• Hoe denk jij over geesten? / wat er met je gebeurd na de dood.
    Mijn mening:
    Ik geloof in 'leven na de dood' met zijn zielen/geesten (net hoe je het wilt noemen). Ik geloof ook in 'dwalende zielen', geesten die nadat ze gestorven zijn geen rust kunnen vinden. Maar dit is meer door eigen ervaring met overleden geliefden, en mijn spirituele opvoeding.

    PS. In respect voor anderen en waar hun in geloven, zullen we afspreken dat we het netjes houden?

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 25 okt 2011 - 17:25 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Uneventful schreef:
    (...)

    Wicca?


    Jup, opgevoed als Katholiek, maar ben overgegaan op wicca omdat ik me daarbij thuisvoel.

    @ Atropos:

    Het is echt, écht een lang verhaal.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik geloof erin. Vaak genoeg bewijzen gehoort en gezien. Nikki ziet ze zelf ook en praat er ook over met mij. Dus ik zou achterlijk zijn het niet te geloven


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Basecca schreef:
    (...)

    Jup, opgevoed als Katholiek, maar ben overgegaan op wicca omdat ik me daarbij thuisvoel.

    @ Atropos:

    Het is echt, écht een lang verhaal.


    Ik heb wicca opgezocht op internet, en snap er nu een klein beetje van. Het heeft heel veel te maken met de natuur als ik het goed begrijp. En ze vereren een bepaalde God/Godin. Klopt het een beetje?

    [ bericht aangepast op 25 okt 2011 - 17:23 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Assassin schreef:
    Ik geloof er ook in en heb regelmatig ervaringen ermee.
    Sommige mensen kunnen hier helaas enorm in overdrijven en het ongeloofwaardig maken.


    Firm believer of all that is magic

    Ik geloof niet in geesten. Ik geloof erin dat wanneer je dood gaat je gewoon opnieuw 'geboren' wordt. Niet met de ziel van je vorige leven, maar gewoon opnieuw begint. Dat iedereen, zodra hij dood gaat ergens opnieuw begint. En ja, dan kun je dus ook opnieuw beginnen als dier etc. Dus dat je hiervoor ook al duizenden levens gehad hebt.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Atropos schreef:
    (...)

    Ik heb wicca opgezocht op internet, en snap er nu een klein beetje van. Het heeft heel veel te maken met de natuur als ik het goed begrijp. En bepaalde vormen van wicca vereren een bepaalde God/Godin. Klopt het een beetje?


    Nou, ik vereer (dat klinkt nog steeds erg, ik zeg altijd "ik geloof in een God en een Godin", net zoals mensen in bijv. Allah, God of Boeddha geloven) twee goden, ik zie ze meer als één. Daarbij geloof ik in de kracht van de natuur en dat lang niet alles opgelost hoeft te worden door de God en de Godin, maar dat je zelf oplossingen kan vinden voor je problemen door dingen uit de natuur te gebruiken. Het is te vergelijken met het idee dat God geen alleenstaande ouder is maar dat hij een minstens zo sterke vrouw naast zich heeft staan. Klopt wel een beetje, als je de maan- en jaarfeesten, de rituelen en een heel verhaal over het pentagram erbij zet.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Basecca schreef:
    Nou, ik vereer (dat klinkt nog steeds erg, ik zeg altijd "ik geloof in een God en een Godin", net zoals mensen in bijv. Allah, God of Boeddha geloven) twee goden, ik zie ze meer als één. Daarbij geloof ik in de kracht van de natuur en dat lang niet alles opgelost hoeft te worden door de God en de Godin, maar dat je zelf oplossingen kan vinden voor je problemen door dingen uit de natuur te gebruiken. Het is te vergelijken met het idee dat God geen alleenstaande ouder is maar dat hij een minstens zo sterke vrouw naast zich heeft staan. Klopt wel een beetje, als je de maan- en jaarfeesten, de rituelen en een heel verhaal over het pentagram erbij zet.


    Als ik dit zo hoor dan klinkt het best wel interessant. Ik vind het wel een heel mooi idee. En sorry voor het doorvragen, maar ik ben gewoon geïnteresseerd in religies, ook al geloof/vereer ik zelf geen god/godin. En eigenlijk staat dit me meer aan dan bijvoorbeeld het katholieke geloof. Want ik vind het opzich wel een mooi iets, maar het idee dat God alles regelt staat mij niet echt aan. En als het goed begrijp is dat niet zo bij Wicca. No offence against catholic people, it's just my opinion.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik geloof dat we na onze dood na Niflheim gaan, iedereen, dus ook de gene zonder dodenmunten. Ik geloof ook dat iedereen daar blijft, als je er eenmaal in ben is er geen weg terug. Althans voor de meeste van ons. Maar ik geloof ook dat geesten nog even op aarde kunnen blijven.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Atropos schreef:
    (...)

    Als ik dit zo hoor dan klinkt het best wel interessant. Ik vind het wel een heel mooi idee. En sorry voor het doorvragen, maar ik ben gewoon geïnteresseerd in religies, ook al geloof/vereer ik zelf geen god/godin. En eigenlijk staat dit me meer aan dan bijvoorbeeld het katholieke geloof. Want ik vind het opzich wel een mooi iets, maar het idee dat God alles regelt staat mij niet echt aan. En als het goed begrijp is dat niet zo bij Wicca. No offence against catholic people, it's just my opinion.


    Kijk, ik was tot een paar jaar geleden ook katholiek (ik dacht twaalf ofzo) maar ik mag onze paus echt niet. "Wir haben es nicht gewüsst", donder ÓP zeg. Het is meer gericht op de mens en de natuur en dat je met hulp van de elementen en de God of Godin heel veel kan bereiken, maar dat het initiotief uiteindelijk bij jou ligt.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ja, ik geloof in geesten. Alleen geloof ik niet dat ze op aarde zijn, al zijn ze hier wel te zien/voelen.
    Uitleg:
    Ik ben een wiccan, maar zoals vele anderen heb ik mijn eigen draai gegeven aan het verhaal en dus waar ik in geloof. Ik geloof dat wanneer je sterft, er twee 'afdrukken' van je ziel gemaakt worden. De een reïncarneert en krijgt dus een volgend leven, en karma beslist hoe dat volgende leven eruit zal zien. De andere 'afdruk' zwerft naar mijn idee rond in het hiernamaals, dat wat vele wiccans 'Summerland' noemen, maar ik vind dat geen juiste benaming voor die plek. Ik geloof namelijk dat die plek hier op aarde is, niet ergens anders in het universum. Deze afdrukken van zielen zijn voor sommige mensen zichtbaar en worden geesten genoemd, en als een persoon 777 keer gereïncarneerd is geloof ik dat de levensweg van de ziel voltooid is en alle afdrukken zich samenvoegen tot één geheel, een ziel. En die ziel wordt uiteindelijk weer opgenomen in de aarde, om zijn of haar steentje weer bij te dragen aan de wereld.
    Dat is hoe ik leven en dood zie. Net als Basecca geloof ik in een God en Godin, maar ik geloof dat zij een natuurlijk paar zijn dat je overal om ons heen terug kunt zien. Ik geloof in het goddelijke in alles, het evenwicht tussen de God en Godin dat tegelijkertijd het evenwicht in het leven en de natuur brengt. De God en Godin zijn naar mijn inzien geen hogere macht, maar de werking van de natuur. En dat vind ik al goddelijk genoeg (:


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    My opinion/belief/whatever: Geesten zijn zielen van overleden personen die op aarde voortleven, until judgement day.
    Stel, ik sterf nu, dan zal ik niet naar de hemel gaan (omdat ik daarvoor mezelf nog niet goed genoeg ken (lang verhaal, dan moet ik eigenlijk de essentie van mijn geloof helemaal gaan uitleggen en dat kost me te veel tijd :'])), maar geen pijn ervaren en in een soort aura van licht ronddolen, waar andere geesten niet kunnen komen omdat hun ziel de warmte niet aan kan.
    De mensen die mijn geloof delen zien de hemel in verschillende niveaus, net als onze geloofstudie.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik geloof in geesten, maar heb er zelf nog geen echte ervaringen mee gehad. Mijn vriend heeft er wel regelmatig 'last' van en dit heb ik ook meegemaakt toen ik laatst bij hem bleef slapen. Heel raar was het..
    Oh en nou ja, ik geloof zeker in leven na de dood. Alleen hoe en wat weet ik niet. Maar daar komen we vanzelf wel achter :Y)

    [ bericht aangepast op 25 okt 2011 - 17:47 ]


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Basecca schreef:
    (...)
    Kijk, ik was tot een paar jaar geleden ook katholiek (ik dacht twaalf ofzo) maar ik mag onze paus echt niet. "Wir haben es nicht gewüsst", donder ÓP zeg. Het is meer gericht op de mens en de natuur en dat je met hulp van de elementen en de God of Godin heel veel kan bereiken, maar dat het initiotief uiteindelijk bij jou ligt.

    Hmmm, oké. Nee dat staat mij ook echt absoluut niet aan. En ik geloof er in dat je zelf bepaald wat er gebeurd in je leven. En niet dat als je iets geweldigs gedaan hebt, dat dat door God komt. En dan staat mij het idee dat je dat met behulp van de elementen en een God/Godin doet, veel meer aan.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Weet je wat eng bij mij is, als ik bijvoorbeeld enge videos op YouTube kijk, bijvoorbeeld van dat ene Duitse meisje Anneliese Michel met epelipsie en die bezeten was door 6 demonen ofsow, dan hoor ik altijd thuis damn enge geluiden omg,, O.o en dan ben ik ook meestal altijd alleen thuis en is het sow laat en dan zie ik en hoor ik allemaal enge dingen, damn echt eng O_O


    <3

    maar ik geloof in de Islam, In Allah.... en in de Koran staat er dat geesten bestaan... dus ik geloof er sowieso in...


    <3