• Ik en een vriendin hadden vandaag een discussie. Zij is compleet tegen Illuminatie en ik heb er geen mening over. Maar nu zei ze dat ze iemand uit onze klas had gezien met een shirt met dat teken erop. Nu vroeg ik hoe dat teken eruit zag, aangezien ik nieuwsgierig ben over dat soort dingen, en toen tekende ze dat teken van The Deathly Hallows uit Harry Potter (plaatje hieronder). Weet iemand of JK Rowling dat expres heeft gedaan, ofdat mijn vriendin ongelijk heeft en het wel van HP is?


    To love is to destroy.

    Stíékém is Rowling ook een Illuminati.
    Het lijkt wel op elkaar, maar het zal wel toeval zijn.
    Ze zeiden ook dat Lady Gaga lid zou zijn, so.

    [ bericht aangepast op 14 sep 2011 - 17:02 ]


    Destroy what destroys you.

    Dilemma schreef:
    Stíékém is Rowling ook een Illuminati.
    Het lijkt wel op elkaar, maar het zal wel toeval zijn.
    Ze zeiden ook dat Lady Gaga lid zou zijn, so.

    Maar dat zijn andere Illuminati. Ze hebben er ook een andere definitie aan gegeven: Illuminati aanbidden volgens sommigen de Duivel en dat zouden Lady Gaga, Beyoncé en Rihanna dus ook doen. /dat geloof ik niet, maar kom.
    De Illuminati was oorspronkelijk een orde van wetenschappers, kunstenaars, etc. wiens ideeën en meningen niet overeenstemden met die van de kerk. Daarom werden ze ook gehaat en gevreesd, en waren ze eigenlijk niet veilig tijdens hun leven.


    Where there is a sea there are pirates...

    Illuminati schreef:
    Dat zijn de Deathly Hallows? :')
    Wat heeft dat met de Illuminati te maken?


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Haha, ik en een vriendin lachen daar ook altijd om. Maar het lijkt niet op de illuminati en ik heb het schijt aan die mensen die overal de illuminati in zien. xD

    [ bericht aangepast op 14 sep 2011 - 23:12 ]


    Take me to wonderland

    Het gaat om de driehoek, samen met het oog. Die zitten ook in the deathly hollows en JK Rowling heeft er waarschijnlijk symbolisme in gestopt. Harry Potter gaat over het goed dat het kwaad overwint. In het einde staat het scheiden van the deadly hollows voor het overwinnen van goed over kwaad. Daardoor 'the evil eye' splitsen. Als je dat gaat vertalen in de illuminatie, staat het er dus voor, dat de illuminatie het 'kwaad' is, war gesplitst wordt, waardoor het goede overwint.

    Zo, dat waren mijn gedachten er over en we zullen op Pottermore er vast ook nog wel achter komen. In ieder geval denk ik niet dat het heel veel toeval is dat JK Rowling dat heeft gekozen, het staat symbool voor goed boven kwaad, dusja.. Dat is de hele boodschap van de HP boeken.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik zou de boeken van Dan Brown gaan lezen (nerd)


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Illuminati schreef:
    (...)
    De vrijmetselaars is een soort.. genootschap met invloedrijke mensen. De Illuminati is een geheime orde/genootschap bínnen de vrijmetselaars :3 Alleen de machtigste mensen enzo mogen daarin. Maar het is niet eens zeker of de Illuminati echt bestaan.

    Haha, toepasselijke username!(Y)


    Here & Now

    LienPhelps schreef:
    Weetje dat Voldemort 'Vlucht Van De Dood' betekent in het Frans
    :Y)

    Yup, dat wist ik :'D


    I love you Tim

    Ginevra schreef:
    Haha, ik en een vriendin lachen daar ook altijd om. Maar het lijkt niet op de illuminati en ik heb het schijt aan die mensen die overal de illuminati in zien. xD


    idd, da gelach is vrij vervelend ze glenn. nu begin ik daar altij aan te denke als ik DH zie; merci =p


    Destruction is always loyal to chaos.

    Quinevere schreef:
    (...)

    idd, da gelach is vrij vervelend ze glenn. nu begin ik daar altij aan te denke als ik DH zie; merci =p


    HP is way cooler dan Illuminati


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Rowling heeft bijna alles van de Hp boeken op iets anders gebaseerd. Het is dus heel waarschijnlijk dat ze het teke van de illuminatie als voorbeeld heeft gebruikt.

    Dat je vriendin tegen de illuminatie is, is echt een beetje raar. Het waren gewoon wetenschappers die ee geheim genootschap vormde, omdat de kerk ze wilden uitmoorden. De kerk heeft ze als duivel aanbidders neergezet en dat is helemaal niet waar.


    Happy Birthday my Potter!

    LienPhelps schreef:
    Weetje dat Voldemort 'Vlucht Van De Dood' betekent in het Frans
    :Y)

    Awesome.
    De rest over illuminati ook trouwens.
    Misschien dat er een verband is, want JKR heeft heel veel van dat soort dingen in haar boek zitten.
    Aangezien dat teken een oog is en over het DH-teken wordt in de boeken gezegd dat het op een oog lijkt, zou het dus best kunnen.


    Felix

    Quinevere schreef:
    (...)

    idd, da gelach is vrij vervelend ze glenn. nu begin ik daar altij aan te denke als ik DH zie; merci =p


    Dat is graag gedaan. xD


    Take me to wonderland

    Woodcroft schreef:
    Ik zou de boeken van Dan Brown gaan lezen (nerd)

    Heb ik al gedaan. Het Bernini mysterie is geweldig en de film (Angels&Demons) is ook al uit


    You only live once, but if you do it right, once is enough.

    MaggiePie schreef:
    Weetje dat Voldemort 'Vlucht Van De Dood' betekent in het Frans
    :Y)

    Wist je dat, toen Fred en George (in de boeken) sneeuwballen zo vervloekten dat ze tegen Krinkels tulband botsten, ze geen idee hadden dat ze de hele tijd Voldemort in hun gezicht raakten?


    Define "good".