• Voor school heb ik voor CKV een nogal vage opdrachten waarin we "namen moeten analyseren". Het is de bedoeling dat we eerst onze eigen "interpretaties" geven van bepaalde voornamen, en daarna moeten we het aan andere mensen voorleggen. Met "interpretaties" wordt bedoeld: waar denk je aan als je een bepaalde naam hoort? Wat voor type persoon stel je je daarbij voor? En dan is het niet de bedoeling je te laten leiden door het feit dat je vriend / vriendin ook zo heet, het gaat alleen maar om de klank en de "sfeer" (ik citeer nu mijn CKV-leraar) van de naam.

    En nu wordt het hele doel van dit topic plotsklaps duidelijk: I need your help. Zouden jullie even kort, in een paar steekwoorden, jullie interpretaties kunnen geven van de volgende tien namen (niet zelf gekozen, ze komen van het blaadje)?

    Henk-Jan
    Albert
    Boaz
    Brian
    Valentijn

    Amy
    Alicia
    Selina
    Margriet
    Roselinde


    Alvast bedankt. C:


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Henk-Jan; een slim sulletje, heel netjes
    Albert; Niet slim, ..
    Boaz; stoer, patser
    Brian;
    Valentijn; Lief, zachtaardig

    Amy; stoer, geliefd
    Alicia;
    Selina;
    Margriet; vriendelijk, netjes
    Roselinde;

    Oke verder dan dit kom ik niet, ik kan even niet na denken.
    Ik hoop dat je er toch wat aan hebt :W.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Henk-Jan: Gymnasiast, oer Nederlands gezin, knulletje, jonger dan de rest.
    Albert: Oude vent, kalend, niet al te snugger.
    Boaz: Patser, laag niveau op school, rokend, drinkend, scooter, jas met bnontkraag
    Brian: Havo-er, wel aardig, staat niet uit boven de rest.
    Valentijn: Bekakt, gooische r, poloshirts.

    Amy: Lief, blond, veel vrienden, populair zonder de additude.
    Alicia: Een eigenzinnig meisje.
    Selina: Donker haar, slim, weinig vrienden maar degene die ze heeft zijn goede.
    Margriet: middelmatig, niet bijzonder.
    Roselinde: Welgestelde familie, populair.

    Goed zo?


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Henk-Jan Zo;n gastje, slim, bijdehand. netjes, beetje ouderwets.
    Albert snugger iemand, niet slim, maar ook niet dom..
    Boaz he freak me out D: kwist niet dat dat een naam was.
    Brian Normaal iemand, stoere kant. i dunno xd
    Valentijn lief romantisch, misschien beetje playerig....

    Amy stoer tuttig iemand.
    Alicia bekakt iemand xd grote mond
    Selina sportief iemand.
    Margriet stuudje ;d beetje als henk jan
    Roselinde denk beetje zelfde als margriet..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Henk-Jan Doet me denken aan zo'n gast op tv x'D. En 't doet me aan een boer denken.
    Albert Heijn! x'D Enneuh, een beetje een dikke vent met een kale kop
    Boaz. (Sorry, ik wil geen Alberts beledigen hoor x'D)
    Brian Meh, een beetje je typische boy-next-door.
    ValentijnDoet me aan een romantische jongen denken, haha x'D. Zo eentje die gedichten schrijft.

    Amy Ik ken een Emy en die kan ik niet uitstaan, maar bij Amy denk aan uh.. een beetje stoor meisje?
    Alicia Uhm.. deze weet ik niet zo goed. *doet ogen dicht* iemand met donkerbruin haar in ieder geval *geen idee waarom*. En iemand die van rood houdt/het veel draagt. En misschien polkadots x'D. Pfff, mijn fantasie is echt weird.
    Selina Zo'n naam die te veel gebruikt wordt voor domme rollen in fantasy-rpg's als je toch duidelijk hebt gezegd dat ze een fantasynaam moeten kiezen.
    Margriet Een vrouw die graag in de tuin werkt en kookt en bloementjesschorten draagt x'D.
    Roselinde Iemand uit een beetje chique familie met ouderwetse ouders, ofzo.

    Hier had je waarschijnlijk niet veel aan, maarja. 'k Heb m'n best gedaan :).


    SEIZON SENRYAKU!

    PandaHeRo schreef:
    Henk-Jan Doet me denken aan zo'n gast op tv x'D. En 't doet me aan een boer denken.
    Albert Heijn! x'D Enneuh, een beetje een dikke vent met een kale kop
    Boaz. (Sorry, ik wil geen Alberts beledigen hoor x'D)
    Brian Meh, een beetje je typische boy-next-door.
    ValentijnDoet me aan een romantische jongen denken, haha x'D. Zo eentje die gedichten schrijft.

    Amy Ik ken een Emy en die kan ik niet uitstaan, maar bij Amy denk aan uh.. een beetje stoor meisje?
    Alicia Uhm.. deze weet ik niet zo goed. *doet ogen dicht* iemand met donkerbruin haar in ieder geval *geen idee waarom*. En iemand die van rood houdt/het veel draagt. En misschien polkadots x'D. Pfff, mijn fantasie is echt weird.
    Selina Zo'n naam die te veel gebruikt wordt voor domme rollen in fantasy-rpg's als je toch duidelijk hebt gezegd dat ze een fantasynaam moeten kiezen.
    Margriet Een vrouw die graag in de tuin werkt en kookt en bloementjesschorten draagt x'D.
    Roselinde Iemand uit een beetje chique familie met ouderwetse ouders, ofzo.

    Hier had je waarschijnlijk niet veel aan, maarja. 'k Heb m'n best gedaan :).


    ohmaigawsh Veerle -ligt plat- xdd


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Henk-Jan Een nogal grote sul, die alles beter weet
    Albert Een klein vadsig kereltje dat zich volpropt met chocola
    Boaz Een klein jongetje, die iets wegheeft van een kikker
    Brian Een zachtaardig iemand, die is geobsedeerd door computers
    Valentijn Een player die een té hoge dunk van zichzelf heeft, maar het doet me ook juist weer een beetje denken aan een verlegen jongetje met wit-blonde haren lol.

    AmyEen hele grote tut-hola die nooit aan een ander denkt
    AliciaEen verlegen iemand, en iets met bloemen
    Selina Een lief, maar oersaai persoon
    Margriet Een beetje een stuud, die zich alleen maar druk maakt over school en huiswerk
    Roselinde Op een één of ander manier associeer ik haar heel erg met Reneesme uit Twilight. lol

    Sorry als ik nu mensen heb beledigd die een van deze namen heeft. XD Maar ik ken ook genoeg aardige Amy's hoor lol.

    Nja, ik weet niet of je er iets aan hebt maar goed. XD

    [ bericht aangepast op 4 nov 2011 - 22:26 ]

    Heel leuk om te zien wat iedereen van Amy denkt als je zelf zo heet, hahaha.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik vind het eigenlijk wel een leuke opdracht ;)
    Henk-Jan: Is een vrij bekakt joch uit zo'n rijk, ''perfect'' gezin. Hij heeft zijn haar altijd keurig gekamd en draagt colbertjes.
    Albert: Is een beetje een nerd en is niet zo populair. Hij maakt zijn huiswerk altijd keurig en komt nooit te laat.
    Boaz: Is een exotische donkere jongen, die erg populair is en soms een beetje te stoer doet. Hij heeft de maling aan school maar zorgt dat zijn cijfers net voldoende blijven.
    Brian: Heeft een bril en een beugel, en praat een beetje nerdy. Hij hoort wel bij een clubje jongens, maar is een van de mensen die meestal half genegeerd worden.
    Valentijn: Is een schattig joch met blonde krulletjes. Alle meisjes vinden hem schattig en hij is het lievelingetje van verscheidene leraren, en erg charismatisch.

    Amy: Is het populaire, beetje tuttige meisje. Ze is heel populair, ook bij de jongens, en maakt hier graag gebruik van.
    Alicia: Is een meisje dat veel in zichzelf gekeerd is en andere interesses heeft dan de rest. Ze kan op zich wel met de rest omgaan maar leest liever een boek.
    Selina: Is het domme blondje van de klas. Ze is behoorlijk populair, maar al haar charmes zitten in haar uiterlijk, waar ze ook al haar aandacht aan besteed. De enige reden dat ze iedere keer weer overgaat is dat ze afkijkt bij het meisje naast haar.
    Margriet: Is het meisje naast Selina. Ze heeft een boeren afkomst en hoewel ze geen problemen met de klas heeft kijkt iedereen een beetje op haar neer, en ze word soms gebruikt door de populaire meiden zonder dat ze er erg in heeft.
    Roselinde: Is dat ene meisje uit die rijke familie met de Mercedes. Roselinde is rijk en dat laat ze merken ook, door de duurste kleren en mobieltjes te kopen.
    [/red]

    [ bericht aangepast op 4 nov 2011 - 22:36 ]

    Henk-Jan ; Een slimme jongen of man. Een beetje een stuudje.
    Albert ; Een jongen van een rijk gezin, en een beetje een kakker.
    Boaz ; Een aardige jongen, die ook heel chill is. Waar je het zeker wel leuk mee zou hebben als je samen buiten zou chillen.
    Brian ; Amerikaanse jongen -weet ook niet waarom Amerikaans, kwam in me op- die een beetje een I-Don't-Care houding heeft.
    Valentijn ; Een jongen die heel verlegen is, en heel gevoelig is.

    Amy ; Een bitchy meisje. Denkt hoog van zich zelf, ego, aso, maar ergens toch wel een beetje lief, en toch wel gevoelig maar verbergt het.
    Alicia ; Een meisje met problemen en die een beetje afwezig is, en meer aan der hobby's denkt.
    Selina ; Moet gelijk aan Selena Gomez denken. Naja. Ze is een beetje een stuud, en ego, zegt altijd alles wat ze denkt zonder erbij na te denken, en is een beetje de meest irritantste meisje van je klas, bijvoorbeeld.
    Margriet ; Een nerd dat alleen maar aan school denkt, en zelfs nog aan school en proefwerken kan denken als der beste vriendin in het ziekenhuis ligt.
    Roselinde ; Een schattig uitziend meisje met kuiltjes in de wangen als ze lacht. En een heel aardig, lief, knap meisje.

    Ik denk dit over die namen, ik heb echt niks tegen iemand die zo heet.. -aa-

    Henk-Jan Ik denk serieus gelijk aan Henk-Jan Smit :')
    Albert Een nerdje die eigenlijk heel lief is
    Boaz Een hotte kleerkast met geen herseninhoud
    Brian Een slimme hunk waar ieder meisje voor valt
    Valentijn Een gladjakker die je totaal niet kunt vertrouwen maar wel iedereen in weet te pakken

    Amy Een vrolijk lief en spontaan meisje met een enorme hoeveelheid energie
    Alicia Een slim tutje, dat zich liever voordoet dan ze werkelijk is met blond haar
    Selina Een uber bitch die denkt dat ze alles is
    Margriet Een slim en lief meisje met sproetjes en krullen
    Roselinde Een knap meisje met bruin haar die goed haar best doet voor alles en graag mensen helpt


    Happy Birthday my Potter!

    Henk-Jan: Jongen uit een oer-Hollands gezin.
    Albert: Eigenlijk hetzelfde als Henk-Jan.
    Boaz: Een wat stoerdere jongen.
    Brian: Een knappe jongen.
    Valentijn: Zo'n glad type.

    Amy: Vrolijk meisje.
    Alicia: Hier weet ik niet echt iets bij.
    Selina: Beetje arrogant iemand.
    Margriet: Een slim meisje.
    Roselinde: Normaal, aardig meisje.


    Even a white rose has a black shadow.

    Henk-Jan: Nerd-achtig iemand
    Albert: Een braaf typetje, die sociaal is
    Boaz: Een apart iemand, die zichzelf blijft
    Brian: Nerd
    Valentijn: Romantisch en lief

    Amy: Een populair persoon die toch lief is, en ook intelligent
    Alicia: Een intelligent persoon die dol is op discussie's
    Selina: Een muzikaal typetje, die niet echt een attitude heeft maar wel brutaal is
    Margriet: Iemand die zorgzaam is en behulpzaam
    Roselinde: Een soort van moeder. Dus eigenlijk gewoon zorgzaam


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    Henk-Jan: Een klein blond knulletje dat altijd we in is voor een lolletje.
    Albert: Een zeer aardige jongen die helaas soms wat dom overkomt.
    Boaz: Iemand die heel stoer is aan de buitenkant maar toch wel heel zachtaardig is.
    Brian: Een meer populairdere jongen, die toch wel vriendelijk kan zijn.
    Valentijn: Een jongen die veel mee heeft gemaakt en ook foute beslissingen heeft gemaakt maar wel spijt heeft.

    Amy: Zeer geliefd en ook vriendelijk. Kan alleen soms gemeen uit de hoek komen.
    Alicia: Een moederlijk zorgzaam type.
    Selina: Niet heel erg slim maar wel aardig.
    Margriet: Iemand die niet snel slecht over iemand zal oordelen.
    Roselinde: Niet altijd even aardig, en is ook niet iemand die mensen helpt.


    The truth is out there.

    Henk-Jan: Sulletje met een bril, haalt goeie cijfers, denkt alles beter te weten.
    Albert: oude, dikke, kalende zakenman.
    Boaz: Iemand die zich stoer gedraagt.
    Brian: Een vriendelijke jongen die goede cijfers haalt en verschillende talenten heeft.
    Valentijn: Doet zich stoer voor, maar is heel gevoelig en door iedereen geliefd.

    Amy: Verlegen meisje
    Alicia: Mooi, lief meisje met lang blond haar.
    Selina: Arrogant meisje die niet erg slim is.
    Margriet: Meisje die niet snel oordeelt over mensen.
    Roselinde: Aardig meisje die altijd probeert goed te doen en erg zorgzaam is.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Henk-Jan: Oude man, oerhollands.
    Albert: Kakkertje, erg verwend.
    Boaz: Meeloper, 'Stoer'
    Brian: Aardig, behulpzaam, stoer
    Valentijn: Romantisch, aardig

    Amy: zacht, aardig, verlegen
    Alicia: Donker iemand, aardig
    Selina: Bitch, onaardig
    Margriet: Saai, houd van natuur
    Roselinde: Vrolijk, opgetogen.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."