• Hallo Fantasia,
    jij krijgt toestemming om samen met Sorenos jullie fotowedstrijd te beginnen!
    Jullie krijgen één week de tijd om het topic te openen.
    Groetjes,

    Samen met Sander kwam ik op het idee om een fotowedstrijd te starten, maar wel op een iets andere manier dan de meeste doen.
    Aan de opdrachten is niks vreemds, maar wel aan de manier van jureren. We willen niet alleen onze eigen mening naar voren laten komen, maar ook die van een ander. Daarom willen we eerst jullie mening hebben.
    Om vriendjespolitiek te voorkomen levert iedereen zijn foto in via een pb. Ik zet alle foto’s dan in een story, zonder de namen erbij. (Aan je foto mag dus ook niet duidelijk af te lezen zijn wie je bent!) Vervolgens, als alle foto’s er zijn, activeer ik de story en heeft iedereen 3 dagen de tijd om een top 12 (of hoeveel deelnemers er op dat moment nog zijn) te maken, om ongemak te voorkomen. We geven dan degene die je als 1e hebt gekozen 12 punten en degene die je als laatste koos 0 punten. Uiteindelijk komt er een gemiddelde. Van de vier personen die uiteindelijk als laagst uitkwamen kiezen de juryleden, wie er afvallen.
    Samen met de uitslag, wordt ook bekend welke foto van welke user is.

    We gaan er van uit dat als jullie het een leuk idee vinden, jullie ook eerlijk meedoen. Dus niet elkaar de foto’s alsnog sturen en stemmen ronselen.
    Om te voorkomen dat je foto in je fotoboek verschijnt, wordt het aangeraden om je foto via http://www.tinypic.com/ oid te uploaden en dus niet via quizlet, hyves, facebook of een andere site waar andere deelnemers je foto kunnen zijn.

    Jury:
    1. Fantasia
    2. Sorenos
    3. Suenos
    4. Acquiro

    Deelnemers:
    1. Amyntas
    2. Emrys
    3. Cresta
    4. swendy
    5. Scandal
    6. Caesar
    7. Midna

    Opdrachten:
    1. Kies één van de door ons gekozen zinnen. Je gaat bedenken welk gevoel je bij de zin krijgt of welk beeld je voor je ziet. Je legt dit vast op een foto. Je mag je foto alleen bewerken door hem zwart-wit/sepia te maken of er een kader om heen te maken. Verder ben je verplicht om de door jou gekozen zin op de foto te plaatsen.
    Om het topic overzichtelijk te houden plaatsen we de zinnen in een story.
    2. De herfst is bezig. Persoonlijk vind ik het een van de mooiste seizoenen. De zon breekt af en toe nog door en verlicht de rode bladeren die plotseling van goud lijken… de dieren krijgen een warme, dikke vacht en de etalages van de winkels staan vol gezellige spullen en kleuren.
    In deze opdracht maken jullie een foto van de herfst. Leg hier je eigen betekenis aan, máár we moeten wel terug kunnen zien waarom de foto het thema herfst bevat, zonder enkele uitleg te hoeven lezen. Je bent dus behoorlijk vrij, als je maar duidelijk bij het thema blijft. Alles mag… behalve bewerken (je mag wel een collage maken, zwart-wit maken, of sepia maken, maar ik wil niet dat je bepaalde kleuren bewerkt/wegwerkt of minderheden van je foto haalt etc.)
    Deze keer is het meteen duidelijk wat de opdracht is en wie er mee doen, we gaan dit keer dus niet weer zo soepel zijn met het te laat inleveren.

    3. De finale van hntm is achter de rug, antm komt er aan, project catwalk is voorbij, de nieuwe wintercollectie hangt in de winkels en alle make-upmerken komen met een collectie vol donkere winterkleuren en outstanding items voor de feestdagen.
    Het is aan jullie om deze beelden vast te leggen! Ga op zoek naar een kledingstuk/make-up product/parfum etc., en maak er een foto van. Het is de bedoeling dat je foto zo glamoureus mogelijk wordt. Je hoeft niet te gaan overdrijven met rare foto-effecten, maar je moet wel het product verkopen op de foto. Er wordt aangeraden om te werken met een model, maar als dit niet lukt is het geen probleem.
    Je mag fotoshop gebruiken in deze opdracht. Leef je uit, de foto moet zo mooi mogelijk worden. Het moet een echte reclamefoto lijken. Succes! (:

    4.
    De laatste opdracht! Er zullen dit keer dus twee mensen afvallen. De opdracht gaat over december en het gevoel dat daarbij hoort, kerst en/of oud en nieuw. Er is niet een specifiek iets dat je wel of niet op de foto mag zetten. Je mag alleen niet fotoshoppen.
    Er zijn twee mogelijkheden waaruit je kunt kiezen: Je maakt één foto, of je maakt een collage van minimaal 4, maximaal 8 foto's.
    Succes!
    Deadline: maandag 2 januari.

    De story met meer informatie over opdrachten, inzendingen etc.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2012 - 22:59 ]

    kan ik mee doen??????

    ekpis schreef:
    kan ik mee doen??????

    Ehm, als je goed gekeken had zag je al dat we al met opdracht 3 bezig zijn (:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ben ik ondertussen niet meer de enige die ingeleverd had? x'D


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ben ik ondertussen niet meer de enige die ingeleverd had? x'D

    Helaas wel.
    Gelukkig nemen we het gemiddelde met de vorige foto's, dus hoeft niet iedereen af te vallen. Wel erg jammer, hoewel de avond nog niet voorbij is. Maar veel verwacht ik niet meer..

    Ik wil me ook nu uitschrijven XD of wachten tot ik eruit word gekickt door me gemiddelde (:

    Kreeg die foto gewoon niet voor elkaar


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    *slaat zichzelf voor kop*
    STRAAL vergeten.
    *heeft twee foto's openstaan*
    Poor me, het zou onnozel zijn om te denken dat ik nu nog kan inleveren.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    BADTranslate schreef:
    *slaat zichzelf voor kop*
    STRAAL vergeten.
    *heeft twee foto's openstaan*
    Poor me, het zou onnozel zijn om te denken dat ik nu nog kan inleveren.

    Het maakt niet uit of je wel of niet inlevert, ik heb het gemiddelde genomen van iedereen met de foto's van de vorige opdracht zoals was afgesproken.
    Dit is de volgorde van beste naar slechtste
    -Scandal
    -BADTranslate
    -Midna
    -Amyntas

    Dat wilt dus zeggen dat Amyntas er uit ligt, de volgende opdracht volgt nog deze week.

    Ik wil alvast melden dat ik een drukke periode voor de boeg heb. Grote taken moeten afgewerkt worden voor eind volgende week en de examens in januari komen dichterbij dus de 'vakantie' is voor mij een leervakantie.
    Dus bij deze weet je alvast dat ik de deadline misschien niet kan halen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Nieuwe opdracht bekend (:

    Leuke opdracht^^


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Nu is er toevallig bij een andere fotowedstrijd ook het thema Kerst. Mag ik voor beide wedstrijden dezelfde foto invoegen?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Nu is er toevallig bij een andere fotowedstrijd ook het thema Kerst. Mag ik voor beide wedstrijden dezelfde foto invoegen?

    Van mij wel

    Ow hee, ik zie die opdracht nu xd
    I like it.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Vergeten jullie niet de opdracht in te leveren?

    Neeeeeheee^^


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.