• Ik moet een vraagstuk kunnen oplossen van kinematica xD en k vind het niet.
    Het vraagstuk is als volgt:
    Een auto rijdt met een snelheid van 126,0 km/h op een weg waar 90,0 km/h de max snelheid is. Op afstand ziet de automobilist een flitspaal en hij trapt hard op de rem. Zijn reactietijd bedraagt 0.5s; de versnelling is tidens het remmen constant en bedraagt 7.5 m/ s². Kan hij de boete vermijden?
    (Het antwoord is nee en dat hij aan 97 km/h rijdt)
    Maar ik kom er niet aan xD.
    Ik weet enkel dat ik het met de volgende formules moet doen:
    x(t)= xb + vxb (t) + (ax/2) (t²)
    en v(t)= ax (t) + vxb
    Ik snap dat je de t niet gegeven hebt en dat je die eerst moet zoeken, maar ik snap niet hoe ik deze kan zoeken mits ik de waarde van x(t) niet heb.

    Ik heb een buis voor Fysica dus ik houd mijn mond wel best (:


    all I want is the taste that your lips allow

    Ooooh ik ga m'n best even doen, dit kan ik. ;3


    It's time to be happy again.

    Frappucino schreef:
    Ooooh ik ga m'n best even doen, dit kan ik. ;3

    Dat zou me egt helpen!

    Huh dit kan helemaal niet, je weet de remweg toch niet?

    dus de afstand tussen de flitspaal & het moment waarop de auto begint met remmen?

    [ bericht aangepast op 11 okt 2011 - 18:51 ]


    It's time to be happy again.

    Whatthafack is dat voor taal?


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Frappucino schreef:
    Huh dit kan helemaal niet, je weet de remweg toch niet?

    dus de afstand tussen de flitspaal & het moment waarop de auto begint met remmen?

    dat is echt alles wat gegeve is xD

    Ik krijg hoofdpijn van die tekens ;$


    "Ignite, my love. Ignite."

    vezz schreef:
    (...)
    dat is echt alles wat gegeve is xD


    Ik heb het nog een keer geprobeerd, maar zonder die afstand gaat het echt niet. Want stel: die flitspaal staat op 100 m afstand, maar hij gaat al 7,5 m/s langzamer. Hij begint met een snelheid van 35 m/s, right? Dan staat hij allang stil, vóór die flitspaal al! Dus sorry, zonder afstand kom ik er niet. xd


    It's time to be happy again.

    Frappucino schreef:
    (...)

    Ik heb het nog een keer geprobeerd, maar zonder die afstand gaat het echt niet. Want stel: die flitspaal staat op 100 m afstand, maar hij gaat al 7,5 m/s langzamer. Hij begint met een snelheid van 35 m/s, right? Dan staat hij allang stil, vóór die flitspaal al! Dus sorry, zonder afstand kom ik er niet. xd

    een vriend van mij zei dat x(t) 32.5 moest zijn of zo iets en dat had hij berekend met die 0.5 en met 50 m maar k snap niet hoe hij daar aan komt

    Je mist een gegeven, zonder een tijd of remweg kan het niet.
    En het is geen versnelling maar vertraging ;P

    [ bericht aangepast op 11 okt 2011 - 19:14 ]


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    1107 schreef:
    Je mist een gegeven, zonder een tijd of remweg kan het niet.
    En het is geen versnelling maar vertraging ;P

    zo staat het in mijn boek en ik heb geen gegeven te weinig

    vezz schreef:
    (...)
    zo staat het in mijn boek en ik heb geen gegeven te weinig

    Jawel, zo kun je het niet uitrekenen. Ik heb dit ook gehad (zit nu in 6V) en je weet echt te weinig om het goed uit te kunnen rekenen. Ik ben ook niet de enige die dit zegt ;P


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    1107 schreef:
    (...)
    Jawel, zo kun je het niet uitrekenen. Ik heb dit ook gehad (zit nu in 6V) en je weet echt te weinig om het goed uit te kunnen rekenen. Ik ben ook niet de enige die dit zegt ;P

    Een vriend van mij heeft het wel gedaan en je moet iets met die 50 en 0.5 doen dat weet ik, het is echt wel mogelijk k zit ook in het zesde!

    Heb je het antwoord nog nodig? :P
    Ik wil wel een enfortje doen - ik heb ongevéér hetzelfde gezien vorige week - ofzo


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please