• Het beertje Benzo

    Het beertje keek om zich heen. Ja, de tijdmachine had werkelijk gewerkt. Hij zag overal stenen die wilderig waren bedekt met schuimig groen mos. Achter die grote blokken stonden twee langnekkige dieren gulzig water te drinken. Ze hadden kleine beige hoofden, in vergelijking met hun grootse lijf. Hun kleine gemeenkijkende kraaloogjes flikkerden heen en weer en de kaken gingen malend heen en weer. Hij was zeker weten 500 miljoen jaar terug in de tijd gegaan. Benzo keek gefaschineerd om zich heen. Apart van de omvangrijke dinosaurussen die hem in de tussen tijd nieuwsgierig aan keken was er meer te zien. Raar uitziende vogels kwetterden vals. Beesten die langzaam over de grond zich voortbewogen werden af en toe in de bek van een hels vos-achtig beest beetgenomen. Deze werd dan vraatzuchtig naar binnen geschrokd. Oei, dacht het beertje. Misschien moet ik toch maar even naar een andere tijdperk gaan, dit is te gevaarlijk voor mijn mollige berenhandjes.
    En daar ging hij, op zoek naar een nieuwe omgeving, naar een avontuur


    Hebben jullie zin om een avontuur van Beertje Benzo te schrijven? Dat kan, bij mij!
    Het hele idee:
    - Benzo heeft een tijdmachine, zo kan hij naar elke tijd. Dit kan in de toekomst zijn, in dit jaar nog, of een biljard jaar geleden.
    - Jullie schrijven een avontuur, vanaf het begin dat hij uit de tijdmachine stapt tot aan het einde van het 'avontuur'. Dit heeft een lengte van een hoofstuk (Geen minimum of maximum woorden, bedenk het maar zelf)
    - Je mag in de hij-vorm of de ik-vorm schrijven.
    - Je naam wordt vermeld in het hoofdstuk

    Het is geen wedstrijd, je mag gewoon een hoofdstuk insturen, en ik plaats het daar.
    Ik hoop dat er zoveel mogelijk mensen mee willen doen!
    Succes!

    Dit kan worden geinterpreteerd als een kinderverhaal. Zo kan je het zien.
    Je kan het ook zien als een uitdaging: een beertje tot iets heel spannends maken.

    [ bericht aangepast op 2 okt 2011 - 19:26 ]


    EGYPTIAN GOD

    Ik wil niet lullig doen ofzo, maar ik ga niet schrijven aan een kinderverhaal.

    [ bericht aangepast op 2 okt 2011 - 19:24 ]


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Colibre schreef:
    Ik wil niet lullig doen ofzo, maar ik ga niet schrijven aan een kinderverhaal.

    Oke.(krul)

    [ bericht aangepast op 2 okt 2011 - 19:24 ]


    EGYPTIAN GOD

    Dit kan worden geinterpreteerd als een kinderverhaal. Zo kan je het zien.
    Je kan het ook zien als een uitdaging: een beertje tot iets heel spannends maken.


    EGYPTIAN GOD

    Ohja, dat moet ik nog zeggen:
    Als je geinteresseerd bent (hehe) laat je het dan hier even weten?


    EGYPTIAN GOD

    beertje benzo komt hier terecht in de romeinse tijd. (pfff, dit was nog best moeilijk. Ik nodig iedereen uit om ook mee te doen aan deze uitdaging!)

    Het beertje keek voorzichtig uit zijn tijdmachine. Waar was hij nu terecht gekomen? Hier waren mensen die rondliepen in een soort lakens. Die mensen praatten en lachtten in hun rare kleding.
    Benzo liep een beetje rond, tot hij een groepje mensen zag. Wat was daar aan de hand?
    De mensen keken naar een groepje mannen die in het rond liepen en schreeuwden. Wat raar, dacht het beertje. Wat zouden ze daar doen? Nieuwsgierig liep hij naar ze toe om het te vragen. Maar toen kwam een man op hem af. "Waarom loop jij niet mee?" vroeg hij, en hij duwde het arme beertje zo het groepje mannen in.
    Wat moest het beertje nou doen? Angstig keek hij om zich heen. Iemand duwde hem naar voren. "En nu gaan we vechten!" zei de schreeuwende man.
    Vechten? daar hield het beertje niet van! Misschien moet ik toch maar even naar een andere tijdperk gaan, dit is te gevaarlijk voor mijn mollige berenhandjes.
    En daar ging hij, op zoek naar een nieuwe omgeving, naar een avontuur.


    A single dream is more powerful than a thousand realities. -JRR Tolkien