• Beschrijving van de opleiding
    De bacheloropleiding European Law School is gericht op Nederlands recht, Europees recht en op de verschillende Europese rechtsstelsels. Tijdens practica leer je theoretische kennis te vertalen naar praktijksituaties en verwerf je juridische vaardigheden, zoals het analyseren van wetteksten, rechterlijke uitspraken en het oplossen van casusposities. Er wordt van je verwacht dat je een goede actieve en passieve beheersing van het Engels hebt. Ook moet je beschikken over passieve kennis van de Franse en Duitse taal. Na deze opleiding kun je aan de slag op de arbeidsmarkt of kies je voor een masteropleiding.


    Doet iemand hier deze opleiding of heb je er weleens wat van gehoord? Ik denk er namelijk over na om deze opleiding te gaan volgen.
    Ik zit nu op TTO en ik vind het gewoon zonde om later niks met mijn Engels te doen - deze opleiding is in het Engels - en je moet goede beheersing hebben van Frans en Duits, - mijn twee beste vakken -
    Dus, ken iemand dit? Of wat wil je zelf doen later?


    Not all those who wander are lost.

    Ik heb er nog nooit van gehoord, maar het lijkt wel leuk. Al moet het wel moeilijk zijn om rechten (want dat is het toch ongeveer?) in het Engels te volgen. Zelf twijfel ik nog wat ik volgend jaar ga doen.
    Misschien rechten, maar Oosterse talen (en dan Chinees) en Taal- en letterkunde (Nederlands en Spaans) lijken me ook heel leuk...


    Never run out of reasons to smile...

    Ik heb het wel gezien op een opendag van de TU in Enschede toen ik met mijn broer heen ging. Maar we zijn verder niet naar die studie wezen kijken. Dus het is niet zo dat ik je er veel informatie over kan geven.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.