• Ik wil heel graag een tatoeage voor mijn zestiende verjaardag, maar ik weet nog niet wat.... Suggesties??


    Surely it was a good way to die, in the place of someone else, someone I loved. Noble, even. ~ Bella Swan

    Je moet niet zomaar een tatoeage laten zetten, je zit er wel voor de rest van je leven aan vast. Als je nog niet weet wat, kun je beter wachten tot je iets vindt wat ook echt betekenis heeft, want van een random tatoeage krijg je waarschijnlijk spijt.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Ik ben heel erg gepest, dus ik zou graag een tatoeage willen met een betekenis van bijv geef nooit op, of dat je sterk moet blijven. Maar ik wil dat in vorm van een tatoeage. (Stay Strong wil ik misschien op mijn pols, maar ik wil ook heel graag iets van bijvoorbeeld vogels of zo....)


    Surely it was a good way to die, in the place of someone else, someone I loved. Noble, even. ~ Bella Swan

    ten eerste zou ik wachten tot na je achtiende, de tattoo artiesten zetten die regel niet voor niks (dat je toestemmig van ouders moet hebbe). Je bent nog niet volledig uitgegroeit dus dat kan de tattoo verpesten, daarnaast zou ik er heel goed over nadenken en over de betekenis. als je t nu zou doen op deze leeftijd zal je waarschijnlijk spijt krijgen. als je naar tattoo shop gaat zul je wss hetzelfde horen


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Haha de eerste problemen zijn opgelost. Ik heb toestemming van mijn ouders, ik ga hem zetten met mijn moeder. Ook ben ik nu 1.60 m en ik ben volledig uitgegroeid. Ik voel me klein :'(
    Ik weet 100000000000 % zeker dat ik Stay Strong op mijn pols(en) willen zetten, ik weet die vogels alleen niet zeker. Ik ben heel mijn leven gepest (Nu ook), en dat heeft ook heel mijn leven beïnvloedt. Dat word mijn betekenis.


    Surely it was a good way to die, in the place of someone else, someone I loved. Noble, even. ~ Bella Swan

    Besef wel, wanneer je iets op je pols zet, en je wilt later bijvoorbeeld met iets werken waar je met veel mensen moet omgaan (zoals horeca, de zorg) je dan minder snel wordt aangenomen omdat (zichtbare) tattoo's nog bijhoorlijk een taboo zijn.
    Een tekst zal ik ook niet zo snel zetten, je wordt er zat van. En Stay Strong vind ik persoonlijk ook behoorlijk een cliché tekst, omdat Demi Lovato hem ook heeft.


    Alleen maar tranen van geluk

    En plus, je bent nu nog maar zestien, ik wil niet oud klinken, maar toen ik zestien was dacht ik heel anders over dingen dan nu ik achttien bent. Ik denk dat je er spijt van zal krijgen.


    Alleen maar tranen van geluk

    Bedenk wel goed dat je dan, ook als je uit deze periode komt (van het pesten), je het altijd met je mee zal dragen en er altijd aan herinnert zal worden door zo'n tatoeage. Denk er goed over na of je dat wel wil.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Je moet voor je 18de toestemming krijgen van je voogd gezien de wettelijke aspecten, niet omdat je niet uitgegroeid zou zijn of dergelijken. Natuurlijk zou ik met bepaalde plaatsen zoals kont of borsten nog wel wachten tot je ouder bent XD
    Tegenwoordig is het betreft tatoeages en werk ook steeds minder en minder en ik ken zat mensen in de horeca en de zorg met zichtbare tattoo's die zo zijn aangenomen, zonder enkel probleem. Persoonlijk vind ik dat ook geen excuus om een tattoo te nemen op een zichtbare plaats, maar dat is slechts mijn mening. Word ik bij het ene niet aangenomen, ga ik naar de volgende. Natuurlijk, iedereen heeft hier zijn eigen kijk en mening op. Ik heb zoiets, mijn werkgever moet naar mijn kunnen en prestaties kijken, niet naar m'n uiterlijk. Doen ze dat wel, hebben zij pech, niet ik.

    Wel voeg ik me bij de mening van Madonna. Je moet enkel een tattoo laten zetten wanneer je 200% zeker bent van wat je wilt. Ik heb ook op m'n 16de een tattoo laten zetten, maar ik wist al vanaf m'n 12de wat ik wilde. Als ik er nu op terug kijk, heb ik er absoluut geen spijt van en ben ik blij dat ik het gedaan heb, ook omdat het een ontzettende emotionele waarde heeft. Het plaatje zelf... misschien had ik nu iets anders gekozen, inderdaad. Maar een mens veranderd en de tijd staat nu eenmaal niet stil, maar spijt heb ik niet en ga ik ook nooit krijgen omdat die tattoo iets persoonlijks is, een stukje eigen. Ik heb vorig jaar nog een tattoo laten zetten, maar mensen blijven hoe dan ook veranderen en waarschijnlijk dat wanneer ik 30/35 ben, zou ik weer totaal iets anders gekozen hebben dan wat ik nu heb. Dat is nu eenmaal zo, een tattoo nemen is ook een momentopname in je leven en de ene wilt dat wel doen en een ander niet, dat heeft niks te maken met wachten tot je 18de, tot je 20ste, tot je 30ste of zelfs tot je 60ste.

    Ik ben wel van mening dat je echt 200% achter dat momentopname moet staan.
    Ik wil ook al een jaar lang nu een derde tattoeage (dit keer bij mezelf zetten), maar ik twijfel nog altijd wat voor één. Allee, ik heb er twee die er zoiezo gaan komen, maar die durf ik nog niet te zetten omdat ze wat groter en heel gedetailleerd zijn en tekst bevatten. Het moet iets zijn wat voor mij simpel te zetten valt en ondanks dat ik al heel wat ontwerpen heb, weet ik nog steeds niet wat ik dus op m'n voet wil gaan zetten.
    En zo lang er twijfel is of dat je niet zeker wat wat, dan raad ik het je sterk af om een tattoo te zetten.
    Mijn vriend is ontzettend impulsief en die heeft het ook nog eens gemakkelijk aangezien die kan zeggen 'ah ik wil dat plaatje als tattoo, liefje, doe jij die vanavond zetten.' Hij haat me dan ook met momenten dat ik niet direct op zijn impulsen inga en zeg dat hij eerst maar eens een tijdje moet wachten en bezien of hij het na een paar weken tot maanden nog wilt. Dit heeft hem echter al veel ellende bespaart aangezien de eerste tattoo die ik bij hem heb gezet (mijn allereerste ever) bij hem ook in een impuls is gedaan en hij ergens spijt heeft dat hij voor dat ontwerp gekozen heeft. Hij hecht er waarde aan omdat het mijn allereerste ever is, maar had hij het geweten, had hij iets anders gekozen. En het is daarom dat ik altijd bij iedereen die ik tattooeer erop hamer of ze het echt zeker weten. Bespeur ik enigzins twijfel, dan zet ik hem al niet.

    Een suggestie... met teksten kan je vele kanten op, maar ik zal er een beetje mee oppassen. Vooral met de cliché's aangezien het meer random is dan persoonlijk en je hier eveneens later spijt van kan krijgen. Ik wil zelf de tekst 'The journey of a thousand miles must begin with a single step" (hetzij met een eigen ontwerp tekening) omdat deze echt slaat op persoonlijke aspecten in m'n leven. Het herinnert mij aan het feit dat je nergens komt als je die eerste stap niet zet. Dat je pas geraakt waar je wilt geraken als je ook daadwerkelijk die eerste stap neemt. En misschien is het ook een cliché tekst, maar het heeft voor mij echt een diepere betekenis en een groot deel van m'n leven slaat op die tekst en de helft van mijn komend leven zal daar ook simpelweg op slaan.
    Wil je zelf de tekst 'stay strong', absoluut omdat dat jou inspireert en omdat dat voor jou alles betekend, moet je dat nemen, wat anderen ook zeggen. Is het een keuze omdat je niks beters weet of gewoon iets zoekt, dan zou ik als jou was, nog verder zoeken tot je op iets stuit waar je 200% achter staat.
    Als je inspiratie zoek, doe gewoon eens wat rondgooglen of stap gewoon eens een tattoo zaak binnen en vraag gewoon eens of je in de boeken mag kijken. Het is vrijblijvend om rond te kijken. Ga ook zeker niet bij de eerste de beste je tattoo laten zetten. Vraag altijd referenties/foto's van de tattoo's die hij/zij gezet heeft.

    Zelfs professionelen kunnen echte amateurs zijn en sommigen mogen hun ogen uit de kop schamen om te durven beweren dat ze kunnen tattoeren en een eigen tattooshop hebben. In deze spreek ik uit ervaring aangezien ik al veel tattoo's heb zien passeren die dus bij een 'echte' tattooist zijn gezet maar gewoon barslech zijn. Ofwel te diep gezet (en geloof me, dat wil je echt niet), ofwel heel slecht schaduwwerk, ofwel zijn de lijnen niet strak gezet ofwel zie je gewoon dat tijd geld is.

    Ik weet niet of je heel veel gaat hebben aan m'n post, maar ik raad je echt wel aan om enkel een tattoo te zetten wanneer je hier echt wel achterstaat en het zeker weet, ongeacht je leeftijd. En zoals ik al zei, google gewoon eens wat rond. Daar doe je ook heel veel inspiratie op. Heb je iets gevonden, sla het op en kijk er met regelmaat eens naar. Iedere dag een keertje of om de dag ofzo en vind je het na enkele weken/maanden nog steeds even geweldig, dan zou ik je pas aanraden om het te zetten, niet eerder.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Wacht eerst tot je zeker weet wat je wilt en tot je oud genoeg bent. je zit je hele leven aan vast. Klinkt niet lang wanneer iemand het zegt, maar dat is het wel!


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Als je al om suggesties gaat vragen omdat je niet weet wat voor tattoo je wil, dan moet je er zeker geen nemen. Wacht eerst maar een tijdje.

    [ bericht aangepast op 13 jan 2013 - 20:56 ]


    Take me to wonderland

    Tatoeages zijn permanent. Ook al zou je ze weg laten lazeren, je zal altijd een litteken blijven zien. Denk dus goed na voordat je er een zet. En zoals de anderen al zeggen, wacht eerst maar tot je écht zeker weet wat je wilt zetten. Bij twijfel niet doen dus!


    26 - 02 - '16

    Als je twijfelt, niet doen. Je hebt nog tijd genoeg om erover na te denken. Wacht nog eventjes.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Zoals meerdere al gezegd hebben, bij twijfel niet doen. Denk goed na over wat je wilt laten zetten en waar je het wilt laten zetten. Als je echt zeker bent dat je er een wilt laten zetten zou ik langs gaan bij een shop. Neem daar eens een kijkje aangezien ze daar best veel voorbeelden hebben en hun je evt kunnen helpen.
    Ik vin persoonlijk dat leeftijd niet zo heel veel zegt ( overigens ben ik het wel eens met de regel onder 18 toestemming van je ouders ) maar ik was zelf ook net 16 toen ik mijn eerste liet zeggen en tot op de dag van vandaag heb ik er nog geen moment spijt van. Inmiddels zijn tattoo 2, 3 en 4 er ook al en een 5de staat ook op de planning.
    Zichtbare plaatsen ivm werk zegt tegenwoordig ook niet meer zo heel veel. Ik werk maandags in een winkel, in een polo shirt, en de tattoo op mijn onderarm is dan gewoon zichtbaar; niemand die er wat van zegt en mijn baas vind het ook helemaal geen probleem. De rest van de week werk ik als helpende in de thuiszorg en ook daar hebben ze er geen probleem van gemaakt, ik mag gewoon in een shirt werken en ik hoef mijn tattoo niet te bedekken. Tegenwoordig kunnen ze je (bijna! ) niet meer weigeren, heel veel mensen hebben een tattoo. Wat ze je wel kunnen verplichten is om de tattoo te bedekken, maargoed daar valt altijd wel een mouw aan te passen (;


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Vesta schreef:
    Zoals meerdere al gezegd hebben, bij twijfel niet doen. Denk goed na over wat je wilt laten zetten en waar je het wilt laten zetten. Als je echt zeker bent dat je er een wilt laten zetten zou ik langs gaan bij een shop. Neem daar eens een kijkje aangezien ze daar best veel voorbeelden hebben en hun je evt kunnen helpen.
    Ik vin persoonlijk dat leeftijd niet zo heel veel zegt ( overigens ben ik het wel eens met de regel onder 18 toestemming van je ouders ) maar ik was zelf ook net 16 toen ik mijn eerste liet zeggen en tot op de dag van vandaag heb ik er nog geen moment spijt van. Inmiddels zijn tattoo 2, 3 en 4 er ook al en een 5de staat ook op de planning.
    Zichtbare plaatsen ivm werk zegt tegenwoordig ook niet meer zo heel veel. Ik werk maandags in een winkel, in een polo shirt, en de tattoo op mijn onderarm is dan gewoon zichtbaar; niemand die er wat van zegt en mijn baas vind het ook helemaal geen probleem. De rest van de week werk ik als helpende in de thuiszorg en ook daar hebben ze er geen probleem van gemaakt, ik mag gewoon in een shirt werken en ik hoef mijn tattoo niet te bedekken. Tegenwoordig kunnen ze je (bijna! ) niet meer weigeren, heel veel mensen hebben een tattoo. Wat ze je wel kunnen verplichten is om de tattoo te bedekken, maargoed daar valt altijd wel een mouw aan te passen (;


    Even een random vraag, is het pijnlijk om een tatoeage op je bovenarm, aan de buitenkant, te zetten?


    26 - 02 - '16

    Ik zou het echt niet doen hoor, je moet niet zoiets ineens gaan zetten zonder er minstens een jaar over na te denken om wat te zetten. Je moet eerst eens gaan ontwerpen en echt bedenken wat je nou wilt.
    Niet dom bedoelt hoor, maar ik ben ook depressief en wil ook graag iets met betekenis, maar ik weet ook nog niet wat. Je moet er echt over nadenken. Vooral met woorden, want die kun je na verloop van tijd aardig zat worden.

    En daarbij zou ik wachten tot je 18 bent, geloof me, dat ben je zo haha


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."