• Ik zit nu in de vijfde van het tvwo, dus ik zal volgend jaar eindexamen doen. Daarna is het plan om te gaan studeren.
    Maar nu komt het probleem: ik heb dé studie voor mij gevonden, namelijk English & Creative Writing aan het Goldsmiths College van de University of London. Ik wil er heeeel graag heen.
    Alleen het kost 9000 pond per jaar.

    Mijn vader heeft momenteel geen baan en mijn moeder werkt in de thuiszorg (oftewel, zij verdient niet heel veel) en dan heb ik ook nog twee zussen waar ook voor gezorgd moet worden.

    Zoals het er nu naar uitziet heb ik financieel dus geen enkele kans om die studie te kunnen doen.
    Ik heb eens gerekend. En als ik naast m'n baantje bij Avifauna nog een baantje heb, dan verdien ik in een jaar ong. 3600 euro. En dat is bij lange na niet genoeg. En mijn ouders hebben ook zitten rekenen, en die zouden zo'n 1000 euro per maand opzij moeten leggen om die opleiding te kunnen betalen.

    Dan zou ik natuurlijk kunnen proberen een beurs te krijgen, maar mijn cijfers zijn daar waarschijnlijk echt niet goeg genoeg voor.

    Echt serieus, ik moet er gewoon van janken. Ik weet echt niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen. ><


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Dat is echt stom!
    Ik heb geen idee wat je moet doen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Tja, gewoon niet. Die universiteiten zijn weggelegd voor rich kids.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Awhh, dat is echt shit..


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Colibre schreef:
    Tja, gewoon niet. Die universiteiten zijn weggelegd voor rich kids.

    Inderdaad. It sucks, maar alleen rijke kindjes hebben een kans daar.


    Here & Now

    Ik zou echt beginnen met heel goed studeren om zo toch een kans te maken voor de beurs. En tjah, hoewel het moeilijk is uitkijken naar iets anders om te volgen, iets wat je ook ligt maar minder kost.


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Je kan ook een jaar werken en dan pas gaan studeren. Of een goedkopere studie zoeken.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Christa, ik zal je altijd willen helpen, alleen weet ik nu ook niks.
    Misschien een tussenjaar nemen om fulltime te werken en zo veel mogelijk te verdienen.
    Ik zal dat wss ook moeten gaan doen, als ik in the UK wil gaan studeren.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Storytime schreef:
    Je kan ook een jaar werken en dan pas gaan studeren. Of een goedkopere studie zoeken.


    dan zijn haar ouders haar kindergeld kwijt. althans, dat is hoe het hier in belgie werkt, van nl heb ik geen idee.

    maar ik wou vroeger graag naar NYC. on-be-taal-baar. dus ga ik binnen twee jaar lekker naar nederland. ook weg uit belgie, maar tenminste zelfde taal, doch geheel andere cultuur. (mensen in belgie zijn zo koud en onvriendelijk). en ook omdat ze door op cultureel vlak veel losser zijn, meer mogelijkheden als artiest. meer vrijheden. en dat wil ik. oh, en omdat ik later in een nederlands toneelgezelschap wil spelen (TGA ftw)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Misschien moet je dan eventjes een jaartje doorsparen en daarna alsnog gaan studeren?


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Grizzly schreef:
    (...)

    dan zijn haar ouders haar kindergeld kwijt. althans, dat is hoe het hier in belgie werkt, van nl heb ik geen idee.

    maar ik wou vroeger graag naar NYC. on-be-taal-baar. dus ga ik binnen twee jaar lekker naar nederland. ook weg uit belgie, maar tenminste zelfde taal, doch geheel andere cultuur. (mensen in belgie zijn zo koud en onvriendelijk). en ook omdat ze door op cultureel vlak veel losser zijn, meer mogelijkheden als artiest. meer vrijheden. en dat wil ik. oh, en omdat ik later in een nederlands toneelgezelschap wil spelen (TGA ftw)

    Dat zijn ze al want ze is dan meerderjarig.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    schandalig daar in Engeland, kom gezellig in België studeren, hier is het goedkoop :Y)


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Storytime schreef:
    (...)
    Dat zijn ze al want ze is dan meerderjarig.

    In Nederland, wel. In Belgie krijgt een kind kindergeld totdat het werk heeft. Een vaste baan dus. 18 of niet. Ik woon niet in BE, maar ik krijg wel Belgisch kindergeld. :Y)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    En wat dacht je van een woning, dat kost ook geld. En voedsel, drinken, elektriciteit, stromend water, gas...


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Misschien kun je geld van de bank lenen?

    Radke schreef:
    Misschien kun je geld van de bank lenen?

    Nooit doen. Vooral niet als je geen vast werk hebt. Heeft mijn broer ook gedaan. Ze naaien echt met die tijd waarbinnen je het geld terug moet betalen.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)