zien.


    Ze lichten dus NIET op. Ik heb er één, ik kan het weten. Als je een boek naast een e-reader houdt, dan zie je géén verschil in lettertype, noch licht.

    [ bericht aangepast op 20 sep 2011 - 21:27 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Applejack schreef:
    (...)

    Ze lichten dus NIET op. Ik heb er één, ik kan het weten. Als je een boek naast een e-reader houdt, dan zie je géén verschil in lettertype, noch licht.

    Ik bedoel ook niet oplichten als een mobiel of computer. Ik bedoel dat er licht door het scherm moet gaan. Anders zou je niks kunnen zien. Wand ik neem aan dat hij zwart is als hij uitstaat.
    Elk elektronisch apparaat met een scherm schijnt licht door het scherm.
    Of het hinderlijk is is een tweede.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Storytime schreef:
    (...)
    Ik bedoel ook niet oplichten als een mobiel of computer. Ik bedoel dat er licht door het scherm moet gaan. Anders zou je niks kunnen zien. Wand ik neem aan dat hij zwart is als hij uitstaat.
    Elk elektronisch apparaat met een scherm schijnt licht door het scherm.
    Of het hinderlijk is is een tweede.


    Dan gaat er licht door heen, maar lichten ze niet op. Oplichten betekent letterlijk licht uitstralen, en dat doet een e-reader dus niet. Wat Imlove dus bedoelde. E-readers hebben dus geen oplichtend scherm, hoogstens een scherm waar elektriciteit door loopt. En het ging dus over het oplichten in de zin van een laptop/mobiel x'D


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.