• Welke taal lezen of schrijven jullie liever? Engels of Nederlands?
    Want twee meiden uit mijn klas die geloven niet dat er iemand is die liever in Engels schrijft of leest dan in Nederlands.
    Dus welke taal vinden jullie beter?


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Engels, hahaha. Ik haat de Nederlandse taal. Klinkt zo gay

    Engels. Dan kan ik me beter uitdrukken, op de een of andere manier


    Ex astris, sciencia

    Voor gedichten Nederlands. Om te lezen (boeken) Engels, tenzij het gewoon van een Nederlandse schrijver is. Spreken, uh, beide? Maakt me niet zoveel uit (: En schrijven het liefst Nederlands.

    [ bericht aangepast op 12 sep 2011 - 20:20 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Nederlands


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Hooligan schreef:
    Engels, hahaha. Ik haat de Nederlandse taal. Klinkt zo gay


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Nederlands


    Firm believer of all that is magic

    Om te lezen engels xD schrijven nederlands en spreken ook nederlands want ik ben slecht in engels praten xD ik wou echt dat ik een brits accent had, dat vind ik zooo mooi klinken :P
    Nederlands klinkt lelijk D:


    Knowledge is knowing that a tomato is a fruit, Wisdom is knowing not to put it in a fruit salad.

    Engels. -maar dat is omdat ik heel erg geïnteresseerd ben in die taal.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Nederlands. Ik volg talen en uit alle talen die ik krijg vind ik Engels het stomst, ik vind dat echt saai.

    [ bericht aangepast op 12 sep 2011 - 20:14 ]

    Ik denk vaak in het Engels en vind het eigenlijk ook mooier om in het Engels te schrijven. Bepaalde uitdrukkingen komen veel krachtiger en mooier naar voren, imo.
    Maar soms kan ik een situatie in het Nederlands nét wat intenser beschrijven dan wanneer ik het in het Engels doe. Tryin' my best though.


    No growth of the heart is ever a waste

    English, no doubt about that. English in every singe way.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Het liefste wil ik Engels schrijven, maar dat lukt niet altijd :'D
    dus daarom schrijf ik maar Nederlands..


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    ik denk vaak in het engels, en praat meestal een mengelmoes tussen talen.
    om te lezen en schrijven kies ik toch voor nederlands, en gewoon omdat ik bar slecht ben in engels schrijven of lezen

    Er zijn dingen gewoon veel mooier in het Engels. Boeken lees ik dan ook liever in het orginele Engels. Maar schrijven doe ik toch in het Nederlands, behalve als het om gedichten gaat, gewoon omdat mijn woordenschat dan veel uitgebreider is.


    Your make-up is terrible

    Nederlands, want daarin kan ik me het beste uitdrukken. Het is en blijft je moedertaal, maakt niet uit of je het mooi vindt of niet:Y)


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?