• Om mijn schrijftaak te lezen en te beoordelen want dat is deel van de opdracht x] Hoeft niet echt een hele beoordeling maar gewoon in een paar woorden wat je ervan vind enzo.
    Dan krijg je een koekje :3

    En toen was hij ineens weg...

    Heb je het ooit meegemaakt? Dat je fiets plotseling weg is na een avondje stappen? Een bezoek aan je kleinkind of een avondje winkelen?
    Je weet zeker dat je hem op die plek hebt achtergelaten en misschien ook nog eens op slot. Maar als je vervolgens terug komt blijkt hij er niet te zijn.
    Heb je je vergist? Heb je hem dan toch niet iets verderop gezet? En als je hem echt niet meer kan vinden wat is er dan aan de hand?
    Nou, het kan best zijn dat je fiets dan is gestolen.


    Het fietsendiefstal probleem is een groot en belangrijk probleem en vooral in Nederland kun je er niet omheen.
    Het aantal gevallen per provincie of gemeente stijgt ieder jaar. Vooral dicht bij grote steden vind fietsendiefstal vaak plaats.
    Op stationen, in de stad en bij clubs. Meestal in de avond omdat men verwacht dat de eigenaar lang wegblijft en het wat onopvallender kan
    door de weinige mensen op straat. Fietsdieven gaan heel slim te werk. Meestal breken ze het slot open met gereedschap.
    Als het om een sterk en ijzer hangslot gaat gebruiken ze dan ook zwaarder geschut. Tenzij het echt niet gaat dan laten
    ze het erbij en zoeken ze een andere prooi. Fietsendieven stelen dan ook meestal fietsen om ze door te verkopen en
    eraan te verdienen.


    Nederland is het enige land ter wereld met een fietsendiefstal probleem. Nergens ter wereld worden zoveel fietsen gestolen als in Nederland.
    Per jaar worden er zo'n 530.00 fietsen gestolen dat is 3% van de huidige fietsen. Als je het vergelijkt met andere voertuigen is dat erg hoog.
    (bron; ANWB) Na 2009 steeg het aantal gestolen fietsen, maar nadat de politie een aantal professionelen fietsendieven had aangehouden
    daalde dat de tweede helft van 2010. In vergelijking met andere landen rijkt Nederland ver op nummer een als het om fietsendiefstal gaat.
    En is het haast net zo'n cultuur gedeelte geworden als het fietsen zelf. Fietsendiefstal is dan ook het meest voorkomende misdrijf ooit in Nederland.


    Fietsendiefstal is niet alleen het probleem van burgers. De gemeente en regering heeft er ook zijn handen vol aan.
    En dagelijks komt er minsten een aangifte binnen. Laten we een voor beeld nemen aan PvdA-Tweede-Kamerlid Depla.
    Hij vindt het van groot belang dat er iets wordt gedaan aan fietsendiefstal, dat jaarlijks 800.000 keer in ons land gebeurt.
    Depla heeft een hekel aan de groeiende houding dat het stelen van fietsen gewoon geaccepteerd zou moeten worden.
    Volgens hem moet het zeker anders. Daarom wil hij ook dat alle nieuwe fietsen worden uitgerust met een streepjescode.
    Natuurlijk zijn er ook meer oplossingen. Er zijn heelveel mogelijkheden om je fiets te beschermen tegen fietsendiefstal.
    Want zeg nou zelf, voorkomen is beter dan vervolgen. Zet altijd je fiets (als het mogelijk is) in een overdekte fietsentstalling die gratis is.
    Zorg er ook altijd voor dat je fiets vast zit aan een onverplaatsbaar voorwerp. Bijvoorbeeld een lantaarnpaal of fietsenrek.
    Koop een hang slot want die werken namelijk het beste tegen fietsendiefstal. Maar het allerbelangrijkste is het laten registreren van je fiets
    zo is hij makkelijker terug te vinden.


    Natuurlijk is fietsendiefstal niet altijd te voorkomen. Want af en toe is het mogelijk dat je een veiligheids maatregel vergeet.
    Het is dan ook van groot belang dat je altijd aangifte doet als je fiets wordt gestolen. Men weet niet of het aantal diefstallen
    nog zal groeien. Maar het zal wel eens een hollands kenmerk kunnen worden in het buitenland. Vooral als er niet snel iets aan wordt
    gedaan. Het zal wel eens kunnen gebeuren dat je op vakantie bent in het buitenland. Ze vragen waar je vandaan komt, je Holland zegt en ze vervolgens
    beweren dat fietsenstelen haast een sport is daar. Een slecht visitekaartje aan het buitenland is nooit positief dus is het beter dat we er
    allemaal wat aan doen. Want het is zeker een typisch Nederlands probleem wat hard aangepakt moet worden.


    :'D

    [ bericht aangepast op 24 sep 2011 - 16:24 ]


    =

    'Nederland is het enige land ter wereld met een fietsendiefstal probleem.' Dat vind ik een beetje raar. Ik woon in België en hier hebben we ook een probleem met fietsendiefstallen, hoor? Misschien niet zo groot als bij jullie, maar het is er wél.
    In dat stukje zou ik iets minder vaak herhalen dat Nederlands het meeste fietsendiefstallen heeft. Deze zin kan je bijvoorbeeld weg laten: 'In vergelijking met andere landen rijkt Nederland ver op nummer een als het om fietsendiefstal gaat.'
    Ik vind de inleiding erg leuk gedaan, net als de uitleiding, of hoe heet dat? :'D De laatste alinea, dus. Grappig, alhoewel het een beetje onrealistisch is. Verder: erg leuk geschreven, bondig, interessant. En nu wil ik een koekje! (krul)


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Stationen moet stations zijn :3


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    iPotter schreef:
    'Nederland is het enige land ter wereld met een fietsendiefstal probleem.' Dat vind ik een beetje raar. Ik woon in België en hier hebben we ook een probleem met fietsendiefstallen, hoor? Misschien niet zo groot als bij jullie, maar het is er wél.
    In dat stukje zou ik iets minder vaak herhalen dat Nederlands het meeste fietsendiefstallen heeft. Deze zin kan je bijvoorbeeld weg laten: 'In vergelijking met andere landen rijkt Nederland ver op nummer een als het om fietsendiefstal gaat.'
    Ik vind de inleiding erg leuk gedaan, net als de uitleiding, of hoe heet dat? :'D De laatste alinea, dus. Grappig, alhoewel het een beetje onrealistisch is. Verder: erg leuk geschreven, bondig, interessant. En nu wil ik een koekje! (krul)


    Dat staat in mijn boek geschreven xd


    =

    xRidiculus schreef:
    (...)

    Dat staat in mijn boek geschreven xd

    Dan kun je het er wel in zetten, maar het is raar van je boek. (cat)


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    iPotter schreef:
    (...)
    Dan kun je het er wel in zetten, maar het is raar van je boek. (cat)


    Dat zal ik hem dan hoogstpersoonlijk vertellen:Y)

    Hij is gekwetst want hij lag voor het scherm van de pc :3


    =

    xRidiculus schreef:
    (...)

    Dat zal ik hem dan hoogstpersoonlijk vertellen:Y)

    Hij is gekwetst want hij lag voor het scherm van de pc :3

    Aww, arm boek. Geef hem een koekje. Net als mij, trouwens. :'D


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    iPotter schreef:
    (...)
    Aww, arm boek. Geef hem een koekje. Net als mij, trouwens. :'D


    -zucht-
    -geeft koekje aan beide-

    8'D


    :']


    =

    Er zitten een paar rare stukjes in, deze bijvoorbeeld:
    Het aantal gevallen per provincie of gemeente stijgt ieder jaar.

    Het is logisch dat als de gevallen per gemeente stijgen, ze ook stijgen per provincie. Dus ik zou of provincie ofwel gemeente wegdoen.
    Verder zou ik niet na elke zin een enter doen, laat je zinnen wat meer aansluiten, dat zorgt voor een mooier geheel. Wel je alinea's behouden natuurlijk (:

    Maar daarnaast is het een heel leuk opstel (:


    Never run out of reasons to smile...

    Torchic schreef:
    Er zitten een paar rare stukjes in, deze bijvoorbeeld:
    Het aantal gevallen per provincie of gemeente stijgt ieder jaar.

    Het is logisch dat als de gevallen per gemeente stijgen, ze ook stijgen per provincie. Dus ik zou of provincie ofwel gemeente wegdoen.
    Verder zou ik niet na elke zin een enter doen, laat je zinnen wat meer aansluiten, dat zorgt voor een mooier geheel. Wel je alinea's behouden natuurlijk (:

    Maar daarnaast is het een heel leuk opstel (:


    Mijn word is stuk dus ik doe het op wordpad vandaar :'D


    =