• "Amortentia"

    Er zijn hoogstwaarschijnlijk een hoop verhalen over Amortentia. Verhalen waarin Harry Draco ermee dronken voert, of fantasiën over wat Sneep zou doen als hij een potje ervan in handen kreeg. Dit verhaal gaat echter totaal niet over de uitkomst van de drank. Het is het verhaal achter de drank. Achter de liefdesdrank van Hermelien.



    ‘Dat is Amortentia. Het is de krachtigste liefdesdrank die er bestaat,’ zei Hermelien.
    ‘Precies! Herkende je het aan de kenmerkende, parelmoerachtige glans?’
    ‘Ja, en aan de damp die karakteristieke spiralen opstijgt,’ zei Hermelien enthousiast. ‘Ze zeggen dat iedereen het ander vindt ruiken, afhankelijk van wat je aantrekkelijk vindt. Ik ruik versgemaaid gras en nieuw perkament en – ’
    Ze werd rood en maakte haar zin nooit af.*

    * © Intro by JKR.

    Lees en gij heeft mijn eeuwige dank.

    [ bericht aangepast op 5 sep 2011 - 21:11 ]


    Felix

    Ik ben niet into HP, maar dit lijkt me wel interessant. c;


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    BEARD schreef:
    Ik ben niet into HP, maar dit lijkt me wel interessant. c;


    comfort in c h a o s

    Oeehh dat lijkt me leuk! Ik ga lezen (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Dat ene stukje van Hermelien komt letterlijk uit het boek. Dus zou je dat erbij kunnen zetten? Anders wordt het gezien als plagiaat namelijk.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Finnick schreef:
    Dat ene stukje van Hermelien komt letterlijk uit het boek. Dus zou je dat erbij kunnen zetten? Anders wordt het gezien als plagiaat namelijk.

    Niet helemaal letterlijk. Ik heb het enigzins veranderd om in te korten. :Y)
    Maar ik zal het erbij zetten.


    Felix

    CrazyChicken schreef:
    (...)
    Niet helemaal letterlijk. Ik heb het enigzins veranderd om in te korten. :Y)
    Maar ik zal het erbij zetten.


    Ah, oké (: Naja, ik herkende het in ieder geval omdat het me toen ik het las zo opviel dat dat ook precies iets zou zijn voor mij om te ruiken, haha x'D. Maar het zou fijn zijn als je doet, ja ^^


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Finnick schreef:
    (...)

    Ah, oké (: Naja, ik herkende het in ieder geval omdat het me toen ik het las zo opviel dat dat ook precies iets zou zijn voor mij om te ruiken, haha x'D. Maar het zou fijn zijn als je doet, ja ^^

    Dat is awesome! (:


    Felix

    Goh nu doe ik lastig XD
    Het is JKR, niet JRK, maar dat is vast een typfoutje (joehoe)

    Anyway, ik ben abo!


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    NurseJoy schreef:
    Goh nu doe ik lastig XD
    Het is JKR, niet JRK, maar dat is vast een typfoutje (joehoe)

    Anyway, ik ben abo!

    LOL, my bad. Typo inderdaad. Ik zou het wel heel erg vinden als ik dát niet eens zou weten. (x

    En bedankt voor je abo. <3


    Felix