• Gisteren vertelde mijn vriendin aan mij dat ze zelfmoord wou plegen. Ik schrok daar best wel van want ik ben tegen zelfmoord. Ze zei, dat zij vond dat zij denkt dat niemand van haar houd en dat haar leven geen reden heeft. Ik hield een hele preek over dat zelfmoord zinloos is en dat je van het leven moet genieten, want je leeft maar een keer. Maar ze is nog steeds niet overtuigd. Wat moet ik doen om haar te laten zien dat ze nog eens goed moet nadenken en dat zelfmoord plegen zinloos is?

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    If you don't believe in God, then you believe in Charles Darwin.

    Je krijgt zoiets niet zomaar uit iemands hoofd denk ik, ik denk dat je gewoon de consequenties aan haar moet vertellen, over haar familie, wat het met jou doet enzovoorts.


    Your make-up is terrible

    misschien niet over zelfmoord praten, maar haar laten inzien dat het leven niet zinloos is en dat er wel mensen zijn die van haar houden??
    in ieder geval suc6

    Over zelfmoord hou ik mijn mond maar.
    Maar voor je vriendin, ge veel met haar doen, geef haar aandacht. Laat haar geliefd voelen en ben daar oor haar. Luister echt na haar.
    Dat is vaak het enigste wat ze willen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik denk dat ik haar zou vertellen dat ik van haar houd. En leuke dingen doen en sowieso vertellen aan ouders(&mentor)

    StJimmy: ... Luister echt na haar.
    Dat is vaak het enigste wat ze willen.

    [ bericht aangepast op 25 okt 2011 - 15:21 ]


    I'd rather hurt than feel nothing

    Ik heb zelf een erg sterk geloof in het feit dat iedereen controle heeft over zijn eigen leven en lichaam, dus ik ben niet tegen zelfmoord.
    Maar ik zie dat het jou erg dwars zit, dus ik zou inderdaad goed naar haar luisteren. Zoek haar op, praat met haar over de gevolgen. Probeer haar te vertellen hoeveel je haar zou missen.
    Succes.


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    Ik heb zelf een erg sterk geloof in het feit dat iedereen controle heeft over zijn eigen leven en lichaam, dus ik ben niet tegen zelfmoord.
    Maar ik zie dat het jou erg dwars zit, dus ik zou inderdaad goed naar haar luisteren. Zoek haar op, praat met haar over de gevolgen. Probeer haar te vertellen hoeveel je haar zou missen.
    Succes.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Assassin schreef:
    Je krijgt zoiets niet zomaar uit iemands hoofd denk ik, ik denk dat je gewoon de consequenties aan haar moet vertellen, over haar familie, wat het met jou doet enzovoorts.

    ^ dit.
    Wat jij zei gaat echt geen effect op haar hebben. Laat haar zien dat je om haar geeft en van haar houdt. Dat zou kunnen helpen.


    comfort in c h a o s

    Vertel haar wat de consequenties zullen zijn op haar omgeving. En hoeveel pijn het jou zou doen. Laat zien dat je haar echt niet kwijt wilt. Misschien kun je leuke dingen met haar doen, laat zien dat je er voor haar bent.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Misschien moet je proberen haar de leuke kant van het leven te laten zien. Zelfmoord is nooit een oplossing voor iets. Ze doet er mensen meer pijn mee dan de pijn die ze nu zelf heeft.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Op haar blijven inpraten en niet opgeven.
    Laat haar voelen dat je er voor haar bent.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Atropos schreef:
    Vertel haar wat de consequenties zullen zijn op haar omgeving. En hoeveel pijn het jou zou doen. Laat zien dat je haar echt niet kwijt wilt. Misschien kun je leuke dingen met haar doen, laat zien dat je er voor haar bent.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    psycholoog.. ondanks dat het echt heel erg is dat ze zelfmoord wilt plegen: het is niet jouw probleem. wil je dat je er zelf ook aan kapot gaat? je kan dit niet alleen dus probeer haar ervan te overtuigen dat naar een psycholoog echt het beste is


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Praten, gewoon praten en blijven praten. En dan bedoel ik op haar in praten. Vraag waarom en laat haar zien dat het echt niet nodig is. Praat met haar over haar problemen en vertel haar de consequenties. Maar vooral niet gaan dwingen dat ze moet blijven. Dat helpt niet.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Wow D:

    [ bericht aangepast op 29 okt 2011 - 15:20 ]

    Ik heb twee vriendinnen die het daar heel vaak over hebben. Al heel lang probeer ik het uit hun hoofd te praten maar ze blijven er over denken. Denken is niet doen, dat weet ik, maar ik ben bang dat ze het uiteindelijk toch doen.
    Ik wou dat ik wist hoe ik je zou kunnen helpen, maar dat moet ik zelf ook nog uitzoeken..


    Believe in yourself.