• *zeiktopic-alarm gaat af. Als je er geen zin in hebt om het te lezen / te reageren, doe het dan ook niet*

    En met 'haar' bedoel ik dat m'n moeder. Vanmorgen hadden wel alweer de hele tijd ruzie, omdat ik geen huiswerk aan het maken was, maar een beetje met m'n mobiel zat te spelen, en blijkbaar denkt ze nu dat ik hulp nodig heb van het schoolzorgteam en misschien zelfs blijf zitten omdat ik niet om zaterdagochtend tien uur aan m'n huiswerk begin.
    Toen moesten we naar de tandarts en de hele busrit daarheen heeft ze gezwegen, maar toen we in de tandartspraktijk waren zat ze de hele tijd poeslief tegen me te doen en me 'schatje' te noemen en te glimlachen. Daarna gingen we nog even naar Lupin (dat is een soort bloembinderij-ding waar ze ook potten / manden / vazen etc verkopen) voor een boeket, en ze deed weer zo dom, maar koos ondertussen wel bloemen uit waarvan ze weet dat ik ze lelijk vind.
    En net vijf minuten geleden zei ik tegen haar dat ik me nogal misselijk voelde en of ik per se m'n nogal vettige lunch moest opeten, het enige wat ik terugkrijg is "Hmm". En toen: "Zit je niet te veel achter de computer"?

    Zo gaat het hier dus bijna elke dag... Vroeger was het nog wel redelijk gezellig thuis (hoewel het nogal doods is, zonder broers en zussen en met ouders die niets anders doen dan tijdschriften en de Telegraaf lezen, en tv kijken), maar nu loopt iedereen steeds rond met doodse uitdrukkingen op het gezicht, iedere dag zijn er wel ruzies tussen mijn moeder en mij, en ik hoor haar ook wel huilbuien hebben en alles. En naar buiten toe blijft ze maar doen alsof we het hier allemaal zo leuk hebben.

    Heeft iemand hier hetzelfde? Of tips wat je ertegen kan doen...?

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 10 sep 2011 - 12:53 ]


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Mijn beide broers wonen op zichzelf en ik woon alleen met mijn moeder. Sinds ze ontslagen is en elke dag thuis zit hebben we ook heel vaak ruzie. Maar ach, dat gaat wel weer over zoals altijd (bloos)


    -

    Dat gaat vast wel over


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Zo veel mogelijk tijd buiten huis doorbrengen. Doe ik ook, works just fine :]


    No growth of the heart is ever a waste

    C18 schreef:
    Zo veel mogelijk tijd buiten huis doorbrengen. Doe ik ook, works just fine :]


    Stop trying to control everything and just let go.

    Zó herkenbaar. Maat, als ik over 3 jaar het huis uit ben hé..


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Misschien moet je eens proberen om rustig met je moeder een gesprek te hebben. Niet vragen waarom ze zo vervelend doet, maar leg RUSTIG uit waarom je de sfeer thuis niet leuk vind. En dan niet op een manier van 'Je doet altijd stom en je zit alleen maar te lezen en tv te kijken', maar vertel haar vanuit je hart dat je je thuis niet fijn voelt en er graag samen iets aan zou willen doen. (Als je dat echt wil, teminste;)) Ik denk dat er gewoon naar elkaar geluisterd moet worden. Dat klinkt misschien veel makkelijker dan het is, maar volgens mij is een rustig, eerlijk gesprek het beste.;)
    Sterkte!!

    [ bericht aangepast op 10 sep 2011 - 13:30 ]


    Heaven is where love is. Love is where your heart lies. <3

    Jawaad schreef:
    Dat gaat vast wel over


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Misschien is ze een beetje gestresst of moe? Dan kan je ook af en toe wat prikkelbaarder zijn. Wees gewoon lief en maak braaf je huiswerk, als 't af is mag je dan heus wel weer op de computer. En ga lekker vroeg naar bed, hopelijk doet zij dat ook. Als iedereen uitgerust is dan is de sfeer vaak een stuk beter en wie weet kan je dan eens voorstellen iets leuks te gaan doen wat eens iets anders is. Het gaat heus wel over, sterkte!


    “Love is a contradiction.”