• Hoi (krul)
    Ik kom net van de ortho en ik ben begonnen met elastieken; ik zit dus in mijn laatste actieve behandelfase en ik heb nog maar 3 maanden een beugel. Postief nieuws. Maar mij is dus weer niks uitgelegd.
    Maar ik moet ze dus 24 uur per dag indoen en vier keer per dag verwisselen. Mijn vraag: Mag ik eten zonder die dingen in? Want ik kreeg mijn avondeten net niet weg >< En wanneer kun je ze t beste verwisselen? En hóé moet dat in godsnaam?


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Jep, bij het eten kun je ze het beste uidoen en dus daarna verwisselen (:


    Travel far enough, you'll meet yourself

    tuurlijk mag je eten zonder
    ik heb ze ook gehad, irritante dingen zeg
    en je kunt ze het beste verwisselen na het eten
    ik verwisselde ze nooit, er werd niet gezegd dat dat moest

    succes ermee

    [ bericht aangepast op 18 okt 2011 - 17:49 ]

    Wacht... Bedoel je gewoon elastiekjes van je boven- naar je onderkaak bij een blokjesbeugel? Waarom moet je die vier keer op een dag verwisselen? Dat slaat nergens op D:
    Ja, je moet er mee eten (tenzij ze helemaal aan je voortanden zitten, dat gaat niet), het wordt wennen maar dat moet gewoon. De positie van je tanden kan helemaal veranderd zijn na je elastiekjes enkele uren niet te dragen, dat heb ik zelf heel hard ondervonden.
    Verwissel ze voor je gaat slapen, zo heb je er het minste last van.

    [ bericht aangepast op 18 okt 2011 - 17:44 ]


    Has no one told you she's not breathing?

    Je moet die elastieken juist vaak vervangen (vier keer op een dag is prima), want anders gaat de 'rek' (?) eruit en doen ze hun werk niet goed meer.
    ik ben vandaag heel slecht in omschrijven...


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    Anitaaa schreef:
    Wacht... Bedoel je gewoon elastiekjes van je boven- naar je onderkaak bij een blokjesbeugel? Waarom moet je die vier keer op een dag verwisselen? Dat slaat nergens op D:
    Ja, je moet er mee eten (tenzij ze helemaal aan je voortanden zitten, dat gaat niet), het wordt wennen maar dat moet gewoon. De positie van je tanden kan helemaal veranderd zijn na je elastiekjes enkele uren niet te dragen, dat heb ik zelf heel hard ondervonden.
    Verwissel ze voor je gaat slapen, zo heb je er het minste last van.


    Ik moet ze echt vier keer per dag verwisselen, omdat ik een overbeet van 10 mm heb -.-. Het is idd in combinatie met een slotjesbeugel. Die heb ik nog maar 3 maanden en ik mag nu al elastieken dragen, volgens mij willen ze snel van me af of zo (krul)


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ik ging altijd eten zonder die dingen, straks knapt er 1 en dan slik je die door :'D Na het eten gewoon weer nieuwe indoen. En je moet ze gewoon vastpakken en dan van boven naar beneden losmaken zegmaar. Of andersom natuurlijk :'D En ik zou ze verwisselen als je voelt dat ze niet meer zo strak staan.


    -

    Voiceless schreef:
    (...)

    Ik moet ze echt vier keer per dag verwisselen, omdat ik een overbeet van 10 mm heb -.-. Het is idd in combinatie met een slotjesbeugel. Die heb ik nog maar 3 maanden en ik mag nu al elastieken dragen, volgens mij willen ze snel van me af of zo (krul)


    Lol.
    Jij een overbeet.
    Ik een open beet.
    Jij een beugel.
    Ik niet.
    Jij elastiekjes.
    Ik een operatie.

    Maar goed. Ik weet niet of ik er naar uit moet kijken. Mijn kaak doet in ieder geval pijn, en over een maand ga ik naar de kaakchirurg om er iets aan te doen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Waarom vroeg je dat gewoon niet aan de ortho/tandarts achteraf? :s
    Zo slim ben ik allesinds wel...


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Voiceless schreef:
    (...)

    Ik moet ze echt vier keer per dag verwisselen, omdat ik een overbeet van 10 mm heb -.-. Het is idd in combinatie met een slotjesbeugel. Die heb ik nog maar 3 maanden en ik mag nu al elastieken dragen, volgens mij willen ze snel van me af of zo (krul)

    Ik had ook een enorm verschil, maar moest voor mijn blokjesbeugel nog een andere, speciaal daarvoor?
    En zeker en vast dragen: ik moest mijn elastiekjes opeens langs buiten dragen en merkte dat ik een spleetje kreeg. Ik droeg ze één nacht langs binnen en de volgende ochtend was die spleet al dicht.


    Has no one told you she's not breathing?

    Euh geen idee, nog nooit een beugel gehad..(A)

    Sympathy schreef:
    Euh geen idee, nog nooit een beugel gehad..(A)

    Waarom reageer je in dit topic dan, wat heeft zij aan jou antwoord :W


    -

    Moffeltje schreef:
    Waarom vroeg je dat gewoon niet aan de ortho/tandarts achteraf? :s
    Zo slim ben ik allesinds wel...


    Omdat de volgende al bij de deur stond, ze liepen enorm uit ><. En aangezien half Q een beugel heeft (gehad)..

    Anitaaa schreef:
    (...)
    Ik had ook een enorm verschil, maar moest voor mijn blokjesbeugel nog een andere, speciaal daarvoor?
    En zeker en vast dragen: ik moest mijn elastiekjes opeens langs buiten dragen en merkte dat ik een spleetje kreeg. Ik droeg ze één nacht langs binnen en de volgende ochtend was die spleet al dicht.


    Ik ben te oud voor die andere beugel of zo. Ik ben 16, heb mijn beugel nog maar 3 maand. Mijn tandarts vond het nooit nodig, toen ben ik maar met de begeleiding van mijn vader heengegaan en toen moest ik eerst nog gaatjes vullen en zo -.- want mijn oude tandarts had er overheen gekeken.
    Toen ik mijn behandelplan kreeg stond ook alleen die slotjesbeugel erin met elastieken..


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Na het eten verwisselen deed ik meestal.


    Don't dream your life, but live your dream!