• Ik weet niet of hier al een topic over is?
    I hope we don't die... (no_chears)


    HOUSTON -  De Amerikaanse satelliet die op het punt staat te vergaan in de dampkring, zakt langzamer dan gedacht uit zijn baan rond de aarde. Dat betekent dat het object enkele uren later zal vergaan dan verwacht. De satelliet keert niet vrijdagavond (Nederlandse tijd) terug, maar waarschijnlijk in de nacht van vrijdag op zaterdag of zaterdagochtend.


    Dat heeft de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA vrijdag bekendgemaakt.
    De satelliet weegt in totaal 6 ton. Het grootste deel ervan wordt vernietigd door de hitte van de terugkeer in de dampkring, maar enkele grote onderdelen doorstaan dat waarschijnlijk. Zij wegen enkele honderden kilo's en zullen inslaan op het aardoppervlak of in zee. Waar dat gebeurt, is niet uit te rekenen, maar Nederland ligt in de gevarenzone.
    Het terugkerende stuk afval is een Amerikaanse onderzoekssatelliet, de Upper Atmosphere Research Satellite (UARS). Die is in september 1991 in een baan rond de aarde gebracht en sinds 2005 buiten gebruik. De ondergang van de UARS wordt de grootste satellietcrash in meer dan 30 jaar tijd.

    Infineit schreef:
    (...)

    OH I SEE, omfg. Dat is niet zo erg, right? D:

    Tuurlijk wel! Daarmee kun je een heel stuk grond weghalen!

    Nou ik zal het zien als ik morgen wakker word :'D


    -

    Genius schreef:
    Nou ik zal het zien als ik morgen wakker word :'D


    *Dramatically* Of niet...


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik vind het echt fucking eng! :S

    Als dat ding hier komt, laat hem dan op m'n school vallen, als ik er niet in zit. Dan heb ik vrij :P


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Caine schreef:
    (...)

    Wel, als een brokstuk ter grootte van een bus in zee valt niet, maar als ie op een dorpje valt wel, maar die kans is zó klein en die van de zee zó groot, dat ik me geen zorgen maak (cat)


    *fluit* Laten we hopen dat die ergens in de zee valt, dan. (krul)


    We bring our sons up to get gunned down.



    Ik denk wel hoop dat die gewoon in zee valt.


    Trust me. I'm the doctor

    Infineit schreef:
    (...)

    *fluit* Laten we hopen dat die ergens in de zee valt, dan. (krul)


    Of op mijn school *O*

    [ bericht aangepast op 23 sep 2011 - 22:26 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Caine schreef:
    (...)

    Of op mijn school *O*


    Of op die van mij, maar ik woon niet in Nederland, helaas. (cat)


    We bring our sons up to get gunned down.

    StoryBelle schreef:
    (...)

    *Dramatically* Of niet...

    Ik zal het wel grappig vinden als die ineens in mijn straat lag :'D


    -

    Infineit schreef:
    (...)

    Of op die van mij, maar ik woon niet in Nederland, helaas. (cat)


    Maar hij kan over de hele wereld vallen :'D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Caine schreef:
    (...)

    Maar hij kan over de hele wereld vallen :'D


    *pokerface*
    OH, WELP, vingers kruisen dus.


    We bring our sons up to get gunned down.

    ze willen ons gwn bang maken

    *pokerface*en hier gaan we weer met het bangmakende gevaar uit de ruimte =.=


    Shoganai i ne~

    Mijn broer zegt dat als dat ding bij mij achter in het park crasht, mijn hele flat wegvaagt, omdat dat ding met zo'n vaart aankomt.. o.o
    Maar ik geloof dat denk ik niet helemaal :'D

    [ bericht aangepast op 23 sep 2011 - 22:46 ]


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Rarity schreef:
    Mijn broer zegt dat als dat ding bij mij achter in het park crasht, mijn hele flat wegvaagt, omdat dat ding met zo'n vaart aankomt.. o.o
    Maar ik geloof dat denk ik niet helemaal :'D
    dat is niet eens waar :'D. op cnn staat dat die brok stukken zo langzamer gaan dat er niet zo veel kan gebeuren . voor beeld in 1997 een vrouw kreeg een stuk satelliet tegen haar aan die niet verbrand was het voelde gewoon als een blikje dat tegen je aan komt :"D

    [ bericht aangepast op 23 sep 2011 - 22:48 ]


    Shoganai i ne~